بایدن: مرگ و میر ناشی از کووید در ایالات متحده از 8 لک فراتر رفت، بایدن برای عزیزانی که در پشت سر مانده اند دعا می کند

واشنگتن: مرگ و میر ناشی از کووید-19 در ایالات متحده از رقم غم انگیز 800000 نفر در روز سه شنبه (به وقت محلی) فراتر رفت و جو بایدن، رئیس جمهور این کشور گفت که همه “عزیزان” باقی مانده به یاد می آیند و ملت برای آنها دعا می کند.
“در حالی که ما نقطه عطف غم انگیز مرگ 800000 آمریکایی بر اثر کووید-19 را نشان می دهیم، هر فرد و زندگی آنها را به یاد می آوریم و برای عزیزانی که پشت سر گذاشته اند دعا می کنیم. من می دانم خیره شدن به یک صندلی خالی چه حسی دارد. بایدن در بیانیه‌ای روز سه‌شنبه (به وقت محلی) گفت: دور میز آشپزخانه، به‌ویژه در فصل تعطیلات، و دلم برای هر خانواده‌ای که این درد را تحمل می‌کند، می‌درد.
“برای بهبودی، باید به خاطر بسپاریم. همچنین باید اقدام کنیم. این دقیقاً همان کاری است که در 11 ماه گذشته انجام داده‌ایم. ما از یک برنامه تاریخی واکسیناسیون دفاع کردیم و 240 میلیون آمریکایی دست‌کم یک واکسن دریافت کرده‌اند.” بیانیه اضافه شد
بایدن با تاکید بر اینکه ایالات متحده جان بیش از یک میلیون آمریکایی را نجات داده است، همچنین گفت که خانواده ها در هر جامعه در سراسر کشور را از ضرر غیرقابل محاسبه ای که بسیاری دیگر متحمل شده اند، در امان گذاشته است.
رئیس جمهور ایالات متحده گفت: “امروز، بیش از 200 میلیون آمریکایی به طور کامل واکسینه می شوند و هر روز، افراد بیشتری نسبت به قبل تقویت می شوند. همانطور که به فصل زمستان می رویم و با نوع جدیدی روبرو می شویم، باید تصمیم بگیریم که با هم به مبارزه با این ویروس ادامه دهیم. وی افزود: “این به معنای واکسن زدن و تزریق واکسن تقویت کننده و انجام سایر اقدامات پیشگیرانه مانند ماسک زدن است.”
بایدن با تأکید بر اینکه واکسن‌ها بی‌خطر، مؤثر، رایگان، آسان و بهترین ابزار برای جلوگیری از تلفات و درد بیشتر هستند، تأکید کرد اگر قبل از اواسط ژوئن به طور کامل واکسینه شده‌اید، لطفاً در اسرع وقت واکسن تقویت‌کننده خود را دریافت کنید. او گفت: «و اگر قبلاً این کار را نکرده‌اید – لطفاً خودتان و کودکان در سن مدرسه‌تان را واکسینه کنید».
وی افزود: “من از همه آمریکایی ها می خواهم که وظیفه میهن پرستانه خود را برای حفظ امنیت کشورمان، محافظت از خود و اطرافیانتان و گرامیداشت یاد و خاطره همه کسانی که از دست داده ایم، انجام دهید. اکنون زمان آن فرا رسیده است.”