تایوان: تایوان برای مقابله با «توسعه طلبی اقتدارگرایانه» چین با آمریکا همکاری می کند

تایپه: رئیس جمهور تایوان تسای اینگ ون روز شنبه گفت که تایپه به همکاری با ایالات متحده و سایر دموکراسی ها ادامه خواهد داد زیرا این جزیره با “توسعه طلبی مستبدانه مستمر” از سوی چین مواجه است.
پکن روز شنبه از برگزاری تمرینات نظامی سه روزه در اطراف تایوان خبر داد و پس از دیدار تسای با کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در اوایل این هفته در لس آنجلس، آنها را “هشدار جدی” به دولت این جزیره خودگردان خواند.
ساعاتی پس از اینکه پکن، که تایوان خودگردان را بخشی از قلمرو خود می‌داند، این رزمایش‌ها را اعلام کرد، تسای با یک هیئت کنگره آمریکا در تایپه به رهبری مایکل، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا دیدار کرد. مک کال.
تسای در این نشست گفت: «در سال‌های اخیر ما با توسعه‌طلبی مستبدانه مواجه بوده‌ایم.
او افزود: “همکاری میان دموکراسی ها حتی مهم تر شده است. ما به همکاری با ایالات متحده و سایر کشورهای همفکر برای دفاع مشترک از ارزش های آزادی و دموکراسی ادامه خواهیم داد.”
مک کال – که بر فروش نظامی ایالات متحده به کشورهای خارجی نظارت می کند – گفت که واشنگتن در حال تلاش برای تامین سریع تسلیحات به تایوان است.
او گفت: «ما هر کاری که بتوانیم در کنگره انجام می‌دهیم تا این فروش‌ها را تسریع کنیم و سلاح‌هایی را که برای دفاع از خود نیاز دارید به دست آوریم و به ارتش شما آموزش خواهیم داد، نه برای جنگ، بلکه برای صلح».
مهم است که همه دموکراسی ها در برابر استبداد و ظلم بایستند (رئیس جمهور روسیه) ولادیمیر) تهاجم بی دلیل پوتین به اوکراین به اقدامات تجاوزکارانه چین کمونیست علیه ملت شما و اقیانوس آرام.”
فرماندهی تئاتر شرق ارتش آزادیبخش خلق (PLA) در بیانیه ای اعلام کرد که عملیات سه روزه چین که «شمشیر تیز متحد» نام دارد تا روز دوشنبه ادامه خواهد داشت.
شی یین، سخنگوی PLA گفت، بازی‌های جنگی هواپیماها، کشتی‌ها و پرسنل را به «مناطق دریایی و فضای هوایی تنگه تایوان، سواحل شمالی و جنوبی جزیره و شرق جزیره می‌فرستد».
وزارت دفاع تایوان روز شنبه اعلام کرد که به عملیات چین “با نگرش آرام، منطقی و جدی پاسخ خواهد داد و وضعیت را بر اساس اصل “عدم تشدید درگیری ها، و یا ایجاد اختلاف” برای دفاع از حاکمیت و امنیت ملی خود رصد خواهد کرد.