دادگاه پاکستان ممنوعیت بازداشت عمران خان را تا 31 می تمدید کرد

اسلام آباد: دادگاه عالی پاکستان در اینجا روز چهارشنبه حکم خود را برای ممانعت از بازداشت نخست وزیر پیشین عمران خان در هر پرونده ای که پس از 9 می علیه وی تشکیل شده بود تا 31 مه تمدید کرد.
حکم دادگاه عالی اسلام آباد (IHC) پس از آن صادر شد که وکیل دولت درخواست زمان بیشتری برای ارائه اطلاعات در مورد پرونده های تشکیل شده علیه رئیس 70 ساله حزب تحریک انصاف (PTI) کرد.
خان در دربار حضور نداشت. دادگاه در حال رسیدگی به درخواست PTI برای جستجوی جزئیات همه پرونده های تشکیل شده علیه خان بود. حزب خان گفت که رئیس PTI در بیش از 100 پرونده در سراسر کشور محاکمه شده است.
روزنامه داون گزارش داد که دادگاه با درخواست وکیل دولتی موافقت کرد و جلسه رسیدگی را به 31 مه موکول کرد.
در یک کمک بزرگ به خان، IHC روز جمعه به او وثیقه حفاظتی برای دو هفته در دادگاه اعطا کرد پرونده فساد القادر تراست و مقامات را از دستگیری نخست وزیر سابق پاکستان در هر پرونده ای که در هر نقطه از کشور ثبت شده تا 15 ماه مه منع کرد.
حکم دادگاه یک روز پس از آن صادر شد که دادگاه عالی دستگیری چشمگیر خان از ساختمان IHC در 9 مه را “غیرقانونی و غیرقانونی” خواند.
یک خان پیروز پس از اینکه ساعت ها خود را در ساختمان IHC حبس کرده بود، از ترس دستگیری مجدد، با وجود وثیقه در روز جمعه، روز شنبه به خانه خود در لاهور بازگشت.
IHC روز چهارشنبه همچنین دستور آزادی ملکه بخاری و علی محمد خان رهبران تحریک انصاف را صادر کرد و دستگیری آنها را “غیرقانونی” اعلام کرد.
رهبران حزب تحریک انصاف تحت فرمان حفظ نظم عمومی در سال 1960 به دنبال اعتراضات خشونت آمیز در کشور پس از دستگیری خان دستگیر شدند.
دستگیری خان در 9 می توسط تکاوران شبه نظامی پاکستان در ساختمان IHC باعث ناآرامی در پاکستان شد. برای اولین بار در تاریخ پاکستان، معترضان به مقر ارتش (GHQ) در راولپندی یورش بردند و همچنین خانه یک فرمانده سپاه در لاهور را به آتش کشیدند.
پلیس تعداد کشته‌شدگان درگیری‌های خشونت‌آمیز را به 10 نفر رساند، در حالی که حزب خان ادعا می‌کند که 40 نفر از کارگرانش در تیراندازی پرسنل امنیتی جان خود را از دست دادند.
روز دوشنبه، مقامات ارشد ارتش قول دادند که آتش افروزان را که به تأسیسات نظامی و نظامی حمله کردند، از طریق محاکمه تحت قوانین مربوطه کشور، از جمله قانون ارتش پاکستان و قانون اسرار رسمی، به عدالت بسپارند.
خان در آوریل سال گذشته پس از از دست دادن رای عدم اعتماد به رهبری خود از قدرت برکنار شد، که به گفته وی بخشی از توطئه ای به رهبری ایالات متحده بود که وی را به دلیل تصمیمات مستقل سیاست خارجی خود در مورد روسیه، چین و افغانستان هدف قرار داده بود.