آلمان: در خلال خروج مرکل، موج چهارم کووید آلمان را فرا می گیرد

فرانکفورت/برلین: برای یک بار هم که شده، آلمان کارآمد توپ را رها کرده است.
صف‌های به ظاهر بی‌پایان در سراسر کشور برای واکسن‌های تقویت‌کننده ویروس کرونا و حتی برای اولین واکسن‌ها، شواهدی است که نشان می‌دهد موج چهارم کووید-19 گرفتار شده است، که جهان را در واکنش اولیه خود به همه‌گیری در اوایل سال گذشته رهبری کرد.
سپس، گزارش‌دهی سریع و اقدامات برای محدود کردن سرایت، با کمک رهبری سیاسی الهام‌بخش، به این معنی بود که آلمان نسبت به ایتالیا، اسپانیا، فرانسه یا بریتانیا، کمتر از ایتالیا، اسپانیا، فرانسه یا بریتانیا، مبتلایان و مرگ‌ومیر کمتری را متحمل شد.
اما اکنون یکی از کشورهایی است که در غرب اروپا آسیب دیده است و رکورد بیش از 76000 عفونت در روز جمعه را به ثبت رسانده و آماده پرواز با بیماران شدید در سراسر کشور برای یافتن تخت مراقبت های ویژه است.
بسیاری از دانشگاهیان و پزشکان، تردید در واکسن را مقصر می دانند. در حالی که کاهش حفاظت از واکسن شرایط اضطراری را تشدید می‌کند، حدود 32 درصد از جمعیت آلمان اصلاً واکسن کووید-19 نداشته‌اند – یکی از بالاترین نرخ‌ها در اروپای غربی.
در واقع، دولت فدرال بودجه 430 مرکز واکسیناسیون را در پایان سپتامبر پایان داد، زمانی که جریان افرادی که به دنبال واکسیناسیون بودند کاهش یافت و بار به پزشکان خانواده و سایر اقدامات پزشکی منتقل شد.
در حالی که در بریتانیا بیش از 24 درصد پس از دوره اولیه خود واکسن تقویتی انجام داده اند، در آلمان این تعداد زیر 10 درصد است.
با توجه به اینکه پزشکان عمومی اکنون تحت تأثیر تقاضا قرار گرفته اند، توماس مرتنز، رئیس پانل مشاوره واکسیناسیون STIKO، هفته گذشته – قبل از شناسایی یک نوع جدید بسیار مسری در آفریقای جنوبی – گفت که اکثر افراد مسن بعید است تا قبل از دسامبر یا دسامبر واکسیناسیون دریافت کنند. ژانویه.
“گیج و ناامیدی”
منتقدان همچنین خاطرنشان می کنند که آلمان پس از انتخابات عمومی در ماه سپتامبر در خلاء سیاسی قرار داشته است.
صدراعظم آنگلا مرکل، دانشمند سابق که در اوایل سال 2020 به دلیل تصمیم سریع خود برای اعمال قرنطینه و درخواست اجباری تلویزیونی برای کاهش تماس های اجتماعی مورد تمجید قرار گرفت، در حالی که یک دولت ائتلافی سه حزبی جدید تشکیل می شود، رهبری یک دولت لنگ را بر عهده داشته است. .
فرانک روزلیب، مدیر مؤسسه تحقیقات بحران در کیل، گفت که “خلأ” در ارتباط مرکل، که قبلاً بازنشستگی خود را اعلام کرده بود و با پر شدن بخش های مراقبت های ویژه به خارج از کشور سفر کرده بود، منجر به رضایت عمومی گسترده شده است.
وی گفت: “ارتباطات در مورد بیماری همه گیر به زیردستان و کارشناسان بهداشت واگذار شد که نسبت به صدراعظم دسترسی و تاثیر کمتری دارند.”
برای افزودن به این اختلال، وزیر بهداشت، جنس اسپان، در این ماه به 16 ایالت فدرال گفت که تقویت کننده های مدرنا را که به تاریخ انقضای خود نزدیک شده بودند، نسبت به واکسن پرکاربردتر BioNTech/Pfizer در اولویت قرار دهند.
اسپان از مدرنا به عنوان “رولز رویس” واکسن برای غلبه بر ترجیح سرسختانه آلمانی ها برای BioNTech خانگی استقبال کرد.
اما پزشکان خانواده مجبور شدند رویه‌های خود را تغییر دهند و ورنا بنتله، رئیس انجمن مراقبت اجتماعی VdK، گفت بعید است که دریافت‌کنندگان مردد با دریافت واکسنی که به زودی منقضی می‌شود، اطمینان حاصل کنند:
“مدیریت این بیماری همه گیر با ارتباطات نامشخص مشخص شده است که منجر به سردرگمی و ناامیدی شده است.”
کنترل بحران اکنون اولویت اول برای دولت آینده به رهبری سوسیال دموکرات های چپ میانه (SPD) با سبزها و دموکرات های آزاد طرفدار تجارت خواهد بود.
اگرچه هنوز سوگند یاد نکرده‌اند، اما احزاب در این ماه به دلیل عدم استفاده از اکثریت خود در پارلمان برای جلوگیری از انقضای قوانین اضطراری که به دولت فدرال اجازه می‌دهد دستور قرنطینه محلی را بدهد، مورد انتقاد قرار گرفتند.
اولاف شولز صدراعظم در انتظار از SPD قول داده است که واکسیناسیون را تسریع کند و از رد اجباری آنها خودداری کرده است.