سینا: یک عکس ویروسی به آوردن خانواده پناهنده سوری به ایتالیا کمک می کند

سینا، ایتالیا: عکس برنده جایزه – مردی که پای خود را در یک حمله بمبی در سوریه از دست داده بود، پسرش را که بدون دست و پا متولد شده بود، یکی دیگر از قربانیان جنگ داخلی این کشور به هوا برد – سال گذشته در ایتالیا در فضای مجازی پخش شد.
روز جمعه، منذیر النزل، مرد حاضر در تصویر، و پسرش مصطفی پس از تلاش چشمگیر برگزارکنندگان جوایز عکس بین المللی سینا برای آوردن خود و خانواده شان از ترکیه، جایی که پس از سوریه فرار کرده بودند، وارد ایتالیا شدند. مصطفی شش ساله در یک پیام ویدئویی که قبل از اینکه او و خانواده‌اش – پدر، مادر و دو خواهر یک و چهار ساله‌اش – در آنکارا سوار هواپیما شوند، با لبخندی گسترده گفت: “ما می‌آییم، متشکرم.” پنجشنبه در پرواز به ایتالیا. او سپس افزود: “ما ایتالیا را دوست داریم.”
عکس مصطفی و پدرش هر دو با لبخندهای محبت آمیز که در ژانویه 2021 توسط عکاس ترکیه ای مهمت اصلان با نام “سخت زندگی” گرفته شده بود، سال گذشته در جوایز سیه نا به عنوان عکس سال معرفی شد. این تصویر احساسی و تکان دهنده در ایتالیا خبرساز شد و در سطح بین المللی در رسانه های اجتماعی پخش شد و برگزارکنندگان جشنواره را تشویق کرد تا دست به کار شوند و یک اقدام جمع آوری کمک مالی برای درمان پدر و پسر آغاز کنند.
برگزارکنندگان جشنواره با دیپلمات ها، بیمارستان ها، مراکز توانبخشی و اسقف کاتولیک در سیهنا تماس گرفتند تا از خانواده سوری میزبانی کنند تا مصطفی و پدرش بتوانند تحت درمان و پروتز قرار گیرند. لوکا ونتوری، مهندسی که جشنواره عکاسی سیه‌نا را که حدود شش سال پیش این جایزه را اعطا کرد، تأسیس کرد، گفت: «تصویر فراتر از تصور بود. ما فکر می‌کردیم که می‌توانیم از ترس خود که نمی‌توانیم کاری برای این خانواده انجام دهیم، فراتر برویم.» مانند همه کشورها، ایتالیا می‌تواند به دلایل بشردوستانه ویزا صادر کند، اما پناهندگان باید توسط یک سازمان محلی که کارهای اداری را انجام می‌دهد و حمایت مالی ارائه می‌کند، حمایت مالی شود. سازمان غیرانتفاعی که جشنواره عکاسی را برگزار می‌کند، با انگیزه موفقیت‌آمیز تلاش‌های تامین مالی جمعی تصمیم گرفت تا حمایت از خانواده سوری ونتوری گفت: “این یک رویای بزرگ برای همه بود.” Venturike به طور منظم با El Nezzel از طریق واتس اپ، با استفاده از Google Translate برای برقراری ارتباط به زبان عربی با پدر 33 ساله، ارتباط برقرار کرد.