سقوط سهام به دلیل ترس از تورم، اما بازار ممکن است خطر تعطیلی Omicron را نادیده بگیرد.

داو روز جمعه بیش از 530 واحد سقوط کرد، یعنی حدود 1.5 درصد، زیرا نگرانی ها از اینکه فدرال رزرو می تواند با انقباض بیش از حد تهاجمی به طور بالقوه باعث کندی اقتصادی شود، افزایش یافت. چنین نگرانی‌هایی جهانی هستند: سرمایه‌گذاران در همه جا نگران تورم هستند و این احتمال وجود دارد که بانک‌های مرکزی از بانک مرکزی انگلستان پیروی کنند و به زودی نرخ بهره خود را افزایش دهند.
قرار است نرخ بهره در سال آینده افزایش یابد.  در اینجا معنی آن چیست
رستوران ها و میخانه ها در لندن در پاسخ به تهدید Omicron بسته می شوند. برخی از نمایش های برادوی در شهر نیویورک لغو شده اند.
و شرکت‌هایی از اپل و فورد گرفته تا شرکت اشتراک‌گذاری سواری Lyft و بانک سرمایه‌گذاری Jefferies اخیراً برنامه‌هایی را برای به تاخیر انداختن بازگشت کارگران به دفتر اعلام کرده‌اند. احتمالاً کسب و کارهای بیشتری از این روند پیروی می کنند.

این ممکن است هنوز در بازار سهام گسترده تر قیمت گذاری نشود.

S&P 500 امسال 23 درصد افزایش یافته است و تنها کمی بیش از 1 درصد از بالاترین رکورد خود فاصله دارد. سرمایه گذاران دقیقاً دنبال تپه ها نمی دوند و پنهان نمی شوند.
اما جیب‌هایی از بازار وجود دارند که بیشتر از دیگران ضربه می‌خورند. سهام فناوری Nasdaq سنگین 6 درصد از بالاترین رکورد خود سقوط کرده است و آن را به وضعیت اصلاح 10 درصد نزدیک می کند. اما حتی پس از سقوط اخیر، نزدک همچنان 18 درصد در سال 2021 رشد کرده است.
اخیراً سهام خطوط هوایی و سایر سهام اوقات فراغت و مهمان‌نوازی نیز کاهش یافته است، که نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران نسبت به تأثیر Omicron بر سفر محتاط هستند. یونایتد ایرلاینز (UAL) سهام در هفته گذشته بیش از 9 درصد سقوط کرده است. کارناوال (CCL)، ماریوت (MAR) و Expedia (EXPE) همگی اخیراً کاهش‌های بزرگی را ارسال کرده‌اند.

با توجه به ارزشی که دارد، به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاران هنوز در مورد کاری که فدرال رزرو قرار است انجام دهد عصبی‌تر از تعطیل کردن اقتصاد کووید به روشی که در مارس 2020 انجام داد، نگران هستند. این واقعیت که میلیون‌ها آمریکایی اکنون واکسینه شده‌اند و تقویت شده‌اند ممکن است کمک کند.

اما افزایش قیمت‌های مصرف‌کننده همچنان بیشتر یک وسواس بازار است. برای این منظور، بیش از 60 درصد از کسانی که به یک پاسخ دادند نظرسنجی غیررسمی توییتر ارسال شده توسط این خبرنگار نشان می دهد که آنها فکر می کنند تورم بزرگترین خطر برای بازارها در سال 2022 است در حالی که تنها 27 درصد گفته اند Omicron و Covid.