پوتین از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی ابراز نگرانی می کند و می گوید که به عنوان یک راننده تاکسی برای جان سالم به در بردن از بحران اقتصادی مهتابی را روشن کرده است

اظهارات پوتین که روز یکشنبه توسط تلویزیون دولتی منتشر شد، احتمالاً به گمانه‌زنی‌ها در مورد اهداف سیاست خارجی او در میان منتقدان دامن می‌زند که او را به برنامه‌ریزی برای بازسازی اتحاد جماهیر شوروی و در نظر گرفتن حمله به اوکراین متهم می‌کنند، ایده‌ای که کرملین آن را ترس رد کرده است. -تشویق کردن

خبرگزاری دولتی ریا گزارش داد که پوتین در اظهاراتی که روز یکشنبه به عنوان بخشی از یک فیلم مستند به نام «روسیه. تاریخ جدید» پخش شد، درباره فروپاشی سال 1991 گفت: «این تجزیه روسیه تاریخی تحت نام اتحاد جماهیر شوروی بود.

پوتین گفت: “ما به کشوری کاملاً متفاوت تبدیل شدیم. و آنچه در طول 1000 سال ساخته شده بود تا حد زیادی از دست رفت.” تراژدی بزرگ انسانی.”

پوتین همچنین برای اولین بار توضیح داد که چگونه شخصاً تحت تأثیر دوران سخت اقتصادی پس از فروپاشی شوروی قرار گرفت، زمانی که روسیه از تورم دو رقمی رنج برد.

رئیس جمهور گفت: “گاهی (من) مجبور شدم مهتاب بگیرم و یک تاکسی برانم. صحبت در این مورد ناخوشایند است اما متأسفانه این اتفاق نیز رخ داد.”

پوتین، که در KGB دوران شوروی خدمت می کرد، قبلاً فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی را که از مسکو اداره می شد، “بزرگترین فاجعه ژئوپلیتیکی” قرن بیستم خوانده بود، اما نظرات جدید او نشان می دهد که او چگونه به طور خاص به آن نگاه می کند. یک شکست برای قدرت روسیه

اوکراین یکی از 15 جمهوری اتحاد جماهیر شوروی بود و پوتین از مقاله طولانی منتشر شده در وب سایت کرملین در سال جاری استفاده کرد تا توضیح دهد چرا معتقد است همسایه جنوبی روسیه و مردم آن بخشی جدایی ناپذیر از تاریخ و فرهنگ روسیه هستند. این دیدگاه توسط کیف به عنوان یک نسخه با انگیزه سیاسی و بیش از حد ساده شده از تاریخ رد شده است.

غرب روسیه را متهم کرده است که ده ها هزار نیرو در نزدیکی اوکراین جمع آوری کرده است تا برای حمله احتمالی در ماه ژانویه آماده شود. گروه هفت دموکراسی ثروتمند روز یکشنبه به مسکو درباره عواقب سنگین و هزینه های سنگین در صورت حمله به اوکراین هشدار داد.

کرملین گفته است که روسیه برنامه‌ای برای حمله جدید به اوکراین ندارد و به نظر می‌رسد غرب بر اساس آنچه که اخبار دروغین رسانه‌های غربی می‌خواند، خود را در مورد نیات تهاجمی مسکو متقاعد کرده است.

روسیه در سال 2014 منطقه کریمه اوکراین را ضمیمه کرد و از جدایی طلبانی که در همان سال کنترل بخش‌هایی از شرق اوکراین را به دست گرفتند و به مبارزه با نیروهای دولتی اوکراین ادامه دادند، حمایت کرد.