بنگلادش: سازمان ملل نپال و بنگلادش را به گروهی از کشورهای در حال توسعه ارتقا داد

داکا: مجمع عمومی سازمان ملل متحد قطعنامه ای تاریخی برای فارغ التحصیل شدن سه کشور از جمله بنگلادش و نپال از دسته کشورهای کمتر توسعه یافته (LDC) به گروه کشورهای در حال توسعه به تصویب رساند که نقطه عطفی بزرگ نشان دهنده پیشرفت چشمگیر توسعه این کشورها است.
مجمع عمومی سازمان ملل این قطعنامه را در هفتاد و ششمین جلسه خود به تصویب رساند. سه کشوری که مجوز فارغ التحصیلی دریافت کردند، بنگلادش، نپال و جمهوری دموکراتیک خلق لائوس هستند. ”
این سه کشور پس از یک دوره آماده سازی استثنایی طولانی مدت پنج ساله (دوره استاندارد سه سال است) از دسته LDC فارغ التحصیل خواهند شد تا آنها را قادر سازد برای فارغ التحصیلی آماده شوند در حالی که برای بهبودی پس از کووید-19 برنامه ریزی می کنند و سیاست ها و استراتژی ها را اجرا می کنند. سازمان ملل متحد روز چهارشنبه گفت: برای جبران آسیب های اقتصادی و اجتماعی ناشی از شوک کووید-19.
«UNGA قطعنامه تاریخی برای فارغ التحصیلی بنگلادش از رده LDC تصویب کرد. رباب فاطمه نماینده دائم بنگلادش در سازمان ملل روز چهارشنبه در توییتی نوشت: چه راه بهتری برای جشن گرفتن پنجاهمین سالگرد استقلال… تحقق آرمان ملی و چشم انداز نخست وزیر برای سال 2021.
این یک نقطه عطف تاریخی برای سفر توسعه بنگلادش است. این بازتاب پیشرفت بیش از یک دهه است. در روز پنجشنبه به نقل از روزنامه دیلی استار، مصطفی کمال، وزیر دارایی AHM، گفت که مردم از هر طبقه بخشی از این موفقیت هستند.
بر اساس گزارش کمیته سیاست توسعه سازمان ملل متحد (CDP) در حال حاضر، در مجموع 46 کشور در فهرست کشورهای LDC قرار دارند. طبق گزارش سازمان ملل، درآمد سرانه 1230 دلاری یکی از الزامات انتقال به یک کشور در حال توسعه است. pti