ادعای سوء استفاده جنسی از زنان زندانی حزب تحریک انصاف پاکستان را در حال جوش نگه می دارد

اسلام‌آباد: دولت شهباز شریف، نخست‌وزیر پاکستان، به دلیل گزارش‌های ادعایی مبنی بر شکنجه‌های وحشتناک کارگران گروه تحریک انصاف پاکستان، از جمله آزار جنسی زنان، مورد انتقاد مخالفان و گروه‌های حقوق بشر قرار گرفته است.
رسانه‌های اجتماعی مملو از داستان‌هایی در مورد سوء استفاده فیزیکی و جنسی زنان حامی حزب تحریک انصاف است که در پی اعتراضات علیه نخست‌وزیر سابق بازداشت و در بازداشتگاه‌ها نگهداری می‌شوند. عمران دستگیری خان در 9 می.
PTI ادعا می کند که بیش از 10000 نفر از کارگرانش، از جمله تعداد زیادی زن، در حال حاضر در زندان های شلوغ به عنوان زندانیان کلاس C در گرمای سوزان تابستان محبوس هستند.
واکنش فزاینده مردم به نقض حقوق بشر وزیر کشور را برانگیخت رعنا ثنا الله برای متهم کردن PTI در یک مطبوعاتی یکشنبه به انتشار دروغ به مجریان قانون بدخیم. او گفت که آژانس‌های اطلاعاتی مکالمه‌ای را شنود کرده‌اند که نشان می‌دهد PTI در حال برنامه‌ریزی دو «تجاوز جنسی» بوده و تقصیر را به گردن نیروهای امنیتی می‌اندازد. او هیچ مدرکی برای اثبات اظهارات خود ارائه نکرد.
عمران، رئیس حزب تحریک انصاف، ادعاهای وزیر کشور را نادرست خواند و وزیر کشور را متهم کرد که برای سرپوش گذاشتن بر «داستان‌های ترسناک» که از بازداشتگاه‌ها می‌آمد، داستان‌های عجیبی ارائه می‌دهد.
عمران در توییتی نوشت: «اگر شک و تردیدی در مورد بدرفتاری با زنان در زندان وجود داشت، این کنفرانس مطبوعاتی این جنایتکار گواهی شده باید همه این شبهات را برطرف کند.
نزدیک به 100 کارمند حزب تحریک انصاف تحت دو شرط تعیین شده از سوی مقامات آزاد شدند: ترک حزب یا سیاست و محکومیت علنی حملات به تأسیسات نظامی در جریان اعتراضات سراسری به دلیل دستگیری عمران.
پس از اظهارات وزیر کشور، پلیس اسلام آباد هشدارهایی ارسال کرد تا مطمئن شود که دوربین ها در کلانتری ها، ادارات و زندان ها به درستی کار می کنند تا از “طرح های هدف قرار دادن مقامات” جلوگیری شود. پلیس خاطرنشان کرد که یک “کارزار برنامه ریزی شده برای بدنام کردن موسسات” آغاز شده است.
پلیس در بیانیه ای گفت: «در حالی که همه زنان قابل احترام هستند، می توان از برخی در این کمپین استفاده کرد.