نوع جدید ممکن است شرکت‌های دارویی را مجبور کند برنامه‌های واکسیناسیون کووید را تغییر دهند | اخبار هندوستان

بمبئی: ظهور سویه Omicron می‌تواند شرکت‌های دارویی را به تلاش برای دستیابی به نقشه‌های واکسن کووید-۱۹ سوق دهد. شرکت آمریکایی Novavax و موسسه Gamaleya روسیه روز دوشنبه گفتند که کار بر روی توسعه نسخه‌های جدید واکسن‌های مربوطه خود را که با سویه جهش‌یافته سازگار شده است، آغاز کرده‌اند. فایزر و مدرنا نیز گفتند که در حال رقابت برای اصلاح واکسن خود هستند.
شرکت‌های دیگری که انتظار می‌رود واکسن‌های خود را اصلاح کنند عبارتند از Gennova Biopharmaceuticals مستقر در پونا و Bio E مستقر در حیدرآباد. انتظار می‌رود که هر دو واکسن‌های خود را در چند ماه آینده عرضه کنند.
Novavax روز دوشنبه گفت که توسعه یک پروتئین نوترکیب نوترکیب جدید را بر اساس توالی ژنتیکی شناخته شده B.1.1.529 آغاز کرده است و آن را برای شروع آزمایش و تولید ظرف چند هفته آینده آماده خواهد کرد. یکی از مقامات این شرکت گفت: «ما با فوریت به کار برای رسیدگی به این نوع جدید و ادامه تکامل کووید-19 ادامه خواهیم داد. شما.
کارشناسان بر این باورند که «احتمال زیادی» وجود دارد که شرکت‌ها ممکن است نیاز به بازگشت به تابلوی نقشه‌کشی داشته باشند، اما بر اساس داده‌های مربوط به قابلیت انتقال و کارآیی واکسن‌های موجود بر روی نوع جدید، «نظر نهایی» را اتخاذ خواهند کرد.
«امروزه ما از اثربخشی واکسن‌های موجود علیه این ویروس اطلاعی نداریم. شرکت‌ها باید با اختراع مجدد واکسن علیه این توالی جدید، استراتژی‌هایی برای مبارزه با این ویروس ایجاد کنند.
کریل دیمیتریف، مدیرعامل صندوق سرمایه‌گذاری مستقیم روسیه، که از اسپوتنیک V حمایت می‌کند، گفت: «موسسه Gamaleya معتقد است اسپوتنیک V و اسپوتنیک لایت Omicron را خنثی می‌کنند، زیرا بالاترین کارایی را در برابر سایر جهش‌ها دارند. در صورت نیاز به اصلاح، ما تا 20 فوریه چندین صد میلیون تقویت کننده اسپوتنیک Omicron را ارائه خواهیم داد.
شرکت‌ها این اطمینان را نسبت به سازگاری سریع با فشارهای نوظهور در پلت‌فرم‌های فناوری در حال استفاده نسبت دادند. این شرکت گفت: «فناوری نانوذرات نوترکیب Novavax به ما اجازه می‌دهد تا به سرعت خود را با تغییرات سویه سازگار کنیم و خود را برای القای آنتی‌بادی‌های خنثی‌کننده گسترده بر اساس استفاده از پروتئین اسپایک تمام‌قد، آماده کنیم».