گجراتی‌ها: هندی‌های بریتانیا با راه‌اندازی گروه پارلمانی برای گجراتی‌های بریتانیا مخالف هستند و آن را تفرقه‌انگیز می‌دانند | اخبار هند

لندن: تعداد زیادی از سازمان های هندی بریتانیایی و همتایان خود نامه های اعتراضی در مورد یک گروه پارلمانی همه حزبی تازه تأسیس کرده اند.APPG) در بریتانیا گجراتیبا بیان اینکه این تهدیدی برای انسجام سرخپوستان بریتانیا و حتی یکپارچگی هند است.
آنها به رئیس APPG، نماینده حزب کارگر، گرت نامه نوشته اند توماس، که نماینده هارو وست است که جامعه گجراتی قابل توجهی دارد، به این گروه اعتراض می کند و خواهان انحلال آن می شود و به این نکته اشاره می کند که در حال حاضر یک APPG هندوهای بریتانیایی وجود دارد که نیازهای متنوع جامعه را برآورده می کند. آنها می گویند که در مورد تشکیل آن با آنها مشورت نشده است، که بی جهت جامعه هندی را از هم جدا می کند، و اشاره می کنند که گجراتی ها به خوبی در بریتانیا ادغام شده اند و نیازهای آنها تفاوتی با سایر جوامع هندی ندارد. بسیاری ابراز نگرانی می کنند که ایجاد یک APPG برای بخشی از سرخپوستان بریتانیا باعث ایجاد ناهماهنگی می شود و سایر استان ها، ایالت ها و گروه های زبانی در جامعه هند را به تشکیل APPG های خود وادار می کند.
FISI (انجمن بین‌المللی دوستان هند) در نامه بریتانیا بیان می‌کند: «ما این تلاش را برای ایجاد یک APPG صرفاً برای گجراتی‌ها به‌عنوان حمله به وحدت جامعه هندی بریتانیا و همچنین به ایندیاتات می‌دانیم که «وحدت در تنوع» را نشان داده است. چنین تلاش های بدخواهانه برای ایجاد درگیری در جامعه گسترده تر هند باید دلسرد شود.
بهادران باندو ساماج (بریتانیا)، یک سازمان اجتماعی متشکل از افراد با ریشه در شهر بهادران، هشدار می‌دهد که این APPG «تجزیه‌ی مهاجران هندی در بریتانیا» را ترویج می‌کند و «جامعه تکه‌تکه‌شده هندو در بریتانیا ممکن است هویت فرهنگی خود را از دست بدهد و میراث”. ما باید به عنوان یک جامعه باقی بمانیم و از تقسیم شدن به گروه های قومی متعدد اجتناب کنیم. در نامه بیمال پاتل، رئیس جمهور این کشور، آمده است که سیاست تفرقه بینداز و حکومت کن، که برای حفظ کنترل استعماری در هند به کار می رفت، هشداری در مورد خطرات تکه تکه شدن است. به گروه‌های قومی متعددی تقسیم می‌شوند، همانطور که در هند اتفاق افتاده است.»
اما توماس در پاسخ به مخالفت‌ها گفت که می‌خواهد به شیوه‌ای غیرحزبی برخی از مسائلی را که منحصر به جامعه است، مطرح کند. اینها شامل کارهای بیشتری برای حمایت از آموزش زبان گجراتی در بریتانیا، برای مقابله با شرایط بهداشتی که در میان جامعه گجراتی شایع تر است، می شود. او گفت و اطمینان حاصل شود که مراقبت مناسب برای سالمندان وجود دارد. او افزود: «اولین موضوعی که مطرح شد، تصمیم به تغییر ظاهراً هیچ مشورتی، پرواز مستقیم لندن به گجرات از هیترو به گاتویک است. در سراسر جامعه گجراتی».
دیگر اعضای APPG عبارتند از: باب بلکمن، نماینده محافظه کار، ناوندو میشرا، نماینده حزب کارگر، شایلش وارا، نماینده محافظه کار، لرد دولاکیا، همتای لیبرال دموکرات و ویرندرا شارما، نماینده حزب کارگر. این گروه در 7 آوریل ثبت شد و هدف اعلام شده آن “اطمینان از انعکاس نیازهای اقتصادی، بهداشتی، اجتماعی و فرهنگی جامعه گجراتی بریتانیا در پارلمان است.”
در 25 آوریل در مجلس نمایندگان راه اندازی می شود.
نامه ای از شورای هندو ایالت های بریتانیا، “این مورد توسط جامعه هندی در بریتانیا قدردانی نخواهد شد.” تروپی پاتلرئیس انجمن هندو بریتانیا، نوشت: «ما شگفت زده شده‌ایم که هر پارلمانی به فکر ایجاد یک APPG برای خدمت به منافع تنها یک جامعه از هند باشد، ایده خوبی است.»
دراج شاه، رئیس هندو سوایامسواک سانگ (HSS) بریتانیا نیز مخالفت کرد و گفت: «این اقدام نمایندگان پارلمان توسط دولت هند که آن را تفرقه‌انگیز تلقی می‌کند، قدردانی نخواهد کرد.» لرد رنجر در توییتی نوشت: “برنامه های APPG روی هندوها و هندوستان وجود دارد، مگر اینکه ما یک APPG روی برهمن ها و لوهاناها هم خواهیم داشت؟”