چارلز: سرمایه گذاری ها، وراثت، چارلز سوم را بر روی ثروت می گذارد

لندن: از طریق ارث، املاک سلطنتی و سرمایه گذاری زیرکانه در زمان شاهزاده، چارلز سوم در 6 می با ثروت قابل توجهی به نام خود تاج گذاری خواهد کرد.
ملکه الیزابت دوم پس از مرگ پسرش در سپتامبر سال گذشته، حدود 360 میلیون پوند (448 میلیون دلار) وصیت کرد که این امر باعث تقویت او شد. ثروت چارلز طبق برآورد روزنامه تایمز به 600 میلیون پوند رسید.
به گفته یکی از دستیاران سلطنتی به نقل از این روزنامه، شاهزاده سابق ولز خزانه خود را با یک برنامه سرمایه گذاری بلندپروازانه پس از طلاق 17 میلیون پوندی از همسرش پرنسس دایانا در سال 1996 ساخته است.
هنگامی که مادرش در سال 1952 ملکه شد، چارلز همچنین درآمدی از دوک نشین کورنوال دریافت کرد، املاکی که در قرن چهاردهم تأسیس شد تا به وارث تاج و تخت استقلال ظاهری مالی بدهد.
همسر دومش کامیلا در یک مستند ITV که در سال 2019 پخش شد، گفت: برای چارلز، دوک نشین “شامل همه چیزهایی است که او به آن علاقه دارد”.
علاوه بر 260 مزرعه، دوک نشین که اکنون به وارثش شاهزاده ویلیام رسیده است، 52450 هکتار (نزدیک به 130000 هکتار) زمین دارد و 345 میلیون پوند ملک تجاری را اجاره می کند.
چارلز حتی یک جامعه به نام پاوندبری را در زمین دوک نشین نزدیک دورچستر در سواحل جنوبی انگلستان ایجاد کرد و در آنجا ایده های معماری خود را عملی کرد.
تحت رهبری او، دوک نشین دارایی هایی به ارزش بیش از یک میلیارد پوند جمع آوری کرد و درآمدی حدود 23 میلیون پوند در سال برای وارث آن زمان ایجاد کرد که در طی 15 سال بیش از 40 درصد افزایش داشت.
به دلیل یک سنت چند صد ساله، که توسط یک بند در سال 1993 مورد موافقت نخست وزیر وقت جان میجر تأیید شد، پادشاهان مجبور نیستند برای محافظت در برابر تجزیه املاک سلطنتی، مالیاتی بر دارایی های باقی مانده توسط سلف خود بپردازند.
وصیتنامه پادشاه در بریتانیا علنی نمی شود، به این معنی که محتوای وصیتنامه ملکه الیزابت دوم خصوصی باقی می ماند.
با این حال، ما می دانیم که قلعه Balmoral در شمال شرقی اسکاتلند، جایی که خانواده سلطنتی تابستان های خود را در آنجا می گذرانند و ملکه در سپتامبر گذشته در آن درگذشت، و ساندرینگام املاک در شرق انگلستان به چارلز واگذار شد.
هر دو خصوصی هستند.
در مقابل، کاخ باکینگهام در مرکز لندن و قلعه ویندزور، غرب پایتخت، متعلق به ایالت است.
یکی دیگر از نمادهای تاریخی سلطنت بریتانیا، جواهرات تاج، نیز دارایی ملت است و بنابراین از ارزیابی ثروت سلطنتی حذف شده است.
ارزش آنها چندین میلیارد پوند تخمین زده می شود.
به عنوان حاکم، چارلز سالانه “کمک مالی دولتی” را دریافت می کند – وقف یک چهارم سود حاصل از درآمد حاصل از کراون استیت، مجموعه وسیعی از زمین ها و دارایی ها.
بقیه به خزانه می رود.
کمک مالی دولتی در سال 2021-2022 به 86.3 میلیون پوند رسید.
یک صندوق نهایی ثروت سلطنتی را تکمیل می کند: دوک نشین لنکستر، که توسط حاکمیت کنترل می شود و در سال 2022 24 میلیون پوند برای ملکه تولید کرد.
جف کرتز، وکیل امین و مشروط در شرکت حقوقی استوارتس در لندن، به خبرگزاری فرانسه گفت: وقتی نوبت به تخمین کلیت کرون استیت می‌رسد، «فکر نمی‌کنم کسی بداند چیست».
روزنامه گاردین در سلسله مقالاتی با عنوان “هزینه تاج و تخت” تلاش کرد تا رقمی را روی آن قرار دهد.
این شامل دوک نشین لنکستر است که از نظر قانونی به عنوان تحت کنترل دولت تعریف می شود، اما کل سود آن نصیب پادشاه می شود، و وسایل نقلیه لوکس که از نظر فنی متعلق به دولت است اما منحصراً توسط خانواده سلطنتی استفاده می شود، و همچنین آثار هنری و جواهرات.
روی هم رفته، ثروت چارلز را 1.8 میلیارد پوند تخمین می زند.