روسیه می‌گوید که اوکراین با هواپیماهای بدون سرنشین به کرملین حمله کرد تا تلاشی برای کشتن ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه ناموفق باشد

دهلی نو: روسیه روز چهارشنبه اوکراین را به انجام حمله پهپادی به کرمین به قصد ترور ولادیمیر پوتین رئیس جمهور این کشور متهم کرد.
به نظر می‌رسد ویدئوهایی که در رسانه‌های اجتماعی پخش می‌شود، ستونی از دود را بر فراز کرملین مسکو پس از اعتصاب ادعایی نشان می‌دهد.
این چیزی است که ما تاکنون می دانیم …
* کرملین گفت که از دو پهپاد در حمله ادعایی به اقامتگاه پوتین در ارگ محصور کرملین استفاده شده است، اما به دلیل دفاع الکترونیکی غیرفعال شده است.
* این سازمان اعلام کرد که خسارت یا تلفات جانی در پی نداشته و پوتین در زمان حمله در کرملین نبوده است.
* روسیه اعلام کرد که این اقدامات را یک “اقدام تروریستی برنامه ریزی شده” و سوء قصد به جان رئیس جمهور می داند که در آستانه روز پیروزی، رژه 9 مه، که حضور مهمانان خارجی نیز در آن برنامه ریزی شده است، انجام شده است.
* همچنین تهدید کرد که هر جا و زمانی که صلاح بداند، اقدامات تلافی جویانه انجام خواهد داد.

* با این حال، اوکراین گفته است که هیچ ارتباطی با حمله پهپاد ندارد. میخایلو پودولیاک، سخنگوی ریاست جمهوری گفت: «اوکراین هیچ ارتباطی با حملات پهپادی به کرملین ندارد». او افزود: “اوکراین به کرملین حمله نمی کند، زیرا اولاً، این هیچ هدف نظامی را حل نمی کند.”
* اواخر وقت، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین نیز ادعاهای مسکو مبنی بر تلاش کیف برای ترور ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه را رد کرد. زلنسکی در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با رهبران کشورهای شمال اروپا در هلسینکی به خبرنگاران گفت: “ما به پوتین حمله نکردیم. ما آن را به دادگاه واگذار می کنیم. ما در خاک خود می جنگیم، ما از روستاها و شهرهای خود دفاع می کنیم.”
* دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت که پوتین روز چهارشنبه در محل اقامت خود در نزدیکی مسکو کار می‌کرد و همچنان طبق برنامه‌ریزی هفته آینده در رژه روز پیروزی جنگ جهانی دوم در میدان سرخ شرکت خواهد کرد.
* در بیانیه ریاست جمهوری آمده است که قطعاتی از پهپادها در محوطه مجتمع کرملین پراکنده شده است، اما تلفات جانی و مالی نداشته است.

تلاش جسورانه اوکراین برای کشتن پوتین با هواپیماهای بدون سرنشین در کرملین؟ روسیه مدعی حمله اوکراین است

* بازا، یک کانال تلگرامی با پیوندهایی به سازمان های مجری قانون روسیه، ویدئویی را منتشر کرد که نشان می دهد یک شی پرنده به گنبد ساختمان سنای کرملین مشرف به میدان سرخ نزدیک می شود و درست قبل از رسیدن به آن در یک انفجار شدید نور منفجر می شود. خبرگزاری رویترز نتوانست فوراً صحت این ویدئو را تأیید کند.
(با ورودی های نمایندگی ها)