کووید-۱۹: دوازده روز قرنطینه در شهر شیان چین، اضطراب را برانگیخت

پکن: تقریباً دو هفته قرنطینه بر ساکنان شیان، شهر غربی چین که پیوند طولانی‌ترین شیوع کووید-19 در این کشور از زمان اولین بار شناسایی ویروس در این کشور است، اعمال شده است.
کمبود غذا و مراقبت های پزشکی در 12 روز گذشته از زمانی که مقامات شهر 13 میلیون نفری را در تلاش برای مهار شعله ور شدن بیش از 1600 عفونت مسدود کردند، تشدید شده است. پست‌های بیشتری در رسانه‌های اجتماعی چین منتشر می‌شود که از مدیریت ضعیف دولت در مورد قرنطینه انتقاد می‌کنند و شکایت می‌کنند که دسترسی به غذا بسیار محدود است.
صحنه‌هایی مانند این در چین از اولین روزهای همه‌گیری، زمانی که مقامات ووهان را تعطیل کردند و سیاست Covid Zero را که از آن زمان تا کنون حفظ شده است، معرفی کردند، دیده نشده است. نوع عفونی تر دلتا رویکرد سختگیرانه را به طور فزاینده ای دشوار کرده است، در زمانی که بسیاری از جهان به زندگی با ویروس تبدیل شده اند، زیرا همچنان به سویه های حتی قابل انتقال بیشتری جهش می یابد. چین هنوز موارد Omicron را در جامعه گزارش نکرده است.
هواکش کردن
به نظر می رسد شیوع این بیماری از مرکز زمین لرزه شیان، که 95 مورد جدید در روز سه شنبه گزارش کرده بود، با تعداد فزاینده ای از عفونت ها در نقاط دیگر گسترش یافته است. استان شرقی ژجیانگ و استان مرکزی هنان به ترتیب هشت مورد و پنج مورد را گزارش کردند، در حالی که 21 عفونت بدون علامت دیگر در سراسر کشور شناسایی و به طور جداگانه شمارش شدند.
بیش از 100 نفر روزانه در 10 روز گذشته تشخیص داده شده اند، یک خروج آشکار در چین که در آن سیاست عدم تحمل کووید منجر به تعداد کمی از عفونت های محلی منتقل شده در بیشتر سال 2021 شد. بدتر شدن وضعیت مقامات را تحت فشار فزاینده ای قرار داده است. مهم‌ترین تعطیلات کشور و شلوغ‌ترین فصل سفر آن، نزدیک است و پکن قرار است میزبان بازی‌های المپیک زمستانی باشد که از فوریه آغاز می‌شود.
بر اساس پست‌های رسانه‌های اجتماعی، برخی از ساکنان شیان در بحبوحه کمبود، شروع به مبادله مواد غذایی و سیگار کرده‌اند. از ساکنان خواسته شده است که در طول قرنطینه در خانه‌های خود بمانند و یکی از اعضای خانواده اجازه دارد هر روز در میان در تلاشی بی‌ثمر برای یافتن وسایل خانه را ترک کند. برخی دیگر از مقامات به دلیل اولویت دادن به مجتمع های مسکونی که در آن مقامات دولتی زندگی می کنند انتقاد کردند.
معاون شهردار شیان و یکی دیگر از مقامات در منطقه ای که بیشترین آسیب را دیده بود، در حالی که شهر قول داده بود «پیشگیری از همه گیری را تقویت کند» از کار برکنار شدند.
SOS
اعصاب در حال از هم گسیختگی هستند زیرا افزایش تعداد موارد و هرج و مرج در بیمارستان ها منابع پزشکی را تحت فشار قرار می دهد و باعث می شود بیمارانی که از سایر شرایط رنج می برند از مراقبت محروم شوند.
بر اساس یک مقاله پرتغالی در رسانه های اجتماعی، پدر یکی از ساکنان شیان پس از حمله قلبی ناگهانی، با وجود منفی بودن تست کووید، نتوانست مراقبت های پزشکی پیدا کند. آنها همچنین نتوانستند از طریق خط تلفن پزشکی کمک بگیرند.
ساکنین در درخواست کمک از خارج نوشت: “Xi’an SOS”.
وضعیت درهم تنیده باعث شایعات آنلاین در مورد کمبود عرضه شد که ساکنان را سردرگم و ناراحت کرد. یکی از ویدیوها مردم را در Fengyang، شهری کوچکتر در استان Shaanxi نشان می‌دهد که از اسب برای آوردن لوازم استفاده می‌کنند. مقامات بعداً تکذیب کردند که محدودیت های ترافیکی باعث شده است که مردم محلی به روش های جایگزین حمل و نقل متکی باشند.
رهبران محلی شیان مردم را از بازگشت به زادگاه روستایی خود در تعطیلات سال نو منصرف کرده اند. به گفته مقاماتی که روز دوشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی صحبت کردند، نگرانی در مورد افزایش خطر انتشار ویروس و ایجاد وقایع سرریز در سایر مناطق وجود دارد.
ژنگژو، مرکز استان هنان، پس از گزارش دو مورد ابتلا به کووید در شهر در روز دوشنبه، یک شبه در قرنطینه نسبی قرار گرفت. یوژو، یک شهر کوچکتر در همان استان، زودتر بسته شد.