پس از غرق شدن کشتی ماهیگیری با 39 سرنشین در اقیانوس هند، چین به دنبال تلاش های بین المللی برای جستجو و نجات است.

پکن: چین روز چهارشنبه برای نجات 39 سرنشین یک هواپیمای چینی از چندین کشور کمک گرفت. کشتی ماهیگیری رسانه های رسمی اینجا گزارش دادند که در اقیانوس هند غرق شد.
سی و نه نفر از جمله 17 نفر اعضای خدمه چینی17 اندونزیایی و 5 نفر از فیلیپین در کشتی ماهیگیری چینی بودند که روز سه شنبه در بخش مرکزی اقیانوس هند واژگون شد.
در این گزارش آمده است که تاکنون هیچ یک از مفقودین پیدا نشده اند و جستجو در حال انجام است.
بر اساس این گزارش، وزارت خارجه چین با بخش‌های مربوطه در استرالیا، سریلانکا، مالدیو، اندونزی، فیلیپین و سایر کشورها تماس گرفته است تا به عملیات جستجو و نجات بپیوندند.
در همین حال، شی جین پینگ، رئیس جمهور چین دستور داد تا تلاش های همه جانبه برای نجات افراد ناپدید شده در تراژدی قایق انجام شود.
شی در پی این حادثه که حوالی ساعت 3 بامداد روز سه شنبه رخ داد، دستور داد و از ادارات مربوطه خواست مکانیسم واکنش اضطراری را فوراً فعال کنند.
در این گزارش آمده است که شی خواستار هماهنگی کمک های بین المللی جستجو و نجات دریایی و انجام تمام تلاش ها برای انجام امداد و نجات شد.
شی گفت که وزارت امور خارجه و سفارتخانه های مربوطه در خارج باید تماس خود را با طرف های محلی مربوطه برای هماهنگی کار جستجو و نجات تقویت کنند.
وی همچنین دستور داد تا هشدارهای هشدار اولیه در مورد خطرات ایمنی برای عملیات های دریایی دوردست تقویت شود تا از ایمنی جان و مال مردم اطمینان حاصل شود.
لی کیانگ، نخست‌وزیر چین همچنین خواستار حداکثر تلاش برای هماهنگی احزاب اقوام برای سازماندهی عملیات نجات و کاهش تلفات شده است.