دادگاه ضد تروریسم پاکستان به عمران خان وثیقه پیش از بازداشت صادر کرد

لاهور: دادگاه ضد تروریسم در اینجا روز جمعه با وثیقه پیش از دستگیری تا 2 ژوئن برای عمران خان در سه پرونده تروریسمی که علیه نخست وزیر سابق پاکستان در پی خشونت هایی که پس از دستگیری وی در 9 می آغاز شد، موافقت کرد.
خان، 70، در ظاهر شد دادگاه ضد تروریسم لاهور (ATC) در میان تدابیر شدید امنیتی پس از دریافت مجوز برای وسیله نقلیه خود برای ورود به محوطه دادگاه.
به گفته یکی از مقامات دادگاه، ATC به رئیس تحریک انصاف پاکستان (PTI) در سه پرونده تروریستی، از جمله حمله به خانه جناح، وثیقه پیش از بازداشت تا دوم ژوئن صادر کرد و به او دستور داد تا به تحقیقات پلیس بپیوندد. .
این مقام گفت که خان به دادگاه اطمینان داد که به تحقیقات خواهد پیوست.
پیش از این، خان گفت که همه حمله به تأسیسات ارتش را محکوم می کنند و خواستار تحقیق در مورد آن شد.
وقتی از وی پرسیده شد که چرا هنوز بیانیه ای در محکومیت حمله به خانه افسر ارشد نظامی در لاهور صادر نکرده است، او پاسخ داد: «من قبلاً این کار را کرده ام… چه کسی حمله به خانه جناح لاهور را محکوم نمی کند؟ به من یک نفر در پاکستان بگویید که این کار را نمی کند.»
او گفت که دولت ائتلافی به رهبری مسلم لیگ نواز پاکستان (PML-N) می خواهد حزب PTI خود را از جریان اصلی سیاست حذف کند و آن را در مقابل حزب قرار دهد. ارتش پاکستان.
خان روز چهارشنبه در یک آدرس ویدئویی از محل اقامت خود در پارک زمان در اینجا گفت که پاکستان به سمت یک فاجعه قریب الوقوع پیش می رود و ممکن است با تجزیه مواجه شود.
دستگیری خان در 9 می توسط تکاوران شبه نظامی پاکستان در ساختمان دادگاه عالی اسلام آباد باعث ناآرامی در پاکستان شد. برای اولین بار در تاریخ پاکستان، معترضان به مقر ارتش (GHQ) در راولپندی یورش بردند و همچنین خانه یک فرمانده سپاه در لاهور را به آتش کشیدند.
پلیس تعداد کشته‌شدگان درگیری‌های خشونت‌آمیز را به 10 نفر رساند، در حالی که حزب خان ادعا می‌کند که 40 نفر از کارگرانش در تیراندازی پرسنل امنیتی جان خود را از دست دادند.
روز دوشنبه، فرماندهان ارشد نظامی متعهد شدند که آتش افروزان را که به تاسیسات نظامی و نظامی حمله کردند، از طریق محاکمه تحت قوانین مربوطه کشور، از جمله قانون ارتش پاکستان و قانون اسرار رسمی.
سازمان های مجری قانون بیش از 7000 کارگر PTI را در سراسر پاکستان دستگیر کرده اند که 4000 نفر از آنها اهل پنجاب هستند.
در همین حال، پلیس لاهور مدعی است که 14 “تروریست” را که قصد فرار از محل اقامت پارک زمان خان را داشتند، دستگیر کرده است.
امیر میر، وزیر اطلاعات پنجاب روز جمعه گفت: «پلیس 14 تروریست را در روزهای پنجشنبه و جمعه دستگیر کرد که در حمله به خانه جناح و برج عسکری تحت تعقیب بودند.
او گفت که حدود 400 پلیس ممکن است برای جستجوی تروریست های بیشتر به خانه زمان پارک خان بروند.
روز چهارشنبه دولت استانی به خان مهلت 24 ساعته داده بود تا 30 تا 40 تروریست را که گفته می شد در خانه اش پنهان کرده بودند، تحویل دهد.
پلیس خانه او را محاصره کرده و تمام راه های منتهی به آن را مسدود کرده است.
خان در آوریل سال گذشته پس از از دست دادن رای عدم اعتماد به رهبری خود از قدرت برکنار شد، که به گفته وی بخشی از توطئه ای به رهبری ایالات متحده بود که وی را به دلیل تصمیمات مستقل سیاست خارجی خود در مورد روسیه، چین و افغانستان هدف قرار داده بود.