گروه امداد و نجات: رانش زمین در میانمار: یک کشته و حداقل 70 مفقود بر اثر رانش زمین در معدن یشم میانمار | اخبار جهان

یانگون: یکی از اعضای تیم نجات به خبرگزاری فرانسه گفت که در روز چهارشنبه در پی رانش زمین در معدن یشم در شمال میانمار حداقل 70 نفر ناپدید و یک نفر کشته شده است.
کو نی، عضو تیم نجات گفت: «حدود 70 تا 100 نفر در رانش زمین که حوالی ساعت 4 صبح رخ داد» در معدن هپاکانت در ایالت کاچین مفقود شده اند.
ما 25 مجروح را به بیمارستان فرستادیم در حالی که یک کشته پیدا کردیم.”
او افزود که حدود 200 امدادگر در حال جستجو برای بازیابی اجساد بودند و برخی از آنها از قایق برای جستجوی مردگان در یک دریاچه مجاور استفاده می کردند.
سالانه ده ها نفر در حین کار در صنعت بسیار پرسود اما ضعیف یشم میانمار جان خود را از دست می دهند، صنعتی که از کارگران مهاجر کم درآمد برای از بین بردن جواهری که در همسایگی چین بسیار مورد علاقه است، استفاده می کند.
مبارزه برای کنترل معادن و درآمدها اغلب غیرنظامیان محلی را در میانه به دام می اندازد، با تجارت گسترده مواد مخدر و اسلحه که درگیری را بیشتر می کند.
بارندگی شدید سال گذشته باعث رانش زمین عظیمی در هپاکانت، قلب تجارت یشم میانمار در شمال ایالت کاچین شد که نزدیک به 300 معدنچی را مدفون کرد.
سازمان دیده بان گلوبال ویتنس در گزارشی در سال جاری گفت که کودتای نظامی فوریه همچنین به طور مؤثر هرگونه احتمال اصلاحات در صنعت خطرناک و غیرقانونی را که توسط دولت آنگ سان سوچی، رهبر برکنار شده آغاز شده بود، از بین برد.