برندهای ایرانی دوربین مداربسته

برندهای ایرانی دوربین مداربستهبرندهای ایرانی دوربین مدار بسته

دوربین­های مدار بسته امروزه در نقاط مختلفی از سطح شهر دیده می شوند و تقریباً همه افراد با نحوه کار آن­ها آشنایی دارند. این دوربین­ها نقش مهمی در تامین امنیت منازل مسکونی، مغازه­ها، ادارات و شرکت­ها، مدارس، دانشگاه­ها و… ایفا می­کنند. در حال حاضر دوربین­های مدار بسته نسبت به وظایف خود در چندین نوع مختلف تولید می شوند. این دوربین­ها کیفیت، قیمت و جنس­های متفاوتی دارند و اغلب از خدمات پس از فروش نیز برخوردار هستند.

کاربردهای دوربین مدار بسته

به عنوان رایج­ترین کاربرد دوربین مدار بسته، می­توان به مسائل حفاظتی و امنیتی اشاره کرد. از آنجا که دوربین­ها مناطق وسیعی از یک محیط را تحت پوشش قرار داده و تمام رخدادهای پیرامون را به دقت ثبت می­کنند، سبب کاهش نگرانی افراد از خطرات احتمالی می­شوند. البته کارکردهای دوربین مدار بسته به همین مورد محدود نمی­شود. بلکه می­توان این دستگاه­ها را برای کاربردهای صنعتی، نظامی، ارتباط ویدیویی و… نیز استفاده نمود.

همانطور که می­دانید نیروی انتظامی و پلیس راهور از دوربین­های مدار بسته مخصوص برای جلوگیری از ارتکاب جرایم رانندگی کمک می­گیرد. همچنین دوربین­های مدار بسته قابلیت نصب در شرایط سخت فیزیکی را دارند و بدین ترتیب دسترسی به مکان­هایی که انسان نمی­تواند به آن­ها راه پیدا کند را آسان می­سازند. در کارخانه­های شیمیایی، نیروگاه­های هسته­ای و هر محلی که حضور انسان در آنجا خطرناک ­باشد، می­توان از این دوربین­ها استفاده کرد.

دوربین مدار بسته ایرانی بهتر است یا خارجی؟

دوربین مداربسته ایرانی بهتر است یا خارجی

تنوع دوربین­های مدار بسته ایرانی و خارجی در بازار سبب می­شود افراد برای انتخاب بهترین محصول دچار تردید شوند. برندهای خارجی معتبر معمولاً از کیفیت خوبی برخوردار بوده و طول عمر زیادی دارند. با این وجود در حال حاضر به دلیل اعمال تحریم­ها و مشکل در وارد کردن قطعات اولیه، بسیاری از تولیدکنندگان داخلی اقدام به ساخت دوربین­های مدار بسته کاملاً ایرانی کرده­اند. این محصولات از لحاظ کیفیت و قدرت با نمونه­های مشابه خارجی برابری می کنند و مرغوبیت مناسبی دارند. البته قیمت دوربین مدار بسته ایرانی نسبت به محصولات وارداتی بسیار کمتر بوده و از این جهت یک انتخاب به صرفه و اقتصادی محسوب می شود.

انواع دوربین های مدار بسته

دوربین­های مدار بسته از لحاظ کاربرد، شکل ظاهری، جنس بدنه و… انواع مختلفی دارند. برای خرید بهترین دوربین مدار بسته متناسب با نوع خدماتی که به آن احتیاج دارید، می­توانید هر یک از انواع دوربین­های مدار بسته را انتخاب کنید. برای این کار لازم است اطلاعات کلی در رابطه با دوربین­های مدار بسته مختلف و نحوه عملکرد آن­ها کسب کنید. در ادامه به توضیحات مختصری درباره دوربین­های مدار بسته رایج در بازار اشاره شده است:

·        دوربین­های آنالوگ

دوربین آنالوگ به عنوان ابتدایی­ترین نوع دوربین­های مدار بسته شناخته می­شود که صدا و تصویر را به وسیله امواج آنالوگ ارسال می­کند. ممکن است دوربین آنالوگ به دلیل وجود نویز و اختلالاتی در امواج، در مخابره صدا و تصاویر دچار مشکل شود. اما این مشکل را می­توان با استفاده از کابل­های مرغوب و باکیفیت رفع کرد. دوربین آنالوگ به دلیل سادگی نصب و قیمت پایین، نسبت به سایر دوربین­های مدار بسته محبوبیت بیشتری دارد. یادگیری روش نصب و راه­اندازی دوربین­های آنالوگ چندان دشوار نیست و به همین دلیل اغلب شرکت­ها استفاده از آن را ترجیح می­دهند.

·        دوربین­های دومنظوره

دوربین­های دومنظوره قابلیت استفاده به صورت دوربین آنالوگ و دوربین تحت شبکه را دارند. این قابلیت در واقع به دلدیل تعبیه پورت خروجی روی دوربین­ آنالوگ است که سبب ارتقای سیستم می­شود. این دوربین­ها عموماً کاربرد زیادی ندارند اما چنانچه سیستم مدار بسته از نوع آنالوگ باشد و به اتصال چند دوربین به شبکه نیاز داشته باشید، گزینه مناسبی خواهد بود.

·        دوربین­های IR

دوربین مدار بسته آی آر یکی از بهترین دوربین­ها برای تصویربرداری در شب است که به LEDهای مادون قرمز مجهز می­باشد. این دوربین می­تواند در تاریک­ترین مکان­ها بدون ایجاد هیچگونه نور در محیط پیرامون خود، تصویربرداری را با کیفیت خوبی انجام دهد. دوربین مادون قرمز یا دید در شب قابلیت تصویربرداری در بدترین شرایط محیطی مثل وجود گرد و غبار، مه و دود را دارد. دوربین­های امنیتی دید در شب از پرکاربردترین دوربین­های مدار بسته هستند که برای حفظ امنیت فروشگاه، منزل، اداره، پاساژها، خیابان و… استفاده می­شوند.

·        دوربین­های آی پی تحت شبکه

دوربین­های آی پی را می­توان نسل جدید دوربین­های مدار بسته دانست که از فناوری بالاتری نسبت به دوربین­های آنالوگ برخوردار هستند. این دوربین­ها برای ارسال صدا و تصویر از امواج دیجیتال بهره می­گیرند و بلافاصله پس از دریافت تصاویر، آن­ها را به کمک امواج دیجیتال تحلیل می­نمایند. می­توان چندین دوربین آی پی را به یک مرکز کنترل متصل کرد و یک شبکه منسجم به وجود آورد. دوربین آی پی( IP) علاوه بر کیفیت و امنیت بالا، امکان ارتباط بیسیم و استفاده بهینه از کابل­های ارتباطی را فراهم می­کند.

·        دوربین­های دام

دوربین دام که با نام دوربین سقفی نیز شناخته می­شود یکی از رایج­ترین انواع دوربین­های مدار بسته است که موارد کاربرد بسیار گسترده­ای دارد. توصیه می­شود این دوربین­ها را در مکان­های سر پوشیده با شرایط دمای متعادل نصب کنید. چرا که بدنه فانتزی این دوربین از مقاومت بالایی برخوردار نبوده و در برابر دما و رطوبت آسیب­پذیر می­باشد. اکثر دوربین­های دام قابلیت دید در شب دارند و از قدرت ارائه تصاویری با کیفیت مناسب برخوردار هستند. دوربین­های دام با توجه به نوع لنز و زاویه دید، به دو دسته دوربین لنز ثابت و لنز وریفوکال تقسیم می­شوند.

بهترین برندهای ایرانی دوربین مدار بسته

در حال حاضر برخی از شرکت­های ایرانی نظیر شرکت پرند سیستم، اقدام به تولید دوربین­هایی با کیفیت بالا و قیمت­های مقرون به صرفه می­کنند. این دوربین­های مدار بسته تولید داخل مجهز به سیستم­های پیشرفته هستند و اغلب همراه با خدمات پس از فروش ارائه می­شوند. برندهای ایرانی دوربین مدار بسته تعدد و تنوع بالایی دارند و همین ممکن است باعث سردرگمی خریداران گردد. یکی از برترین محصولاتی که می­توانید با خاطر آسوده نسبت به خرید آن اقدام کنید، دوربین­های مدار بسته دایناتک محصول شرکت پرند سیستم می­باشد. با خرید این کالا علاوه بر صرفه­جویی در مخارج خود، از تولید داخلی حمایت کرده و یک محصول مرغوب را با قیمت مناسب خریداری می­کنید.

مزایای دوربین مدار بسته دایناتک

مزایای دوربین مدار بسته دایناتک

دوربین مدار بسته دایناتک( Dyna-Tech) محصول شرکت پرند سیستم و یکی از مرغوب­ترین محصولات این شرکت است که در مدل­های مختلف تولید و عرضه می­گردد. این دوربین با برخورداری از پیشرفته­ترین تجهیزات روز دنیا، عملکرد فوق­العاده قدرتمندی داشته و می­تواند صدا و تصاویر را با بالاترین کیفیت ثبت نماید. هر یک از مدل­های دوربین دایناتک قابلیت­های ویژه­ای داشته و جهت کاربردهای خاصی طراحی شده­اند. دوربین­های دایناتک حاصل صنعت و دانش تولیدکنندگان داخلی می­باشند و متناسب با نیازهای مشاغل مختلف ساخته و عرضه می گردند.

اجزای دوربین مدار بسته

دوربین­های مدار بسته( به اختصار CCTV) سیستمی متشکل از حسگرهای صوتی و تصویری هستند و اطلاعات را به صورت داده­های دیجیتال ذخیره می­کنند تا در مواقع لزوم بتوان از آن­ها استفاده کرد. این دوربین­ها در چند سال اخیر مورد استقبال گسترده­ای از سوی خریداران قرار گرفته­اند و به عنوان یکی از عوامل مهم پیشگیری از جرایم شناخته می­شوند. برای آشنایی با طرز کار دوربین مدار بسته می­توانیم نگاهی اجمالی به هر یک از اجزای تشکیل دهنده دوربین و وظایف آن­ها بیاندازیم:

ü      لنز دوربین مدار بسته: لنزهای مختلفی برای دوربین­های مدار بسته تعبیه می­شوند. از جمله رایج­ترین انواع لنزها می­توان به لنز ثابت، وریفوکال و وریفوکال موتوردار اشاره کرد. معمولاً لنز ثابت در اکثر دوربین­ها کاربرد دارد و موارد استعمال آن بیش از دو گونه دیگر است. با تغییر نمره فاصله کانونی در لنزها، زاویه دید و وسعت تصاویر تغییر پیدا می­کنند.

ü      چیپ تصویر: حسگر یا چیپ تصویر در دوربین­های مدار بسته نقش اساسی داشته و مهم­ترین عامل ثبت تصاویر در دوربین است. این قطعه وظیفه دارد نور دریافتی از محیط را به سیگنال­های الکتریکی تبدیل کند. چیپ تصویر در دوربین­های مدار بسته از نوع CCD یا CMOS هستند.

ü      هارد اکسترنال: هارد دوربین مدار بسته تمامی اطلاعات مخابره شده را ذخیره می­کند. این هارد درون DVR و NVR قرار می­گیرد. دستگاه DVR و NVR در دوربین­های آنالوگ و تحت شبکه کاربرد دارند و امکاناتی از قبیل تنظیم رنگ، تنظیم نور، چرخش تصاویر، زمان­بندی ضبط و… را فراهم می­کنند.

ü      آداپتور: اغلب دوربین­های مدار بسته برای کار کردن نیاز به برق 12 ولت دارند. این جریان برق توسط آداپتور یا منبع تغذیه دوربین تامین می­شود. آداپتور برق 220 ولت شهری را با آمپرهای مختلف به برق 12 ولت تبدیل می­کند. در برخی سیستم­های مدار بسته از یک منبع تغذیه برای تمام دوربین­ها استفاده می­شود اما گاهی لازم است برای هر دوربین به صورت جداگانه یک آداپتور در نظر گرفته شود.

نحوه نصب و راه اندازی دوربین های مدار بسته

نصب و راه­اندازی دوربین مدار بسته آنالوگ نسبت به سایر انواع دوربین­ها ساده­تر بوده و عموماً نیاز به کسب مهارت خاصی ندارد. با اینحال اشکالات جزئی در نحوه اتصال این دوربین می­تواند فرایند ضبط و مخابره تصاویر را با مشکل مواجه کند. به همین دلیل توصیه می­شود برای نصب دوربین مدار بسته از افراد متخصص و باتجربه یا شرکت­های تولید و نصب دوربین مدار بسته کمک بگیرید. اگر قصد نصب دوربین مدار بسته آنالوگ در منزل یا محل کار خود را دارید، می­توانید با طی کردن مراحل زیر دوربین را راه­اندازی نمایید:

1.      کابل کواکسیال را به خروجی تصویر روی دوربین مدار بسته متصل کنید.

2.      سمت دیگر کابل کواکسیال را به فیش موجود در دستگاه DVR وصل کنید.

3.      آداپتور را به به ورودی تغذیه دوربین وصل کرده و آن را به برق بزنید.

4.      فاصله دوربین تا آداپتور را به طور استاندارد تنظیم نمایید.

5.      از قرار دادن هرگونه میدان مغناطیسی در نزدیکی دوربین و کابل­ها خودداری کنید. زیرا این کار سبب ایجاد نویز در تصویر دوربین می­شود.

بهترین دوربین مدار بسته

انتخاب بهترین دوربین مدار بسته برای منزل، محل کار، پارکینگ و… از میان صدها مدل متنوع دوربین­های باکیفیت بی شک بسیار دشوار است. برای این کار ابتدا شما باید بدانید دوربین را برای چه محلی می­خواهید؟ وسعت آن مکان چند متر است؟ آیا میزان کیفیت و دقت تصویر برایتان اهمیت دارد؟ چه مقدار بودجه را برای خرید دوربین مدار بسته اختصاص می­دهید؟ سوالاتی از این قبیل به شما کمک می­کنند به انتخاب خود نزدیک­تر شوید. در مرحله بعد برای یافتن یک محصول مرغوب و درجه یک می­توانید آن را از حیث ویژگی­های زیر بررسی کنید:

1.      اعتبار سازنده دوربین: دوربین­های مدار بسته ایرانی و خارجی را از شرکت­های معتبر و برندهای قابل اعتماد خریداری کنید تا علاوه بر بهره­مندی از ضمانت و گارانتی کالا، نسبت به اصالت محصول مطمئن باشید.

2.      به روز بودن: دوربین مدار بسته­ای که قصد خرید آن را دارید باید مطابق با آخرین تکنولوژی­های موجود در این زمینه بوده و قابلیت سازگاری با سیستم­های پیشرفته را داشته باشد.

3.      قابلیت­هایی متناسب با نیاز کاربر: شما می­توانید نسبت به خواسته­های خود تصمیم بگیرید که زاویه دید، دامنه دید، ویژگی دید در شب و سایر قابلیت­ها در دوربین مد نظرتان چگونه باشد.

4.      در دسترس بودن: استفاده از برندهای رایج در بازار این مزیت را دارد که درصورت خراب شدن یکی از قطعات دوربین مدار بسته، می­توانید به راحتی نمونه مشابه آن را خریداری کنید.

5.      لنز مناسب: شما می­توانید برای انتخاب یک دوربین مدار بسته با لنز مناسب از یک کارشناس کمک بگیرید. افراد متخصص در این زمینه می­توانند شما را در رابطه با نوع و اندازه لنز دوربین متناسب با محیط مد نظرتان راهنمایی کنند.

6.      قیمت مقرون به صرفه: قیمت بالای یک محصول الزاماً به معنای کیفیت آن نیست. اگر قصد دارید خریدی هوشمندانه داشته باشید و دوربین مدار بسته مرغوب را با مناسب­ترین قیمت خریداری کنید، مشورت با کارشناسان این حوزه به شما کمک خواهد کرد.

سخن پایانی

دوربین­های مدار بسته به جهت کاربردهای فراوانی که دارند یکی از پر متقاضی­ترین محصولات در بازار شناخته می­شوند. افراد تمایل دارند با استفاده از دوربین­های پیشرفته و باکیفیت امنیت محل کار و زندگی خود را تامین کنند و از وقوع حوادث جلوگیری نمایند. البته امروزه با تعداد بی­شماری از شرکت­های تولیدکننده دوربین مدار بسته مواجه هستیم و این اتفاق ممکن است انتخاب بهترین کالا را برای خریداران سخت کند. پیشنهاد ما برای شما همراهان گرامی، خرید مرغوب­ترین دوربین­های مدار بسته از شرکت پرند سیستم می­باشد. پرند سیستم دارنده گواهی ثبت علامت تجاری دایناتک بوده و بهترین دوربین­های مدار بسته را با قیمتی مقرون به صرفه و اقتصادی به هموطنان عزیز ارائه می­کند.