شی به ارتش چین دستور می دهد تا برای پیروزی در جنگ ها نیروی نخبه ایجاد کند

پکن: رئیس جمهور چین، شی جین پینگ، روز سه شنبه فرمان بسیج جدید برای آموزش نیروهای مسلح با تمرکز بر توسعه نیروهای نخبه که قادر به جنگیدن و پیروزی در جنگ هستند، صادر کرد. شی، 68 ساله، از زمانی که قدرت را در دست گرفت، آموزش همزمان با ارتقای مداوم فناوری را در کنار اصلاحات عمیق در اولویت قرار داده است.
برخلاف اسلاف خود، انتظار می‌رود که شی در پایان دوره پنج ساله دوم امسال به قدرت ادامه دهد و رکورد سومین دوره را پس از کنگره پنج ساله حزب کمونیست چین که قرار است در اواسط سال جاری برگزار شود، آغاز کند. . از سال 2018، او هر ساله دستورات بسیج را صادر می کند و اولویت های عملیاتی را برای ارتش تعیین می کند که اکنون بیش از 200 میلیارد دلار بودجه دفاعی سالانه دارد.
در دستور امسال، شی گفت که نیروهای مسلح باید از نزدیک سیر تکامل فناوری، جنگ و رقبا را دنبال کنند، تلاش‌های خود را برای ترکیب بهتر آموزش با عملیات‌های رزمی مضاعف کنند، و آموزش سیستماتیک و استفاده از فناوری‌ها را برای توسعه نیروی نخبه‌ای که توانمند باشد، تقویت کنند. خبرگزاری دولتی شین‌هوا گزارش داد که جنگ و پیروزی در جنگ‌ها وجود دارد. در این فرمان آمده است: همه افسران و سربازان باید روحیه ترس از مرگ و سختی را حفظ کنند و برای تقویت توانایی فرماندهی و رزمی خود و پرورش رفتار عالی، آموزش را به شیوه ای قوی، خوش طراحی و ایمن انجام دهند.
در این بیانیه آمده است که کل نیروهای مسلح باید با قاطعیت برنامه ها و دستورالعمل های رهبری حزب و کمیسیون مرکزی نظامی را اجرا کنند و افزوده است که چشم انداز متغیر امنیت ملی و شرایط جنگی باید به درستی درک شود.