توافق سقف بدهی: چه چیزی در این توافق وجود دارد و چه چیزی خارج از آن برای جلوگیری از نکول آمریکا

واشنگتن: رئیس جمهور جو بایدن و کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان به یک توافق اصولی در زمینه قانونی برای افزایش اختیارات وام گیری کشور و جلوگیری از نکول رسیده اند.
مذاکره کنندگان اکنون در حال رقابت برای نهایی کردن متن لایحه هستند. مک کارتی گفت مجلس نمایندگان روز چهارشنبه به این قانون رأی خواهد داد و به سنا فرصت می دهد تا قبل از ضرب الاجل 5 ژوئن آن را بررسی کند تا از نکول احتمالی جلوگیری شود.
در حالی که بسیاری از جزئیات ناشناخته هستند، هر دو طرف می توانند به برخی از پیروزی ها اشاره کنند. اما برخی از محافظه کاران نگرانی های اولیه خود را مبنی بر اینکه این قرارداد به اندازه کافی کسری بودجه آینده را کاهش نمی دهد ابراز کردند، در حالی که دموکرات ها نگران تغییرات پیشنهادی در مورد الزامات کاری در برنامه هایی مانند کوپن های غذایی هستند.
نگاهی به آنچه در معامله وجود دارد و خارج از آن، بر اساس آنچه تاکنون شناخته شده است:
افزایش بدهی دو ساله، محدودیت هزینه
این توافق هزینه‌های غیردفاعی را در سال مالی 2024 تقریباً ثابت نگه می‌دارد و سال بعد آن را 1 درصد افزایش می‌دهد، و همچنین افزایش سقف بدهی دو ساله را پیش‌بینی می‌کند – پس از انتخابات ریاست‌جمهوری بعدی در سال 2024. یک منبع آشنا با این معامله که به شرط ناشناس ماندن جزئیاتی را ارائه کرد.
پرونده جانبازان
این توافقنامه به طور کامل هزینه مراقبت های پزشکی برای کهنه سربازان را در سطوحی که در طرح بودجه پیشنهادی بایدن در سال 2024 گنجانده شده است، تامین می کند، از جمله برای صندوقی که به جانبازانی اختصاص داده شده است که در معرض مواد سمی یا خطرات زیست محیطی قرار گرفته اند. بایدن به دنبال 20.3 میلیارد دلار برای صندوق مواجهه با سموم در بودجه خود بود.
الزامات کاری
جمهوری خواهان در برخی از برنامه های کمکی دولتی، افزایش الزامات کاری را برای بزرگسالان توانمند بدون وابستگی پیشنهاد کرده بودند. آنها گفتند که این کار افراد بیشتری را وارد نیروی کار می کند، که پس از آن مالیات می پردازند و به تقویت برنامه های استحقاقی کلیدی، یعنی تامین اجتماعی و مدیکر کمک می کنند.
دموکرات‌ها به شدت از تغییرات پیشنهادی انتقاد کرده‌اند و گفته‌اند که این تغییرات منجر به این می‌شود که افراد کمتری قادر به پرداخت هزینه غذا یا مراقبت‌های بهداشتی بدون افزایش مشارکت شغلی باشند.
جمهوری خواهان مجلس نمایندگان قانونی را تصویب کرده بودند که الزامات کاری جدیدی را برای برخی از دریافت کنندگان مدیکید ایجاد می کرد، اما از توافق نهایی خارج شد.
با این حال، این توافق برخی از الزامات کاری را برای برنامه کمک تغذیه تکمیلی یا SNAP که قبلاً به عنوان کوپن غذا شناخته می‌شد، گسترش می‌دهد. این توافق سن مورد نیاز کار موجود را از 49 به 54 سال افزایش می دهد، مشابه پیشنهاد جمهوری خواهان، اما این تغییرات در سال 2030 منقضی می شود. و کاخ سفید اعلام کرد که در همان زمان تعداد افراد آسیب پذیر را در تمام سنین کاهش می دهد. تابع الزامات هستند
تسریع در پروژه های انرژی
این قرارداد تغییراتی را در قانون سیاست ملی محیط‌زیست ایجاد می‌کند که «یک سازمان پیشرو واحد» را برای توسعه بررسی‌های زیست‌محیطی تعیین می‌کند، به امید ساده‌سازی این فرآیند.
چیزی که کنار گذاشته شد
جمهوری خواهان به دنبال لغو تلاش های بایدن برای چشم پوشی از بدهی 10 تا 20 هزار دلاری برای تقریباً همه وام گیرندگانی بودند که وام های دانشجویی گرفتند. اما این ماده برای دموکرات‌ها راهگشا نبود. توافق بودجه کمک‌های وام دانشجویی بایدن را حفظ می‌کند، اگرچه دادگاه عالی در این مورد نظر نهایی را خواهد داشت.
دادگاه عالی با اختلاف 6-3 تحت سیطره محافظه کاران قرار دارد و سوالات آن قاضی در استدلال های شفاهی نشان دهنده تردید در قانونی بودن طرح وام های دانشجویی بایدن بود. انتظار می رود تا قبل از پایان ژوئن تصمیم گیری شود.