مهاجران در آخرین ساعات قبل از انقضای عنوان 42 از مرز ایالات متحده عبور می کنند

ماتاموروس: مهاجران پنج شنبه از مرز مکزیک هجوم آوردند و برای ورود به ایالات متحده قبل از برداشته شدن محدودیت های پناهندگی مرتبط با بیماری همه گیر در حال رقابت بودند، تغییری که تهدیدی برای وارد کردن فشار تاریخی به سیستم مهاجرت تحت محاصره این کشور است.
دولت بایدن در اواخر روز پنجشنبه با یک شکست قانونی جدی مواجه شد، زمانی که یک قاضی فدرال به طور موقت از تلاش آن برای آزاد کردن سریعتر مهاجران جلوگیری کرد. گشت مرزی ایستگاه های هلدینگ پر است
پایان قریب الوقوع قوانین معروف به عنوان 42 این ترس را در میان مهاجران برانگیخت که این تغییرات اقامت در ایالات متحده را برای آنها دشوارتر می کند
با نزدیک شدن به مهلت آخر شب، اطلاعات نادرست و سردرگمی مهاجران را در حالی که در مرز ریو گراند قدم می‌زدند، تحت تأثیر قرار می‌داد، و اغلب نمی‌دانستند کجا بروند یا چه کاری انجام دهند.
در ماتاموروس، روبه‌روی براونزویل، تگزاس، انبوهی از مهاجران – تعدادی از بچه‌های کوچک در چنگال – در جریان رودخانه‌های بهاری قدم زدند و از میان بیشه‌ها عبور کردند تا با مرزی که با سیم تیغ مستحکم شده بود روبرو شوند. سایر مهاجران در پناهگاه‌هایی در شمال مکزیک مستقر شدند و مصمم بودند که یک وقت پناهندگی بگیرند که ممکن است ماه‌ها طول بکشد تا برنامه آنلاین آن به طول انجامد.
بسیاری از مهاجران به شدت از تغییرات سیاستی که برای جلوگیری از عبور غیرقانونی و تشویق پناهجویان به درخواست آنلاین و در نظر گرفتن مقصدهای جایگزین، از جمله کانادا یا اسپانیا طراحی شده بود، آگاه بودند.
یوآن دانیل باریوس، افسر پلیس نظامی سابق ونزوئلا در حالی که با دو دوستش در امتداد مرز در سیوداد خوارز، روبروی ال پاسو، تگزاس، به دنبال فرصتی می گشت، گفت: “نمی دانم فردا قرار است چه اتفاقی بیفتد.” برای پناه بردن به آمریکا
باریوس که همسرش در بازداشت به سر می برد، گفت: «ما پولی نداریم، غذا نداریم، جایی برای ماندن نداریم، کارتل ما را تعقیب می کند. “ما چه کنیم، صبر کنید تا ما را بکشند؟”
هفته گذشته باریوس و دوستانش وارد آمریکا شدند و اخراج شدند. آنها امید کمی به نتیجه متفاوت در روز پنجشنبه داشتند.
در سمت ایالات متحده آمریکا، بسیاری از آنها بلافاصله تسلیم مقامات شدند و امیدوار بودند که در حین پیگیری پرونده های خود در دادگاه های مهاجرتی که سال ها طول می کشد، آزاد شوند.
مشخص نیست که چه تعداد مهاجر در حال حرکت هستند یا این افزایش تا چه مدت ممکن است ادامه داشته باشد. تا عصر پنجشنبه، به نظر می رسید جریان در برخی نقاط کند شده است، اما مشخص نبود که چرا، یا اینکه آیا پس از پایان محدودیت های مرتبط با ویروس کرونا، گذرگاه ها دوباره افزایش خواهند یافت یا خیر.
یک مقام آمریکایی گزارش داد که گشت مرزی حدود 10000 مهاجر را در روز سه‌شنبه متوقف کرد – تقریباً دو برابر سطح مارس و فقط کمی کمتر از رقم 11000 نفری که مقامات گفته‌اند حد بالایی از آنچه آنها پس از پایان عنوان 42 انتظار دارند، است.
این مقام گفت که بیش از 27000 نفر در بازداشتگاه گمرک و حفاظت مرزی ایالات متحده هستند.
اتوبوس های ما پر است. پدرو کاردناس، یک کمیسر شهری در براونزویل، تگزاس، درست در شمال ماتاموروس، گفت: هواپیماهای ما پر هستند، در حالی که مسافران اخیر به مکان هایی در سراسر ایالات متحده می روند.
دولت پرزیدنت جو بایدن از اقدامات جدید سختگیرانه برای جایگزینی عنوان 42 پرده برداری کرده است، که از مارس 2020 به مقامات مرزی اجازه می دهد تا به دلیل جلوگیری از گسترش کووید-19 پناهجویان را به سرعت از مرز بازگردانند.

گذرگاه های مهاجران در مرز جنوبی

مهاجران هنگام تلاش برای ورود به ایالات متحده از ریو گرانده عبور می کنند. (عکس از JOE RAEDLE / GETTY IMAGES North America / AFP)

سیاست‌های جدید گذرگاه‌های غیرقانونی را سرکوب می‌کند و در عین حال راه‌های قانونی را برای مهاجرانی که به‌صورت آنلاین درخواست می‌دهند، به دنبال اسپانسر می‌گردند و تحت بررسی پیشینه قرار می‌گیرند، ایجاد می‌کند. در صورت موفقیت، اصلاحات می تواند اساساً نحوه ورود مهاجران به مرز ایالات متحده و مکزیک را تغییر دهد.
اما برای دیدن نتایج زمان می برد. بایدن پذیرفته است که مرز برای مدتی آشفته خواهد بود. گروه‌های حامی مهاجران تهدید کرده‌اند که اقدام قانونی خواهند کرد. و مهاجرانی که از فقر، باندها و آزار و اذیت در وطن خود فرار می کنند، هنوز ناامید هستند تا به هر قیمتی به خاک ایالات متحده برسند.
بسیاری از مهاجران به شدت از تغییرات سیاستی قریب الوقوع آگاه بودند، زیرا روز پنجشنبه به دنبال فرصتی برای تسلیم شدن خود به مقامات مهاجرت ایالات متحده قبل از مهلت 11:59 EDT بودند.
در حالی که عنوان 42 بسیاری از افراد را از درخواست پناهندگی باز می داشت، هیچ عواقب قانونی نداشت و تلاش های تکراری را تشویق می کرد. پس از پنج‌شنبه، مهاجران به مدت پنج سال از ورود به ایالات متحده منع می‌شوند و احتمال تعقیب کیفری وجود دارد.
بنا به گفته یک مقام آمریکایی که مجاز به صحبت علنی در مورد این موضوع نبود، امکانات نگهداری در امتداد مرز بسیار فراتر از ظرفیت بود و به عوامل گشت مرزی گفته شد که با دستورات لازم برای رهایی برخی از مهاجران با دستوراتی که ظرف 60 روز در یک اداره مهاجرت ایالات متحده حاضر شوند، آغاز کنند. اطلاعاتی را به شرط ناشناس ماندن در اختیار آسوشیتدپرس قرار داد.
همچنین به ماموران گفته شد که آزادسازی را در هر منطقه ای که امکانات نگهداری با ظرفیت 125 درصد یا میانگین زمان بازداشت بیش از 60 ساعت باشد، آغاز کنند. علاوه بر این، اگر 7000 مهاجر در سراسر مرز در یک روز بازداشت شوند، ممکن است آزادسازی آغاز شود.
اواخر روز پنجشنبه، یک قاضی فدرال درخواست ایالت فلوریدا را برای مسدود کردن موقت آزادی‌ها تایید کرد، که این ایالت از نظر مادی مشابه با سیاست دیگری است که قبلاً در دادگاه فدرال لغو شده بود. این سیاست به دولت بایدن دستور داد تا به آزادی سریع مهاجرانی که به طور غیرقانونی از مکزیک وارد ایالات متحده می شوند، پایان دهد.
دولت در مورد جدید استدلال کرده بود که مسدود کردن آزادسازی توانایی دولت برای مدیریت مرزها را در زمانی که انتظار می‌رود افزایش چشمگیری در ورودی‌هایی که می‌تواند امکانات مرزی را تحت الشعاع قرار دهد، محدود می‌کند.
الخاندرو مایورکاس، وزیر امنیت داخلی، پیش از این درباره شلوغی مراکز گشت مرزی هشدار داده بود.
او روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت: «من نمی‌توانم فشاری که بر پرسنل و امکانات ما وارد می‌شود زیاده‌گو کنم.
او گفت که اکثریت قریب به اتفاق مهاجران در مراحل “برداشتن سریع” قرار خواهند گرفت و اگر واجد شرایط ماندن در ایالات متحده نباشند، به سرعت اخراج خواهند شد. “ما به قانونی بودن اقدامات خود اطمینان داریم.”
آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس جمهور مکزیک، حتی در حالی که مهاجران برای رسیدن به خاک ایالات متحده قبل از انقضای قوانین رقابت می کردند، گفت که قاچاقچیان پیام متفاوتی را ارسال می کنند. او به افزایش قاچاقچیان در مرز جنوبی کشورش اشاره کرد که به آنها پیشنهاد انتقال مهاجران به ایالات متحده را می دهند و به آنها می گویند که مرز از روز پنجشنبه باز است.
روز چهارشنبه، امنیت داخلی قوانینی را اعلام کرد که واجد شرایط بودن برای پناهندگی را برای افرادی که از طریق کشور دیگری مانند مکزیک سفر می کنند یا به صورت آنلاین درخواست نکرده اند، بسیار دشوار می کند. همچنین مقررات منع آمد و شد با ردیابی GPS را برای خانواده هایی که قبل از غربالگری اولیه پناهندگی در ایالات متحده منتشر شده بودند، معرفی کرد.
دولت می گوید در حال تشدید خروج مهاجرانی است که فاقد صلاحیت برای اقامت در ایالات متحده در پروازهایی مانند پروازهایی هستند که در روز پنجشنبه نزدیک به 400 مهاجر را از ایالات متحده به گواتمالا آوردند.
از جمله شیدی مازاریگوس، 26 ساله، که تنها هشت روز پس از بازداشت در نزدیکی براونزویل، به همراه پسر 4 ساله خود به آنجا رسید.
او گفت: “در اخبار شنیدم که فرصتی برای ورود وجود دارد، از رادیو شنیدم، اما همه اینها دروغ بود.” قاچاقچیان او را به ماتاموروس رساندند و آن دو را روی یک قایق سوار کردند. آنها به سرعت توسط ماموران گشت مرزی دستگیر شدند.
مازاریگوس گفت که این سفر را انجام داده است زیرا فقیر است و امیدوار است با خواهرانش که در ایالات متحده زندگی می کنند دوباره متحد شود.
در همان زمان، دولت راه های قانونی گسترده ای را به ایالات متحده معرفی کرده است
حداکثر 30000 نفر در ماه از هائیتی، کوبا، نیکاراگوئه و ونزوئلا می توانند در صورت درخواست آنلاین با یک حامی مالی و ورود از طریق فرودگاه وارد شوند. مراکز پردازش در گواتمالا، کلمبیا و جاهای دیگر در حال افتتاح هستند. روزانه تا 1000 نفر می‌توانند از طریق گذرگاه‌های زمینی با مکزیک وارد شوند، اگر قرار ملاقاتی با یک برنامه آنلاین داشته باشند.
در پناهگاه‌های شمال مکزیک، بسیاری از مهاجران ترجیح دادند به سمت مرز عجله نکنند و منتظر قرار ملاقات‌های پناهندگی موجود یا امید به رزرو آنلاین بودند.
در پناهگاه Ágape Misión Mundial در تیجوانا، صدها مهاجر وقت خود را سپری کردند. دیزی بوسیا، 37 ساله، و دختر 15 ساله اش بیش از سه ماه پیش از ایالت میچوآکان مکزیک – در حالی که از تهدید به مرگ فرار می کردند – به پناهگاه رسیدند و روز شنبه در کالیفرنیا قرار ملاقات دارند.
بوسیا در رسانه‌های اجتماعی خواند که محدودیت‌های دوران همه‌گیری در مرز ایالات متحده و مکزیک در حال پایان است، اما ترجیح داد بعداً با قطعیت از آن عبور کند.
بوسیا گفت: «چیزی که مردم بیش از هر چیزی می خواهند این است که شما را گیج کنند.