مقامات آمریکایی می گویند تلاش های بشردوستانه در سوریه ابزار دیگری برای مقابله با داعش است

این بازدیدها با مشارکت نیروهای دفاعی سوریه (SDF) انجام می شود که در منطقه در کنار ایالات متحده در تلاشی چند ساله برای ریشه کن کردن هر جنگجوی داعش فعالیت می کنند.

یک مقام دفاعی که مستقیماً با این برنامه آشنا است به سی ان ان گفت که بازدیدهای پزشکی از سوی ایالات متحده به عنوان بخشی از تلاش برای همکاری با نیروهای SDF برای ایجاد ثبات در منطقه تلقی می شود، بنابراین داعش نمی تواند تسلط یابد. به طور کلی حدود 900 نیروی آمریکایی در سوریه حضور دارند.

مقامات ایالات متحده اصرار دارند که تلاش های بشردوستانه “ماموریت خزنده” نیست، زیرا تمرکز بر ارائه ابزار دیگری برای مقابله با داعش است. اما این یک گام فراتر از استقرار نیروهای اولیه توسط دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، با هدف تصاحب درآمد میدان نفتی در منطقه است.

مقامات ایالات متحده تأکید می کنند که کار پزشکی توسط نیروهای SDF هدایت می شود و نیروهای آمریکایی زیر نظر آنها کار می کنند. با این حال، با توجه به اینکه داعش، روسیه و نیروهای رژیم در برخی مواقع در منطقه فعالیت می کنند، امنیت همچنان یک سوال حساس است. همه نیروهای آمریکایی امنیت خود را تامین می کنند.

وزیر دفاع دستور بررسی حمله هوایی آمریکا که منجر به کشته شدن غیرنظامیان در سوریه در سال 2019 شد را صادر کرد

به گفته سرگرد چارلز آن، سخنگوی نیروی ویژه عملیات ویژه-لوانت که نیروهای آمریکایی را تامین می کند، پرسنل عملیات ویژه ایالات متحده در ماه نوامبر در دو بازدید پزشکی در دیرالزور در شمال شرق سوریه شرکت کردند.

این منطقه در سال های اخیر شاهد درگیری های گسترده بوده است. به گفته آن، سربازان تقریباً 200 بیمار را در مکان های بیمارستانی معاینه و معالجه کردند و به توزیع تجهیزات پزشکی کمک کردند.

ساکنان محلی چندین ساعت به نزدیکترین ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی سفر می کردند زیرا دیرالزور عمدتاً پس از سال ها درگیری خدمات کمک های اولیه را داشت.

به گزارش آنا، تاکنون هفت ویزیت پزشکی در سال گذشته انجام شده است که دو مورد مربوط به ماه گذشته است.

افسر سابق نیروی دلتا ارتش و سفیر ایالات متحده قرارداد محرمانه ای را برای توسعه میادین نفتی سوریه امضا کردند

در حالی که نیروهای عملیات ویژه ایالات متحده مدت‌هاست که ماموریت‌های امدادی بشردوستانه را در مناطق درگیری و جوامع محروم انجام داده‌اند، تلاش‌ها در سوریه در حالی صورت می‌گیرد که پنتاگون در مورد استفاده از نیروها پس از خروج از افغانستان تجدید نظر کرده است.

در تابستان امسال، تمامی فعالیت‌های عملیات ویژه در سوریه، عراق، اردن، لبنان و مصر در یک ستاد تغییر نام یافت که اکنون به نام «نیروی ویژه عملیات مشترک» نامیده می‌شود. به گفته سرهنگ دوم تونی هوفلر، سخنگوی فرماندهی مرکزی عملیات ویژه ایالات متحده، این تغییر نام تلاشی برای شناسایی سازمان های تروریستی و خشونت طلب است که در مناطق وسیعی فعالیت می کنند که نیازمند رویکرد منطقه ای تری است.

اما آنچه تا کنون حل نشده باقی مانده است، راه جامعی در پیش است که چگونه و چه زمانی نیروهای آمریکایی ممکن است حملات پهپادی ضد تروریسم را از پایگاه های به اصطلاح “بر فراز افق” دور از محل قرارگیری اهداف در پی حمله ای در کابل انجام دهند که به طور غیرعمدی چندین کشته برجای گذاشت. غیرنظامیان درست زمانی که آمریکا در حال خروج از کشور بود. چندین مقام دفاعی می گویند که موضوع راه درازمدت برای این نوع ماموریت ها هنوز ادامه دارد.