کالیفرنیا: ایالت کالیفرنیا پس از طوفان قدرتمند پاکسازی می شود

لس آنجلس: پاکسازی پس از طوفانی قدرتمند در کالیفرنیا در جریان بود که رکورد بارندگی را در ایالت خشکسالی ثبت کرد، اما همچنین تلاش‌های نجات را در یک رودخانه خروشان و در جوامع دره‌ای که توسط گل و لای آسیب دیده بود، آغاز کرد.
سرویس ملی هواشناسی بارندگی قابل توجهی از جمله 11 اینچ (28 سانتی متر) در مدت 72 ساعت در کوه تامالپای در شمال سانفرانسیسکو گزارش کرد.
تا بعدازظهر سه شنبه، 8.1 اینچ (20 سانتی متر) باران در یکی از مناطق شهرستان سانتا باربارا، در شمال غربی لس آنجلس بارید. بیش از 4.6 اینچ (11.8 سانتی‌متر) در عرض 24 ساعت در کانیون سیلورادو در اورنج کانتی، در جنوب لس‌آنجلس سقوط کرد، جایی که معاونان کلانتر ساکنان را پس از غرق شدن گل خانه‌ها در منطقه که توسط آتش‌سوزی‌های جنگلی آسیب دیده بود، نجات دادند. هیچ آسیبی گزارش نشده است.

1/12

طوفان قدرتمند کالیفرنیای جنوبی را با باران شدید غرق می کند

نمایش شرح‌ها

خدمه درختی را که در آنتونیو پارک وی در لا ونتانا در رانچو سانتا مارگاریتا، کالیفرنیا افتاد، پاکسازی کردند، زیرا طوفان زمستانی باران شدید، بادهای شدید و سیل ناگهانی را به اورنج کانتی و کالیفرنیای جنوبی آورد. (عکس AP)

آتش‌نشانان روز سه‌شنبه پس از کشف دو خودروی غوطه‌ور که به ستون پل در جنوب مرکز شهر لس‌آنجلس چسبیده بودند و متوجه شدند که وسیله نقلیه سومی از کنار پل عبور کرده است، رودخانه مواج لس آنجلس را جستجو کردند. هیچ قربانی، در صورت وجود، بلافاصله شناسایی نشد و آتش نشانان منتظر پایین آمدن سطح آب بودند.
در بیانیه سازمان آتش نشانی آمده است: “شرایط پیرامون این سه وسیله نقلیه جداگانه و سفر آنها به پایین رودخانه لس آنجلس همچنان نامشخص است.”
پیش از این، یک مرد پس از جاروب شدن به کانال رودخانه سرپوشیده در دره سان فرناندو نجات یافته بود. مرد با تلفن همراهش درخواست کمک کرد و آتش نشانان از طریق یک سوراخ تعمیر و نگهداری در خیابان بالا به او رسیدند. مقامات آتش نشانی گفتند که او دچار کبودی و هیپوترمی شده است.
این طوفان مقامات را بر آن داشت تا یک امتداد 40 مایلی (64 کیلومتری) از بزرگراه نمادین 1 در منطقه بیگ سور را ببندند و تا زمانی که خدمه آسیب را تعمیر کرده و صخره ها را در خطوط تمیز کنند، تا مدت نامعلومی بسته خواهد ماند. مسیر ساحلی جنوب منطقه خلیج سانفرانسیسکو بیش از یک فوت (30 سانتی متر) باران در 24 ساعت بارید. اغلب در هوای مرطوب آسیب می بیند.
این سیستم قدرتمند یک رودخانه به اصطلاح جوی است که رطوبت اقیانوس آرام را می مکد و آن را در ارتفاعات پایین تر به عنوان باران و در کوه ها به عنوان برف می ریزد.
طوفان در آخر هفته در شمال کالیفرنیا آغاز شد و بارندگی شدیدی را تا نوادا به ارمغان آورد، جایی که بیش از 6 فوت (1.8 متر) برف از یکشنبه شب در پیست اسکی Mt. Rose در جنوب غربی Reno باریده است. هشدار بهمن در مناطق شهرستان مونو و اینیو در سیرا شرقی کالیفرنیا، جایی که کوه ماموت حدود 4 فوت (1.2 متر) برف باریده بود، اعمال شد.
به ساکنان نزدیک محل سوختگی آتش آلیسال در شهرستان سانتا باربارا کالیفرنیا دستور داده شد که به دلیل نگرانی از اینکه باران شدید ممکن است باعث سیل و جاری شدن آوار شود، محل را تخلیه کنند. این دستور بعد از ظهر سه شنبه لغو شد.
دستورات مشابهی برای افرادی که در نزدیکی زخم های سوختگی در کوه های سان برناردینو در شرق لس آنجلس زندگی می کردند، صادر شد، جایی که رانش سنگ گزارش شد. انتظار می‌رود یک مسیر کوهستانی به سمت شهر تفریحی بیگ بیر تا روز چهارشنبه بسته شود در حالی که خدمه چندین فوت گل و لای و آوار را پاکسازی کردند.
خیلی زود بود که بدانیم باران در خشکسالی این ایالت چقدر ضربه خواهد زد. مایکل اندرسون، اقلیم شناس ایالتی، گفت که این سیستم بر اساس پیشرفت یک طوفان بارانی عظیم در ماه اکتبر، به ویژه در شمال کالیفرنیا ساخته شده است. او گفت که باران های شدید زمین را مرطوب کرده است که باعث می شود آب بیشتری در برف بسته بماند.
او گفت که سال گذشته برف کوهستانی به دلیل خشکی زیاد رطوبت زیادی را در زمین از دست داد.
دسامبر، ژانویه و فوریه معمولا مرطوب ترین ماه های سال در کالیفرنیا هستند. او گفت که حدود نیمی از بارندگی سالانه ایالت در آن پنجره می افتد. اندرسون گفت، اگر طوفان ها در طول زمستان ادامه پیدا نکنند، تأثیر این طوفان بر خشکسالی “خاموش” خواهد شد.
هر گونه رطوبت در منطقه وسیع‌تری که تحت تأثیر خشکسالی است و دانشمندان می‌گویند ناشی از تغییرات آب و هوایی است، بسیار مورد نیاز است. آخرین مانیتور خشکسالی ایالات متحده نشان می دهد که بخش هایی از مونتانا، اورگان، کالیفرنیا، نوادا و یوتا به عنوان در خشکسالی استثنایی طبقه بندی می شوند که بدترین دسته است. (AP)