دیوان عالی: بایدن پس از راه اندازی 2024 می گوید که ترامپ برای دموکراسی خطری است

واشنگتن: جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه پیشنهاد کرد که می‌تواند بار دیگر دونالد ترامپ را در یک مسابقه مجدد در سال 2024 شکست دهد و به رئیس جمهور سابق جمهوری‌خواه هشدار داد که تهدیدی برای کشور است.
یک روز پس از آغاز نامزدی برای انتخاب مجدد، بایدن این مناسبت را نه در مسیر مبارزات انتخاباتی، بلکه در کنفرانس خبری باغ رز پس از دیدار با یون سوک یول، رئیس جمهور کره جنوبی، نشان داد.
خبرنگاری رئیس جمهور دموکرات را تحت فشار قرار داد که آیا او برای انتخابات مجدد نامزد می شود یا خیر، زیرا معتقد بود که او تنها کسی است که می تواند ترامپ را شکست دهد.
بایدن گفت: «شاید من تنها نباشم، اما او را به خوبی می شناسم و خطری که او برای دموکراسی ما ایجاد می کند، می دانم. “ما قبلاً در این راه رفته بودیم.”
ویدئوی پرتاب بایدن در روز سه شنبه شامل تصاویری از حمله 6 ژانویه 2021 به ساختمان کنگره ایالات متحده توسط حامیان ترامپ و شامل تعهداتی برای محافظت از آزادی های آمریکا در برابر “افراطیان” مرتبط با رئیس جمهور سابق بود.
بایدن گفت که در سال 2020 به دلیل آنچه که او تهدیدی منحصر به فرد از سوی ترامپ توصیف کرد، نامزد شد. اکنون، او می‌گوید تصمیمش برای نامزدی مجدد به ترامپ مرتبط نیست.
بایدن در مورد ترامپ که پیش از این نامزدی خود را به همراه چند تن دیگر از نامزدهای جمهوری خواه اعلام کرده است، گفت: «فکر می کنم اگر او نامزد نمی شد، باز هم نامزد می شدم».
بایدن افزود که «نگاه سختی» به این موضوع داشته است که آیا سن 80 ساله‌اش باید به این موضوع توجه داشته باشد که آیا تصمیم به کاندیداتوری گرفته است یا خیر و انتظار دارد رأی دهندگان منصفانه به همین موضوع نگاه کنند.
“قبل از اینکه تصمیم به دویدن بگیرم به سختی نگاه کردم و احساس خوبی دارم، در مورد چشم اندازها احساس هیجان دارم و فکر می کنم در آستانه چرخش واقعی به روشی هستیم که مدت هاست انجام نداده ایم.”
رئیس جمهور گفت که باید کارهای بیشتری انجام دهد تا ایالات متحده را در موقعیتی قرار دهد تا “از لحاظ اقتصادی و سیاسی برای مدت طولانی امن باشد.”
بر اساس تحلیل رویترز، بایدن و گروه های دموکرات که از پلت فرم جمع آوری کمک های مالی ActBlue برای جمع آوری کمک های دلاری کوچک استفاده می کنند، حداقل 6 میلیون دلار در 24 ساعت پس از شروع کمپین جمع آوری کردند.
این رقم تخمین جامعی از آنچه که کمپین جمع آوری کرده است نیست، زیرا شامل سایر گروه های دموکرات می شود و برخی از منابع جمع آوری کمک های مالی بایدن را حذف می کند. سخنگوی ستاد انتخاباتی بایدن از اظهار نظر خودداری کرد.
رای دهندگانی که از کمپین بایدن در سال 2020 حمایت کردند، از زمان راه اندازی حداقل چهار پیامک و سه ایمیل دریافت کرده اند که درخواست حمایت مالی کرده اند.
گروهی از داوطلبان که مبالغ هنگفتی را با میزبانی از فعالیت‌های کمپین خصوصی با کمک‌کنندگان خوب به ارمغان می‌آورند، روز جمعه با بایدن ملاقات می‌کنند و قصد دارند در روزهای آینده میزبانی رویدادها را آغاز کنند. این کمپین می تواند بیش از یک میلیارد دلار را تا قبل از سال 2024 جمع آوری و هزینه کند.
الکس سوروس، پسر جورج سوروس، سرمایه‌گذار میلیاردر و اهداکننده لیبرال، در توییتر نوشت: «رایدین با بایدن. بیا برویم جو».
اوایل روز چهارشنبه، کمپین انتخاب مجدد بایدن اولین تبلیغ خود را برای چرخه 2024 منتشر کرد. این فیلم همچنین شورش های 6 ژانویه را نشان می دهد و بر خشونت با اسلحه، سقط جنین و حفظ دموکراسی تمرکز دارد.