پاکستان: دولت پنجاب پاکستان به عمران خان مهلت 24 ساعته داد تا «تروریست‌هایی» را که در اقامتگاهش در لاهور پنهان شده بودند تحویل دهد.

پاکستان: دولت پنجاب پاکستان به عمران خان مهلت 24 ساعته داد تا «تروریست‌هایی» را که در اقامتگاهش در لاهور پنهان شده بودند تحویل دهد.

لاهور: دولت موقت در ایالت پنجاب پاکستان به عمران خان، رئیس حزب تحریک انصاف پاکستان (PTI) مهلت 24 ساعته داده است تا تمام “30-40 تروریست پناهنده” را به محل اقامت خود در اینجا تحویل دهد. به گزارش رسانه های روز چهارشنبه
عامر میر، وزیر اطلاعات موقت در حالی که در یک کنفرانس مطبوعاتی در لاهور سخنرانی می کرد، گفت: “PTI باید این تروریست ها را تحویل دهد وگرنه قانون مسیر خود را طی خواهد کرد.”
میر با اشاره به تظاهرکنندگان 9 مه به عنوان “تروریست” گفت که دولت از حضور آنها در محل اقامت پارک زمان خان آگاه بوده زیرا گزارش های اطلاعاتی موثقی دارد.
به نقل از میر، «گزارش اطلاعاتی که آمده بسیار نگران‌کننده است» و افزود که آژانس‌ها توانستند حضور «تروریست‌ها» در پارک زمان را از طریق ژئوحصارکشی تأیید کنند.
Geo-fencing فناوری است که امکان ثبت یا محدود کردن حرکات یک فرد، وسیله نقلیه و غیره را با استفاده از سیگنال های ماهواره ای فراهم می کند.
میر با یادآوری اعتراضات خشونت آمیز اخیر در کشور پس از دستگیری نخست وزیر مخلوع خان، مدعی شد که «رهبری تحریک انصاف قبل از دستگیری این حمله را طراحی کرده بود. [of Imran Khan]”
دستگیری خان 70 ساله در 9 مه توسط تکاوران شبه نظامی پاکستان در ساختمان دادگاه عالی اسلام آباد باعث ناآرامی در پاکستان شد. برای اولین بار در تاریخ پاکستان، معترضان به مقر ارتش (GHQ) در راولپندی یورش بردند و همچنین به آتش کشیدند. سپاه خانه فرمانده در لاهور. پلیس تعداد کشته‌شدگان درگیری‌های خشونت‌آمیز را به 10 نفر رساند، در حالی که حزب خان ادعا می‌کند که 40 نفر از کارگرانش در تیراندازی پرسنل امنیتی جان خود را از دست دادند.
میر همچنین ادعا کرد که رئیس حزب تحریک انصاف ارتش را برای بیش از یک سال بر اساس یک برنامه مشخص هدف قرار داده است.
در این گزارش آمده است که وزیر موقت اطلاعات گفت که دولت «سیاست تحمل صفر» را در قبال خشونت در پیش گرفته است و محسن نقوی، وزیر موقت، «دست آزاد» به پلیس پنجاب برای برخورد با «آتش‌افروزان» داده است.
«در جریان حمله به خانه فرمانده سپاه، چندین آتش‌زا با افراد داخل پارک زمان در تماس بودند. میر می‌گوید: از آنها الگو می‌شوند تا در آینده کسی چنین اقدامی را انجام ندهد.
“کسانی که تاکنون دستگیر شده اند به طور کامل مورد بررسی قرار می گیرند. پرونده ها پس از تایید 100 درصدی در حال ارسال هستند. [of their involvement]،” او گفت.
وی گفت که دولت تصمیم گرفته است که مهاجمان به تأسیسات نظامی در دادگاه‌های نظامی محاکمه شوند زیرا اعلامیه رسمی منتشر شده از سوی دفتر نخست‌وزیر پاکستان تأیید می‌کند که کمیته امنیت ملی پاکستان تصمیم گرفته شده در نشست فرماندهان سپاه برای محاکمه «حمله‌گران» را تأیید کرده است. بر اساس قانون ارتش و قانون اسرار رسمی.
با این حال، اقدام پیشنهادی برای محاکمه آتش افروزان تحت قانون سخت ارتش مورد انتقاد شدید قرار گرفته است و گروه های حقوق بشری مانند عفو بین الملل و کمیسیون ملی حقوق بشر پاکستان ابراز نگرانی کرده اند.
این گزارش می افزاید که ارتش پیش از این بیانیه ای صادر کرده بود که گفته بود دیگر در برابر کسانی که به ساختمان هایش حمله کرده اند “خودداری” نشان نخواهد داد.