تفاوت لوله گالوانیزه سرد و گرم

حالا که می دانیم ورق روغنی چیست، بهتر است با فرآورده های آن آشنا شویم. هدف از وارد کردن لوله به محلول فلاکس این است که گالوانیزه خیلی بهتر میتواند در فولاد جذب شود. در کارخانه های آبکاری پیشرفته پس از تکمیل مراحل آبکاری هر شاخه لوله فولادی برق گالوانیزه به طور جداگانه با استفاده از سیستم دمش بخار یا دمش هوا سطح مواد روی لوله به صورت یک دست در می آید تا از نظر ظاهری قابل قبول و زیبایی داشته باشد. لوله آهنی گالوانیزه با رنگ تیره وخاکستری می باشد وبه خاطر رنگ آن به راحتی در بازار قابل شناسایی می باشد و به دوصورت لوله سبک و لوله متوسط تولید می شوند.به این لوله ها ، لوله های بادرز نیز گفته می شود که درز آن توسط دستگاههایی به هم متصل شده و جوش می خورند و در فلز روی مذاب قرار می گیرند.ابعاد لوله گالوانیزه 6 متر می باشد.

لوله های گالوانیزه ساوه از جنس فولاد نرم بوده و تولید آن این گونه است که ورقه فولاد را با فشار از داخل قالب عبور داده و پس از آن درز ها را جوش می دهند و برای افزایش مقاومت در برابر اسیدها و زنگ زدگی ها این لوله ها پوششی از روی بر روی آن ها می زنند و آن ها را برای مقابله با اسید ها و زنگ زدگی با پوششی از روی داخل یک وان آبکاری، گالوانیزه لوله گالوانیزه در مشهد می کنند. در این روش لوله در دمای بالا داخل حمام مذاب غوطه ور شده تا پوشش روی بر سطح آن ایجاد گردد. در روش سرد لوله پس از اتمام کار شکل براقی به خود میگیرد و در صورتی که خراش عمیق روی این لولهها ایجاد شود، لوله اکسید میشود و در نهایت طول عمر آن هم به پایان میرسد. برای تولید لوله گالوانیزه از دو روش استفاده میشود. به این لولهها، لوله گالوانیزه گفته میشود. به عملی که در آن فلزات را با گالوانیزه پوشش میدهند، گالوانیزاسیون گفته میشود. لوله گالوانیزه به دو روش سرد و گرم تولید میشود که درباره آنها صحبت کردیم.

به علت شرایط آبکاری که لوله گلخانه ای گالوانیزه گرم ساوه دارد، از طول عمر بیشتری نسبت به لوله گالوانیزه سرد برخوردار است. ساختار گلخانهای که با قاب های فولادی گالوانیزه و پوشش فیلم پلیاتیلن شکل گرفته است در میان پرورشدهندگان تجاری از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است. لوله سیاه ساوه برای گاز رسانی منازل و سیستم های شوفاژ نیز کاربرد دارد و به همین علت با نام لوله شوفاژی و لوله گازی نیز معروف است. مزیت دیگری که لوله گالوانیزه دارد این است که میتوان آن را بازیافت کرد. هر پله مشخصاتی دارد که در شکل زیر نشان داده شده است و در ادامه به توضیح هر مشخصه و اصطلاحات مهم در ساختار پلهها پرداخته شده است. هر یک از لولههای گالوانیزه سرد و گرم برای موارد خاصی استفاده میشوند. هر چند تشخیص این لوله ها چندان کار سختی نبوده و تنها با بررسی چند فاکتور ساده می توان به تفاوت میان آن ها پی برد. از جمله کاربردی ترین لوله های گازی که برای انتقال گازهای خانگی و کارخانجات صنعتی به کار برده میشود، لوله گازی API است که در شاخه های ۶ متری تولید و عرضه می شود.

این کار باید به سرعت انجام شود. این لوله ها دارای مقاومت کمتری نسبت به لوله های آهنی هستند و تمامی اسیدهایی که چدن آسیب وارد می کنند، ممکن است به لوله های فولادی گالوانیزه نیز صدمه بزنند. كوچكترین سایز ها عبارتند از 0.5،0.75،2،3،4،6،8،10،12. سایزهای بزرگتر عبارتند از 14 و بالاتر (البته با فواصل 2 تایی). لوله گالوانیزه سنگین ساوه ، در تولید لوله گالوانیزه سنگین ساوه از آهن سفید نورد شده استفاده می شود و این آهن را با استفاده از دستگاه های درز جوش به یکدیگر جوش می لوله گالوانیزه روی پوشان قزوین دهند. تولید لوله گالوانیزه ساوه سنگین طبق استانداردهای جهانی انجام میشود تا لوله بتواند به خوبی پوشش ضد زنگ را به خود جذب کند. برای استفاده از انواع لوله فولادی برای تخلیه فاضلاب، از پوشش گالوانیزه روی بدنه این لولهها استفاده میشود که از خوردگی و زنگزدگی لوله جلوگیری میشود. از جمله کاربرد هایی که لوله سیاه دارد، می توان به مواردی مانند ساخت انواع شاسی، داربست، قطعه سازی، حفاظ و حصار، جک و صنایع مختلف دیگر اشاره کرد. شرکت پترو کالوج تامین کننده و عرضه کننده انواع لوله گالوانیزه فولادی گرم و سرد از برندهای معتبر پذیرفته شده در وندورلیست های صنایع نفت، گاز و نیرو بوده و از شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش لوله گالوانیزه می باشد.