آمار AFP: جهان از دو میلیون مورد جدید کووید در روز گذشته است

پاریس: گزارش خبرگزاری فرانسه روز شنبه نشان داد که در جهان بین 1 تا 7 ژانویه به طور میانگین روزانه بیش از دو میلیون مورد ابتلا به ویروس کرونا ثبت شده است که این ارقام در 10 روز دو برابر شده است.
مدت کوتاهی پس از عبور از آستانه یک میلیون مورد در هفته 23 تا 29 دسامبر 2021، میانگین 2,106,118 عفونت جدید روزانه در طول دوره هفت روزه گزارش شد.
از زمان کشف نوع بسیار مسری Omicron در آفریقای جنوبی در اواخر نوامبر، تعداد موارد جدید جهانی تا 270 درصد افزایش یافته است.
اما مرگ و میرهای مرتبط با کووید در کمترین میزان خود از اکتبر 2020 بوده است و میانگین 6237 مورد در روز در دوره بین 1 تا 7 ژانویه ثبت شده است.
اگرچه مطالعات اولیه نشان می‌دهد که Omicron باعث بیماری کمتری می‌شود، کارشناسان هشدار داده‌اند که حجم انبوه موارد ناشی از این سویه همچنان می‌تواند سیستم‌های بهداشتی را تحت تأثیر قرار دهد.
کشورهای سراسر جهان در تلاش برای جلوگیری از گسترش ویروس، محدودیت‌ها و برنامه‌های واکسیناسیون را افزایش داده‌اند.
اروپا، و همچنین ایالات متحده و کانادا، کانون های عفونت در جهان هستند. این دو منطقه به ترتیب 49 درصد و 33 درصد از موارد جهانی کووید را در هفته گذشته تشکیل دادند.
موارد ابتلا به کووید در مقایسه با هفته قبل 47 درصد در اروپا و 76 درصد در ایالات متحده و کانادا افزایش یافته است.
در همین دوره، موارد ابتلا به کووید در اقیانوسیه 224 درصد، در آمریکای لاتین و کارائیب 148 درصد، در خاورمیانه 116 درصد و در آسیا 145 درصد افزایش یافته است.
تعداد موارد جدید گزارش شده در آفریقا ثابت ماند، اما مانند سایر نقاط، در بالاترین سطح خود از زمان شروع همه گیری در مارس 2020 بود.
این ارقام بر اساس آمار رسمی تولید شده توسط مقامات بهداشت ملی است.
بخش قابل توجهی از موارد کمتر شدید یا بدون علامت، علیرغم تشدید رژیم‌های آزمایش از ابتدای همه‌گیری، شناسایی نمی‌شوند.
سیاست های تست نیز از کشوری به کشور دیگر متفاوت است.
با در نظر گرفتن مرگ و میر بیش از حد مرتبط با کووید-19، سازمان بهداشت جهانی تخمین می زند که تعداد کل مرگ و میرها می تواند دو تا سه برابر بیشتر باشد.