در روز اول ماه مه، کارگران برای شرایط کاری بهتر تجمع می کنند

سئول: تعداد زیادی از کارگران و فعالان در سطح جهانی علامت گذاری شدند اول ماه مه روز دوشنبه با تجمعاتی که خواستار افزایش حقوق، کاهش ساعات کار و سایر شرایط کاری بهتر شدند.
اول ماه مه، که در می آید 1 می، در بسیاری از کشورها به عنوان روز بزرگداشت حقوق کارگران با راهپیمایی ها، راهپیمایی ها و رویدادهای دیگر برگزار می شود. رویدادهای امسال نسبت به سال های گذشته مشارکت بیشتری داشت محدودیت های COVID-19 به شدت کاهش یافتند و مخالفت ها بر این موضوع متمرکز شدند که چگونه برنامه های اقتصادی دولت ها بر کارگران تأثیر می گذارد.
در فرانسه، اتحادیه ها تظاهرات گسترده ای را برای اعتراض به رئیس جمهور برنامه ریزی می کنند امانوئل مکروناقدام اخیر وی برای افزایش سن بازنشستگی از 62 به 64 سال. سازمان دهندگان اصلاحات بازنشستگی را تهدیدی برای حقوق کارگران و شبکه امنیت اجتماعی فرانسه می دانند.
لایحه بازنشستگی بزرگترین اعتراضات فرانسه را در سال‌های اخیر به راه انداخت و انتظار می‌رود که تظاهرات اول ماه مه یکی از بزرگترین اعتراضات باشد.
در کره جنوبی، ده‌ها هزار نفر در راهپیمایی‌های مختلف در بزرگترین تجمعات اول ماه مه از زمان شروع همه‌گیری در اوایل سال 2020 شرکت کردند. به گفته سازمان‌دهندگان، انتظار می‌رفت دو تجمع اصلی در سئول، پایتخت، هر کدام حدود 30000 نفر را به خود جذب کنند.
قیمت همه چیز به جز دستمزد ما افزایش یافته است. حداقل دستمزد ما را افزایش دهید!» یکی از فعالان در راهپیمایی سئول بر روی تریبون فریاد زد. “ساعات کاری ما را کاهش دهید!”
انبوهی از مردم در مرکز شهر سئول بسته بندی می کنند گوانگوامون محله پلاکاردهای ضد دولتی در دست داشت، سرود خواند و به سخنرانی اعضای اتحادیه گوش داد. آنها بعداً در خیابان ها راهپیمایی کردند. پلیس سئول هزاران افسر را برای حفظ نظم بسیج کرد.
شرکت کنندگان در راهپیمایی در کره جنوبی، دولت محافظه کار رئیس جمهور یون سوک یول را متهم کردند که برخی از اعضای اتحادیه را به نام اصلاح بی نظمی های ادعایی آنها سرکوب کرده است.
دولت یون خواستار اصلاحات در کار بوده و خواستار شفاف‌تر شدن سوابق حسابداری اتحادیه‌های کارگری و پایان دادن به اعمال غیرقانونی برخی از اعضای اتحادیه‌ها و کارگران در بخش ساختمانی از جمله فشار بر شرکت‌ها برای استخدام اعضای اتحادیه یا اجبار به پرداخت‌های رشوه‌ای از آنها شده است. .
در توکیو، هزاران نفر از اعضای اتحادیه کارگری، قانونگذاران مخالف و دانشگاهیان در پارک یویوگی گرد هم آمدند و خواستار افزایش دستمزدها برای جبران تاثیر افزایش هزینه ها شدند، زیرا زندگی آنها هنوز از آسیب های ناشی از بیماری همه گیر بهبود می یابد.
رهبران اتحادیه گفتند که اقدامات دولت برای افزایش حقوق ناکافی است و با افزایش قیمت ها سازگار نیست. آنها از برنامه نخست وزیر فومیو کیشیدا برای دو برابر کردن بودجه دفاعی که مستلزم افزایش مالیات در سال های آینده است، انتقاد کردند و گفتند که این پول باید برای رفاه و امنیت اجتماعی و بهبود زندگی روزمره مردم هزینه شود.
یوشینوری یابوکی، رئیس شورای منطقه‌ای اتحادیه‌های کارگری توکیو، یکی از سازمان‌دهندگان این رویداد، گفت: «بیایید در حالی که کارگران متحد می‌شویم و به دنبال صلح و دموکراسی در ژاپن هستیم، به مبارزه ادامه دهیم.
برخی دیگر شعار می دادند «گامبارو! (بیا تمام تلاشمان را بکنیم)» قبل از اینکه برای راهپیمایی به خیابان بیایند.
کیشیدا در یک رویداد روز شنبه در پارکی در توکیو شرکت کرد که هزاران کارگر، سیاستمدار و نمایندگان اتحادیه های بزرگ را به خود جلب کرد.
من امروز شرکت می‌کنم زیرا می‌خواهم به سمت دستمزدهای بالاتر حرکت کنم. کیشیدا به جمعیت گفت: مهمترین هدف در سیاست سرمایه داری جدید من دستمزدهای بالاتر است.
در اندونزی، شرکت کنندگان در راهپیمایی از دولت خواستند قانون ایجاد شغل را که آنها معتقدند به ضرر کارگران و محیط زیست به نفع تجارت است، لغو کند.
معترض سری آژنگ در یکی از تجمعات گفت: “قانون ایجاد شغل باید به خاطر بهبود شرایط کار لغو شود.” “این فقط به نفع کارفرمایان است، نه کارگران.”
تظاهرات در آلمان با تظاهرات “شب را پس بگیرید” آغاز شد که توسط گروه های فمینیست و دگرباش در آستانه اول ماه مه در اعتراض به خشونت علیه زنان و دگرباشان جنسی برگزار شد.
چندین هزار نفر در این راهپیمایی شرکت کردند که با وجود درگیری های گاه و بیگاه بین شرکت کنندگان و پلیس، تا حد زیادی مسالمت آمیز بود. راهپیمایی های متعدد دیگری توسط اتحادیه های کارگری و گروه های چپ در روز دوشنبه در آلمان برنامه ریزی شده است.
در تایوان، تعداد زیادی از کارگران به خیابان‌ها آمدند تا به آنچه که آنها نارسایی‌های سیاست‌های کارگری جزیره خودمختار می‌خوانند اعتراض کنند و حزب حاکم را پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2024 تحت فشار قرار دهند.
اعضای گروه های کارگری که در پایتخت، تایپه تجمع کردند، پرچم هایی را به اهتزاز درآوردند که نشان دهنده سازمان های آنها بود. برخی از کارکنان پزشکی با پوشیدن لباس‌های محافظ پلاکاردهایی با پیام‌هایی مبنی بر درخواست یارانه در دست داشتند، در حالی که برخی دیگر بنرهایی در دست داشتند که از سیاست‌های کار رئیس جمهور تسای اینگ ون انتقاد می‌کردند.
در کره شمالی، روزنامه اصلی Rodong Sinmun این کشور سرمقاله ای طولانی منتشر کرد که در آن از کارگران می خواست از رهبر کیم جونگ اون حمایت بیشتری کنند، سهمیه های تولیدی تعیین شده خود را انجام دهند و معیشت عمومی را بهبود بخشند.
این روزنامه که کیم را با عنوان خود در حزب کارگر حاکم می خواند، می گوید: «ما باید به کارگران سوسیالیست واقعی تبدیل شویم که از ایده ها و رهبری دبیرکل محترم با وجدان پاک و وفاداری حمایت کنند.
کیم برای حمایت عمومی بیشتر از حکومت خانواده‌اش فشار آورده است زیرا او خواستار یک اقتصاد قوی‌تر و متکی به خود برای غلبه بر سختی‌های مرتبط با بیماری همه‌گیر و تنش‌های امنیتی طولانی‌مدت با ایالات متحده بر سر برنامه هسته‌ای خود است. کارشناسان خارجی می گویند کره شمالی هیچ نشانه ای از بحران انسانی را نشان نداده است.