عمران خان “مردان آژانس” را به ایجاد آشوب در 9 می متهم می کند

اسلام آباد: تحریک انصاف پاکستان عمران خان، رئیس (PTI) روز دوشنبه «مردان آژانس» را به آتش‌سوزی و تیراندازی در برخی مناطق در جریان اعتراض‌های خشونت‌آمیز 9 مه متهم کرد و گفت که برای توجیه سرکوب فعلی دولت شهباز شریف، حزب او را مقصر دانسته است.
خان در ویدئویی گفت: «ما شواهد زیادی برای ارائه به هر تحقیق مستقلی داریم که نشان می‌دهد آتش‌سوزی و در برخی مکان‌ها تیراندازی‌ها توسط مردان آژانسی انجام شده است که می‌خواستند باعث ایجاد هرج و مرج و سرزنش آن به PTI شوند تا سرکوب فعلی موجه باشد». در صفحه توییتر خود منتشر کرد.
خان در یک بیانیه ویدئویی گفت که ساختمان های دولتی و خانه فرمانده سپاه لاهور تحت “توطئه سازماندهی شده” غارت شد.
او گفت که اشرار به معترضان حزب تحریک انصاف نفوذ کردند و کارگران او را تحریک کردند، شواهد ویدئویی که به گفته او در اختیار حزب است.
“من یک تحقیق مستقل می خواهم [into the vandalism]او گفت که همه اینها تحت «طرح لندن» برای ممنوع کردن حزبش و به زندان انداختن همه رهبران انجام می شود.
پیش از این در توییت دیگری، او همچنین ویدئوهایی را به اشتراک گذاشت که در آن اظهار داشت که دکتر یاسمین رشید، رئیس بخش PTI پنجاب و خواهرانش “به وضوح به معترضان می‌گویند که آسیب نرسانند. خانه جنه“.
“واضح است که همه این مراحل توسط کسانی اداره می شد که می خواستند از آن به عنوان بهانه ای برای سرکوب بیشتر PTI استفاده کنند، کارگران و رهبری ارشد ما را همراه با من زندانی کنند تا تضمین هایی که به NS داده شده است. [Nawaz Sharif] در طرح لندن می‌توان به آن احترام گذاشت.»
این اعتراضات پس از دستگیری وی در پرونده القادر تراست آغاز شد.
بیانیه او اندکی پس از آن بیان شد که مقامات ارشد ارتش قول دادند که معترضان و دست اندرکاران آنها را تحت قوانین مربوطه، از جمله قانون ارتش پاکستان و قانون اسرار رسمی، محاکمه کنند، پس از آن که کارگران و حامیان تحریک انصاف به تاسیسات نظامی در 9 مه یورش بردند، که ارتش آن را به عنوان “” نامید.روز سیاه“.
به گزارش ژئو نیوز، طبق بیانیه روابط عمومی بین‌سرویس (ISPR)، این تصمیم در جریان کنفرانس فرماندهان سپاه ویژه (CCC) که در ستاد کل با ریاست ژنرال عاصم منیر رئیس ستاد ارتش (COAS) برگزار شد، اتخاذ شد. .
پس از دستگیری خان، کارگران حزب تحریک انصاف به تأسیسات نظامی یورش بردند و خانه فرمانده سپاه لاهور، که در اصل به نام خانه جناح شناخته می‌شد، در میان سایر دارایی‌های عمومی غارت کردند.