با پایان یافتن محدودیت های مرزی، ایالات متحده برای افزایش گذرگاه های مهاجران آماده می شود

با پایان یافتن محدودیت های مرزی، ایالات متحده برای افزایش گذرگاه های مهاجران آماده می شود

واشنگتن: دولت بایدن در حال طراحی استراتژی برای ورود احتمالی ده ها هزار مهاجر دیگر به این کشور است. مرز آمریکا و مکزیک پس از پایان پیش‌بینی‌شده محدودیت‌های COVID-19 در ماه آینده، تلاش برای یافتن مراکز نگهداری بالقوه، تسریع در اخراج و افزایش رسیدگی به پناهندگان در خارج از کشور.
سه نفر از آشنایان به رویترز گفتند که انتظار می رود دولت بسته اقدامات جدیدی را به زودی در این هفته اعلام کند که شامل افزایش تعداد کمی از آمریکایی های لاتینی است که از طریق برنامه اسکان پناهندگان ایالات متحده پذیرفته شده اند.
همزمان، مقامات ایالات متحده در حال گسترش ظرفیت نگهداری مهاجران در مرز هستند و در عین حال آزمایش‌های آزمایشی سریع‌تر پناهندگی را انجام می‌دهند. دو مقام آمریکایی و فرد سومی که با این موضوع آشنا هستند به رویترز گفتند یکی از گزینه‌های هنوز گزارش نشده مورد بحث، پردازش مهاجران در فورت بلیس، یک پایگاه نظامی در نزدیکی ال پاسو، تگزاس است.
عبدالله حسن، سخنگوی کاخ سفید، بررسی این پایگاه را رد کرد و پنتاگون گفت که درخواستی برای استفاده از آن برای پردازش مهاجران دریافت نکرده است.
به گفته یک فرد آشنا، گام‌های دیگر احتمالاً شامل توافق‌ها یا تفاهم‌هایی با دولت‌های منطقه‌ای با هدف مهار مهاجرت به شمال و افزایش کمک به مهاجرانی است که قبلاً به آن کشورها رسیده‌اند. جزئیات بلافاصله مشخص نشد.
وزارت امنیت داخلی ایالات متحده (DHS) و وزارت امور خارجه ایالات متحده بلافاصله به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخ ندادند.
برنامه بایدن با هدف رسیدگی به افزایش احتمالی مهاجرت غیرمجاز پس از محدودیت‌های مرزی COVID که از سال 2020 اعمال شده است، قرار است در 11 مه پایان یابد و هرگونه مداخله قانونی یا کنگره در لحظه آخر را ممنوع کند.
اورژانس بهداشت عمومی گسترده‌تر کووید قرار است در آن تاریخ خاتمه یابد و منطق محدودیت‌ها را که به عنوان عنوان 42 شناخته می‌شود، کاهش دهد.
پذیرش کم پناهندگان
بایدن، یک دموکرات که این هفته مبارزات انتخاباتی خود را برای انتخاب مجدد در سال 2024 اعلام کرد، با تعداد بی سابقه مهاجرانی که در حال عبور از مرز ایالات متحده و مکزیک دستگیر شده اند دست و پنجه نرم می کند و به تدریج رویکرد خود را برای اجرای قانون تشدید می کند. جمهوری خواهان بایدن را به دلیل کنار گذاشتن سیاست های تندرو مورد حمایت دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق جمهوری خواه، که در حال حاضر نامزد اصلی این حزب برای نامزدی ریاست جمهوری این حزب است، مقصر دانسته اند.
گسترش روند رسیدگی به پناهجویان در آمریکای لاتین در حالی اتفاق می‌افتد که دولت بایدن هنوز پذیرش پناهندگان را پس از کاهش آنها در دوران ترامپ بازگردانده است.
بایدن در سال مالی 2022، که در 30 سپتامبر 2022 به پایان رسید، 15000 محل پناهندگی برای مردم آمریکای لاتین و کارائیب ایجاد کرد، اما تنها حدود 2500 نفر را پذیرفت.
دولت سرعت را در شش ماهه اول سال مالی جاری افزایش داد و 2300 نفر را از منطقه وارد کرد اما با سقف 15000 نفر فاصله زیادی دارد.
آخرین طرح مرزی دولت بایدن بر مقرراتی متمرکز است که به زودی نهایی خواهد شد که اکثر مهاجرانی را که به طور غیرقانونی از مرز عبور می کنند، در صورتی که بدون پناه بردن از کشور دیگری عبور کنند یا از مسیرهای قانونی به ایالات متحده استفاده نکنند، از درخواست پناهندگی جلوگیری می کند. برای اینکه این قانون به عنوان یک بازدارنده موثر عمل کند، مقامات ایالات متحده افرادی را که از مرز عبور می کنند بازداشت می کنند و به سرعت آنها را برای اخراج پردازش می کنند.
تروی میلر، کمیسر موقت گمرکات و حفاظت از مرزهای ایالات متحده (CBP) هفته گذشته به قانونگذاران گفت که در حال آماده شدن برای احتمال تلاش روزانه 10000 مهاجر برای ورود غیرقانونی به ایالات متحده است – تقریبا دو برابر میانگین روزانه در ماه مارس. . میلر خاطرنشان کرد که حدود 660000 مهاجر در حال حاضر در آنجا هستند مکزیکبا استناد به آمار سازمان ملل
میلر گفت که CBP ظرفیت بازداشت 6000 مهاجر را در مرز ایالات متحده و مکزیک دارد و قصد دارد برای 2500 مهاجر دیگر فضا اضافه کند و افزود که این آژانس توانایی خود را برای انتقال سریع مهاجران به دور از مرز افزایش داده است.
زمانی که گذرگاه‌ها در سال 2022 به بالاترین حد خود رسید، مقامات آمریکایی هزاران مهاجر را به شهرهای مرزی تگزاس و آریزونا رها کردند و انتقاد فرمانداران جمهوری‌خواه را برانگیخت که مهاجران را با اتوبوس به شهرهای دموکرات شمال‌تر منتقل کردند.
فورت بلیس، پایگاه نظامی تگزاس، در حال حاضر برای حدود 80 کودک مهاجر بدون همراه پس از اسکان هزاران نفر در طی افزایش شدید گذرگاه ها در سال 2021 که منجر به گزارش هایی از ازدحام بیش از حد، شرایط غیربهداشتی، غذای فاسد و مبارزه با افسردگی شد، سرپناه فراهم می کند.