کیف: روسیه به واحد نظامی اوکراین حمله کرد. کیف شاهد یک حمله نادر در روز است

کیف:

روسیه روز دوشنبه اعلام کرد که ارتش این کشور در حملات شبانه به پایگاه‌های هوایی اوکراین حمله کرده است و نیروهای اوکراینی تأسیسات صنعتی در داخل روسیه را گلوله باران کرده‌اند، زیرا هر دو طرف به دنبال دست بالا برای آنچه کیف امیدوار است یک ضد حمله قاطع باشد.
پایتخت اوکراین نیز پس از دومین شب بمباران متوالی صبح این ماه برای شانزدهمین بار مورد حمله قرار گرفت. به گفته رئیس ستاد ارتش اوکراین، نیروهای روسیه حدود ساعت 11:30 صبح 11 موشک بالستیک و کروز به سمت کیف شلیک کردند. والری زالوژنی. همه آنها سرنگون شدند. در حالی که نیروهای روسیه بیش از ده ها بار در این ماه حملات هوایی شبانه خود را به کیف انجام داده اند، حمله نیمه صبح اولین حمله هوایی در طول روز را در چند هفته اخیر رقم زد. با این حملات مداوم، دشمن به دنبال این است که مردم غیرنظامی را در تنش عمیق روانی نگه دارد سرهی پوپکو، رئیس اداره نظامی شهرستان.
اوکراین در اعتراف نادری به آسیب رساندن به یک «هدف نظامی» گفت که کار برای بازسازی باند فرودگاه در حال انجام است و پنج هواپیما در منطقه غربی Khmelnitskiy از خدمت خارج شدند، هرچند نامی از سایت یا مکان‌ها نداد. یک فرودگاه نظامی بزرگ قبل از جنگ در منطقه قرار داشت. در حال حاضر، کار برای مهار آتش سوزی در انبارهای سوخت و روان کننده ها و مهمات ادامه دارد. خملنیتسکی فرمانداری منطقه اعلام کرد. خبرگزاری دولتی روسیه RIA به نقل از وزارت دفاع روسیه گزارش داد که بیش از یک پایگاه هوایی مورد حمله قرار گرفته است، اما هیچ تاییدی از سوی اوکراین مبنی بر خسارت به پایگاه های هوایی دیگر وجود ندارد.
ارتش اوکراین از حمله به اودسا بندر باعث آتش سوزی و آسیب به زیرساخت ها شده بود، اما مشخص نکرد که آیا این خسارت صادرات غلات را تهدید می کند یا خیر. این کشور یک تامین کننده مهم غلات جهانی است و این بندر برای حمل و نقل محصولات کشاورزی به خارج از کشور حیاتی است. این کشور همچنین یکی از سه قراردادی است که با میانجیگری سازمان ملل در مورد صادرات ایمن غلات از طریق دریای سیاه گنجانده شده است. فرماندهی جنوب ارتش گفت: “در نتیجه این ضربه آتش سوزی در زیرساخت بندر اودسا رخ داد. به سرعت خاموش شد. اطلاعات در مورد میزان خسارت در حال به روز رسانی است.”
روسیه روز دوشنبه گفت که قرارداد غلات دریای سیاه دیگر عملیاتی نخواهد شد مگر اینکه توافق سازمان ملل با مسکو برای غلبه بر موانع صادرات غلات و کود روسیه محقق شود. در این ماه مسکو با اکراه موافقت کرد که قرارداد غلات دریای سیاه را تا 17 جولای تمدید کند، اما گفت که برای پیشبرد منافع خود باید پیشرفت بیشتری صورت گیرد.