بی خوابی در کیف: کمپین هوایی شبانه روسیه شهروندان پایتخت اوکراین را به وحشت انداخته است

کی‌یف: حملات در شب اتفاق می‌افتد، زمانی که اکثر مردم کیف در خواب کامل هستند. آژیرها در سرتاسر پایتخت اوکراین ناله می‌کنند و چشمان ساکنانی را که پس از 15 ماه جنگ، روال‌های فردی را برای مقابله با آخرین عملیات هوایی روسیه تنظیم کرده‌اند، برانگیخته‌اند.
در تشدید اخیر از حملات روسیهاولها بوخنو، 65 ساله، نظافتچی، هر شب دعایی می خواند. او در حالی که چشمانش را می بندد و خطاب به آسمان می کند، می پرسد: “خواهش می کنم، “بگذار ساکت باشد.”
کنار تخت او کیسه ای پر از وسایل ضروری است: اسناد، غذای خشک و آب. با به صدا درآمدن زنگ، او به طبقه پایین به زیرزمین ساختمان خود می رود و پناه می گیرد. نزدیک به دو هفته پیش، بقایای یک موشک سرنگون شده بر روی پشت بام ساختمانی در کنار ساختمان او در منطقه دارنیتسیا کیف فرود آمد و باعث آتش سوزی بزرگ شد.
او با گریه گفت: «هر شب ما می ترسیم.
هنگامی که زنگ هشدار به صدا در می آید، برخی در شهر دچار ترس می شوند و بدترین سناریوهای ممکن را تصور می کنند. آوارگی، گرفتار شدن در زیر آوار، کشته شدن. دیگران بی تفاوتی را در آغوش می گیرند و در رختخواب بیدار دراز می کشند، در حالی که صداهای انفجار در سراسر آسمان پخش می شود.
اما در ماه گذشته که حملات هوایی روسیه بیشتر مردم از بی خوابی شکایت دارند که به حملات تقریباً شبانه افزایش یافته است.
در شلوغی جنگ‌افزار کافه‌ها، رستوران‌ها و سالن‌های کیف، تجارت با وجود جنگ ادامه دارد، اما همه داستانی درباره احساس خستگی دارند.
«چه چیزی برای گفتن وجود دارد؟ همه خسته شده‌اند.
روسیه دیگری را راه اندازی کرد موجی از حملات به کیف در ساعات اولیه روز دوشنبه با استفاده از ترکیبی از پهپادها و موشک های کروز.
سرهی پوپکو، رئیس اداره نظامی کیف در به‌روزرسانی تلگرام گفت که در پانزدهمین حمله شبانه به پایتخت در ماه می، بیش از 40 هدف هوایی سرنگون شد. ریزش آوار از پشت بام یک ساختمان مسکونی در منطقه پادلیسک شکسته شد اما گزارش فوری از تلفات گزارش نشده است.
ویتالی کلیچکو، شهردار کیف گفت: «یک شب سخت دیگر برای پایتخت.
اغلب صدای انفجارها است سیستم های دفاع هوایی اوکراین هدف قرار دادن موفقیت آمیز کوکتل مرگبار موشک ها و پهپادهایی که روسیه به اوکراین فرستاده است. در 16 می، روسیه بمباران بسیار شدیدی را آغاز کرد و 18 موشک را به سمت اوکراین فرستاد که 14 فروند از آنها کیف را هدف قرار دادند. اوکراین گفت که شش موشک مافوق صوت کینژال را همان شب ساقط کرده است، قابلیتی که سال گذشته نداشت.
شنبه شب، مقامات محلی در کیف اعلام کردند که پایتخت اوکراین در معرض بزرگترین حمله پهپادی از زمان آغاز جنگ روسیه قرار گرفته است. حداقل یک نفر کشته شد. این در آستانه روز کیف، که سالگرد تأسیس شهر است، برگزار شد.
سلسله اعتصابات منظم به طور فزاینده بخشی از یک اعتصاب جدید است کمپین هوایی روسیه کارشناسان و مقامات اوکراینی گفتند که قابلیت های ضد تهاجمی اوکراین را هدف قرار می دهد. این افزایش پس از 19 آوریل مشاهده شد، درست پس از اینکه اوکراین اعلام کرد موشک‌های پاتریوت ساخت آمریکا را دریافت کرده است. ناظران گفتند که به نظر می رسد شدت مجدد حملات روسیه با هدف غلبه بر و هدف قرار دادن این سیستم های جدید است.
مقامات آمریکایی گفتند که حمله 16 مه به یک سیستم دفاع هوایی پاتریوت در نزدیکی کیف آسیب “جزئی” وارد کرد و افزودند که هنوز عملیاتی است.
آخرین سلسله حملات نیز پس از تشدید حملات هوایی قبلی در زمستان در سال جاری انجام شد که زیرساخت‌های حیاتی از جمله نیروگاه‌ها و تأسیسات لجستیکی نظامی را هدف قرار دادند.
نیروهای اوکراینی در تیراندازی موثرتر شده اند موشک های روسی در مقایسه با اوایل سال، با اعتبار بسیاری از سیستم های آمریکایی.
اما سیستم های دفاعی نمی توانند غیرنظامیان را در برابر هر آسیبی محافظت کنند. بقایای موشک های منهدم شده روسیه بر سر غیرنظامیان باریده و باعث آتش سوزی و مجروحیت شده است.
برای بسیاری در شهر، صدای زنگ حمله هوایی با زنگ دائمی تلگرام همراه است، برنامه ترجیحی در اوکراین برای به اشتراک گذاری به روز رسانی در مورد حملات هوایی. با هر به روز رسانی – “یکی دیگر از شرق می آید”، “بیشتر از دریا راه اندازی شد! پناه گرفتن!” – مردم با یک ایموجی پاسخ می‌دهند که در آن عبارات توهین‌آمیز بیان می‌شود.
اما محاسباتی که غیرنظامیان در مورد اقدامات بعدی انجام می دهند اغلب در همه اقشار جامعه بسیار متفاوت است، به طوری که برخی در خانه می مانند، به سرنوشت خود تسلیم می شوند و برخی دیگر با سرعت به سمت فضاهای امن تر می روند.
در دارنیتسیا، بقایای باقی مانده از آتش در داخل یک سطل زباله بزرگ انباشته شده بود. تکه های چوب زغالی و عایق زیر آفتاب بهاری قرار دارند، در حالی که والدین با فرزندانشان قدم می زنند و همسایه ها آخرین شایعات را رد و بدل می کنند.
پاولو چروینسکی، 45 ساله، به دختر 4 ساله‌اش می‌گوید که وقتی پنجره‌های آپارتمانشان با انفجارهای شبانه به صدا در می‌آید، همه چیز یک بازی است. هر بار که حمله هوایی انجام می شود، او را به راهرو می برد و منتظر همه چیز می ماند.
او با هر ضربه ای به او می گوید: “پوتین دوباره در حال ساخت راکت است” با اشاره به رئیس جمهور روسیه ولادیمیر پوتین. او گفت که بهتر از این است که سعی کنید برای او توضیح دهید که واقعاً چه خبر است و او را تماشا می کرد که در زمین بازی محله خانواده قلعه های شنی درست می کند. او توضیح داد که دقیقاً دروغ نیست. ما هر شب در معرض یک بازی رولت روسی هستیم.
اما با این حال، بهتر است از گفتن تمام حقیقت به فرزندش خودداری کند. او گفت: «بهتر است که این یک شوخی بین ما باشد. “حالا او به آن عادت کرده است و نمی ترسد.”
تاجر گفت که او درست در طول حملات آخر هفته خوابیده است. او با لبخندی خسته اضافه کرد: «حداقل یک نفر در حال استراحت است.
ماریانا یاوولینا، فیزیوتراپیست، در روز حمله دچار بدبختی شد که به مجتمع مسکونی در دارنیتسیا نقل مکان کرد. او بعد از نیمه شب همان شب به آپارتمان جدیدش بازگشت. زنگ هشدار حمله هوایی شعله ور بود، اما یاوولینا بسنده کرده بود.
روی مبل دراز کشید و به سقف نگاه کرد. اولین لحظه استراحت او از روز طولانی. در دوردست صدای انفجارها طنین انداز شد.
یکی، سپس دیگری. او برای به روز رسانی به برنامه تلگرام خود نگاه کرد.
یاوولینا گفت: “سعی می کنم آنقدر جدی نگیرم.” این خیلی آزاردهنده است، و اگر می‌خواهید خودتان زندگی کنید، نمی‌توانید همیشه درگیر آن شوید.»
آن شب ذره ذره خودش را متقاعد کرد که خوب است بخوابم.
انفجار بعدی کل آپارتمان را تکان داد و او را بیدار کرد. بیرون، توده‌های دود منظره را کدر کرده بود، زیرا شعله‌های آتش از پشت بام ساختمان کنار او می‌وزید. بوی سوختگی طاقت فرسا بود.
به زودی آتش نشانان و پلیس در محل حاضر شدند و هر کسی را از فیلمبرداری از لاشه هواپیما منع کردند. اما یاولینا به هر حال فیلم گرفت و فیلم را برای دوستی که در ارتش خدمت می کرد فرستاد.
او پاسخ داد: “فقط گل” – یک اصطلاح محلی به این معنی که می توانست خیلی بدتر باشد.