ادعاهای بیکاری در ایالات متحده به 184000 کاهش یافت که کمترین میزان از سال 1969 است

واشنگتن: تعداد آمریکایی‌هایی که برای دریافت مزایای بیکاری درخواست کرده‌اند، هفته گذشته به پایین‌ترین سطح در 52 سال اخیر سقوط کرد، این نشان می‌دهد که بازار کار آمریکا در حال بهبودی از رکود سال گذشته ویروس کرونا است.
وزارت کار روز پنجشنبه اعلام کرد، ادعاهای بیکاری در هفته گذشته با 43000 کاهش به 184000 رسید که کمترین میزان از سپتامبر 1969 است. میانگین متحرک چهار هفته‌ای که نوسانات هفته به هفته را هموار می‌کند، به کمتر از 219000 رسید که پایین‌ترین میزان از زمان شیوع ویروس کرونا در ایالات متحده در مارس 2020 است.
به طور کلی، کمتر از 2 میلیون آمریکایی در هفته منتهی به 27 نوامبر مزایای بیکاری سنتی را دریافت می کردند.
مطالبات هفتگی، که نمونه ای برای اخراج کارکنان هستند، از زمانی که در اوایل ژانویه به بیش از 900000 یک هفته در اوایل ژانویه رسید، در بیشتر سال به طور پیوسته کاهش یافته است. آنها اکنون کمتر از سطح 220000 در هفته هستند که قبل از همه‌گیری کروناویروس اقتصاد ایالات متحده را در مارس 2020 مورد انتقاد قرار داد. کووید-19 مصرف کنندگان را مجبور کرد به عنوان اقدامات احتیاطی بهداشتی در خانه بمانند و مشاغل را مجبور به تعطیلی یا کاهش ساعات کاری و اخراج کارکنان کردند. در ماه مارس و آوریل سال گذشته، کارفرمایان 22.4 میلیون شغل را از دست دادند.
کمک های عظیم دولتی و عرضه واکسن ها با دادن اعتماد به نفس و امکانات مالی به آمریکایی ها برای خرید کالاهایی مانند مبلمان چمن و قهوه ساز، اغلب به صورت آنلاین، به احیای اقتصاد و بازار کار کمک کرد. از آوریل سال گذشته، ایالات متحده نزدیک به 18.5 میلیون شغل را بازیابی کرده است. اما اقتصاد هنوز 3.9 میلیون شغل کمتر از وضعیت فعلی در فوریه 2020 دارد و چشم انداز اقتصاد در برابر انواع کووید مانند Omicron آسیب پذیر است.
وزارت کار هفته گذشته گزارش داد که کارفرمایان در ماه گذشته 210000 شغل ناامیدکننده ایجاد کردند. اما این گزارش همچنین نشان داد که نرخ بیکاری از 4.6 درصد در ماه اکتبر به 4.2 درصد کاهش یافته است.
و این وزارت روز چهارشنبه گزارش داد که کارفرمایان نزدیک به رکورد 11 میلیون فرصت شغلی را در ماه اکتبر ثبت کردند. همچنین گفته شده است که 4.2 میلیون نفر شغل خود را ترک کردند – فقط کمتر از رکورد 4.4 میلیون نفری در سپتامبر – نشانه این است که آنها به اندازه کافی به آینده خود اطمینان دارند تا به دنبال چیز بهتری باشند.
تا 6 سپتامبر، دولت فدرال برنامه های بیمه بیکاری ایالتی را با پرداخت 300 دلار اضافی در هفته و تعمیم مزایا به کارگران غرفه و کسانی که به مدت شش ماه یا بیشتر بیکار بودند، تکمیل می کرد. با احتساب برنامه‌های فدرال، تعداد آمریکایی‌هایی که به نوعی از کمک‌های بیکاری دریافت می‌کردند به بیش از 33 میلیون نفر در ژوئن 2020 رسید.