سفر بلالول به گوا، “مأموریت” شریف در لندن را از بین می برد.

اسلام آباد: وزیر خارجه پاکستان بلاوال بوتو سفر زرداری به هند برای گردهمایی سازمان همکاری شانگهای (SCO) در گوا، سفر شهباز شریف نخست وزیر به لندن برای تاجگذاری شاه چارلز سوم را از نظر اپتیکی تحت الشعاع قرار داده است، چیزی که در این زمان مناسب دولت است. شهباز که گرفتار چالش های سیاسی و قانون اساسی است، انتظار می رود در حاشیه مراسم تاج گذاری روز شنبه با برادر تبعیدی و نخست وزیر سابق خود نواز شریف دیدار کند تا از او برای مقابله با بحران در داخل کشور مشاوره بگیرد.
نخست وزیر به دیدار بلاوال از لندن توجه داشته است که نشان دهنده اهمیت دولت وی برای این سفر است. مهمتر از آن، او از این که وزیر امور خارجه که در هند فرود می‌آید، در حین انجام ماموریت مهم‌تر در پایتخت بریتانیا، تابش خیره کننده او را از بین برده است. بر اساس توصیه‌هایی که از نواز، نخست‌وزیر سه‌بار دریافت می‌کند، انتظار می‌رود که شریف جوان‌تر برای فرار از تحقیر احتمالی به خاطر سرپیچی از دستورات دادگاه عالی در مورد برگزاری انتخابات در استان پنجاب در 14 ماه مه، تصمیمات مهمی در بازگشت به کشور بگیرد. .
با توجه به اینکه سفر وزیر امور خارجه وی در حال حاضر همه توجه رسانه های اصلی و دیجیتال را به خود جلب کرده است، نخست وزیر تلاش خود را برای حفظ تمرکز در آنجا انجام داد. شهباز روز پنجشنبه در توئیتی نوشت: تصمیم پاکستان برای شرکت در نشست سازمان همکاری شانگهای نشان دهنده تعهد این کشور به منشور و چندجانبه گرایی سازمان است. او نوشت: “ما متعهد هستیم که نقش خود را برای پیشبرد ارزش های مشترکمان در مورد صلح و ثبات در منطقه ایفا کنیم. همه ما طرفدار تفاهم برد-برد مبتنی بر اتصال، تجارت و همکاری متقابل سودمند هستیم.”
سفر بیلاول، اولین سفر یک وزیر خارجه پاکستان به هند از زمان سفر حنا ربانی خار در ژوئیه 2011، حتی در صفوف حزب تحریک انصاف اپوزیسیون شکاف ایجاد کرد. شاه محمود قریشی، سلف بلاوال، گفت که سازمان همکاری شانگهای “یک مجمع مهم” است که پاکستان باید از آن استفاده کند و موضعی برخلاف موضع برخی از همکاران ارشد حزبی اتخاذ کند. او درباره این دیدار گفت: «از نظر من، هیچ ضرری وجود ندارد… اگر ما خواهان یکپارچگی سیاسی، اقتصادی و امنیتی اوراسیا هستیم، پس این مجمع است. اما شیرین مزاری، از حزب تحریک انصاف، نتیجۀ ناسازگاری به خود گرفت و گفت که وزیر امور خارجه «وارداتی» کشور در گوا «برای نشان دادن وفاداری خود به طرح باجوا (اشاره به ژنرال باجوا، فرمانده سابق ارتش) برای مماشات با آمریکا در مورد اسرائیل و هند، در گوا بود. او گفت: «علی‌رغم توهین به امتناع هند از ترتیب دادن ملاقات‌های دوجانبه، او ناامید بود که برود.