کامیلا: همسر شاه چارلز و ملکه جدید بریتانیا کیست؟

لندن: پس از سال ها معرفی شدن به عنوان منفورترین زن بریتانیا، کامیلا، همسر دوم از شاه چارلز، در روز شنبه به عنوان ملکه تاج گذاری کرد، و تعداد کمی از آنها فکرش را می کردند که امکان پذیر باشد.
هنگامی که همسر اول طلاق گرفته چارلز، پرنسس دایانا محبوب و پر زرق و برق، در یک تصادف رانندگی در پاریس در سال 1997 جان خود را از دست داد، کامیلا بیشترین خصومت رسانه ای را تحمل کرد. برخی اعلام کردند که این زوج هرگز نمی توانند ازدواج کنند.
اما آنها هشت سال بعد ازدواج کردند و از آن زمان به بعد، او به عنوان یکی از اعضای کلیدی خانواده سلطنتی، به عنوان فردی که پادشاه جدید به شدت به او متکی است، و به عنوان یک کشور به رسمیت شناخته شد. ملکه کامیلا.
رابرت هاردمن، خبرنگار قدیمی سلطنتی و نویسنده کتاب “ملکه روزگار ما”، با اشاره به ازدواج او با چارلز بیشتر از دایانا، گفت: “او به نوعی جفت روح او است.”
“آنها یک تیم هستند. و شما باید یک تیم باشید.”
کامیلا شاند در سال 1947 در یک خانواده مرفه به دنیا آمد – پدرش یک سرگرد ارتش و تاجر شراب بود که با یک اشراف زاده ازدواج کرد – او در محافل اجتماعی نقل مکان کرد که او را با چارلز که در اوایل دهه 1970 در یک میدان چوگان بادی آشنا کرد، در تماس بود.
این زوج مدتی با هم قرار گذاشتند و چارلز به ازدواج فکر کرده بود، اما برای برداشتن چنین گام بزرگی خیلی جوان بود.
زمانی که کامیلا خود را وقف کار دریایی خود کرد، با یک افسر سواره نظام به نام سرتیپ اندرو پارکر بولز ازدواج کرد. این زوج دو فرزند به نام های تام و لورا داشتند. آنها در سال 1995 طلاق گرفتند.
خود چارلز در سال 1981 در عروسی با دایانا 20 ساله ازدواج کرد که نه تنها بریتانیا بلکه جهان را مسحور خود کرد. پس از داشتن دو فرزند، ویلیام و هری، رابطه تیره شد و آنها در سال 1996 پس از اینکه او دوباره عاشقانه خود را با معشوق سابق خود احیا کرد، طلاق گرفتند.
عمق این رابطه در سال 1993 زمانی که متنی از یک مکالمه خصوصی مخفیانه ضبط شده با جزئیات بسیار صمیمی در روزنامه ها منتشر شد، در معرض دید عموم شوکه قرار گرفت.
کامیلا در مکالمه تلفنی ضبط شده مخفیانه که در سال 1993 منتشر شد به چارلز گفت: “من برای تو هر چیزی را تحمل می کنم. این عشق است. این قدرت عشق است.”
سال بعد در یک مصاحبه تلویزیونی، چارلز اعتراف کرد که رابطه آنها را از سر گرفته است، اما گفت که این تنها پس از شکسته شدن ازدواج او بوده است.
دایانا که کامیلا را “روتوایلر” نامیده بود، در مصاحبه تلویزیونی خود در سال 1995 اظهار داشت: “ما سه نفر در این ازدواج بودیم – بنابراین کمی شلوغ بود.”
در حالی که دایانا با لباس های پر زرق و برق خود زرق و برق را به خانه خفه کننده ویندزور آورد، بسیاری از بریتانیایی ها نمی توانستند درک کنند که چرا چارلز کامیای دوستدار کشور را ترجیح می دهد، که معمولاً در تصویر با روسری و کت سواری ضدآب سبز به تصویر کشیده می شود.
شاهزاده فیلیپ، پدر چارلز و همسر فقید ملکه الیزابت، در نامه ای به دایانا گفت: “نمی توانم تصور کنم که کسی در فکرش شما را به خاطر کامیلا ترک کند.”
تمرکز انتقاد
در میان طغیان عمومی غم و اندوه و خشم پس از مرگ دایانا، کامیلا به دلیل انتقاد شدید مورد توجه قرار گرفت. اما در سال های بعد، دستیاران سلطنتی که وظیفه بازسازی شهرت لکه دار خانواده سلطنتی را بر عهده داشتند، به آرامی شروع به ادغام کامیلا در نقش عمومی تر کردند.
از توانایی ظاهر شدن با هم در ملاء عام گرفته تا ازدواج و تایید سال گذشته ملکه الیزابت تا کامیلا که عنوان همسر ملکه را به دست آورد، موفقیت آنها کامل است.
کارشناسان روابط عمومی می گویند که این نتیجه کار بسیار سخت و دقیق بود، اگرچه دستیاران گفتند که عمدتاً به دلیل شخصیت و حس شوخ طبعی خود کامیلا است. فیونا شلبرن: “او انعطاف پذیر است، او با این احساس وظیفه فوق العاده بزرگ شده است، جایی که شما با آن کار کردید، غر نزنید، بهترین چهره خود را نشان دهید و به راه خود ادامه دهید، و او در جای بسیار خوبی ایستاده است.” مارچیونس لنزداون، یکی از معتمدان نزدیک کامیلا که اکنون 75 سال دارد، ماه گذشته به ساندی تایمز گفت.
با این حال، توانبخشی او هزینه داشته است. شاهزاده هری، پسر کوچکتر چارلز، در خاطرات خود، مادر ناتنی خود را متهم کرد که برای افزایش شهرت خود، داستان هایی درباره او به مطبوعات درز می کند و او و برادرش از پدرشان خواسته بودند که با او ازدواج نکند.
نظرسنجی‌ها همچنین نشان می‌دهد که او نیز محبت گسترده عمومی را جلب نکرده است. نظرسنجی YouGov این هفته نشان داد در حالی که 48 درصد نظر مثبتی نسبت به او داشتند، 39 درصد نظر منفی داشتند و او را در میان کم محبوب ترین ها در خانواده سلطنتی قرار داد.
نظرسنجی های دیگر نیز نشان داده اند که تنها یک اقلیت فکر می کنند که او باید ملکه کامیلا باشد.
تینا براون، نویسنده سلطنتی به رویترز گفت: «فکر می‌کنم دیانا… در روز تاجگذاری رعد و برق پرتاب خواهد کرد، این مطمئناً است. “منظورم این است که تاجی بر سر مرگبارترین رقیب او، کامیلا گذاشته شود، فکر می‌کنم او را دچار دل درد می‌کرد.”