علیرضا فغانی در جام جهانی قطر

از جدید ترین اخبار جام جهانی 2022 قطر خبر داوری و قضاوت علیرضا فغانی به گوش رسید همان‌طور که انتظار می‌رفت نام علیرضا فغانی، داور پرآوازه ایرانی در لیست داوران اصلی جام جهانی ۲۰۲۲ قرار گرفته است‌. فغانی از سال ۲۰۰۸ وارد فهرست داوران بین‌المللی شد؛ او پس از حضور در جام جهانی برزیل ۲۰۱۴ به عنوان داور چهارم و قضاوت مسابقات مهم جام جهانی روسیه ۲۰۱۸ حالا باز هم در جام جهانی به عنوان داور اول قضاوت خواهد کرد.

فیفا امروز از داوران حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر رونمایی کرد که نام فغانی در این لیست برای ایرانی‌ها خودنمایی می‌کرد. ۳۶ داور وسط، ۶۹ کمک داور و ۲۴ داور در اتاق ویدیوچک در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر حضور خواهند داشت.

 

فغانی در جام جهانی برزیل در هفت مسابقه داور چهارم بود و پس از پیشرفت‌های چشم‌گیر در عرصه بین‌المللی داوری نقشی کلیدی در جام جهانی روسیه ایفا کرد. او در جام جهانی ۲۰۱۸ سه بازی، آلمان – مکزیک (مرحله گروهی)، برزیل – صربستان (مرحله گروهی) و آرژانتین – فرانسه (مرحله یک هشتم نهایی) را قضاوت کرد و همچنین داوری رده‌بندی این مسابقات برای تعیین تیم‌های سوم و چهارم جام جهانی میان تیم‌‌های ملی انگلیس و بلژیک نیز به او سپرده شد.