اسقف اعظم پاریس که گفته می شود در “رابطه صمیمی” با یک زن دست داشته است، استعفا داد

این اقدام در بیانیه ای از واتیکان روز پنجشنبه پس از انتشار خبر این رابطه در مجله فرانسوی Le Point در 22 نوامبر اعلام شد.

Aupetit نیز پس از اعلام تصمیم واتیکان بیانیه ای منتشر کرد.

در این بیانیه آمده است: «البته از حملاتی که در معرض آن قرار گرفتم بسیار ناراحت شدم.

من از کسانی که ممکن است به آنها صدمه زده باشم طلب بخشش می کنم و به شما اطمینان می دهم که دوستی عمیقم و دعای من همیشه از آن شما خواهد بود.

به گزارش لوپوینت، این رابطه ادعایی به دلیل یک ایمیل عاشقانه که Aupetit به اشتباه برای منشی خود در سال 2012، زمانی که وی معاون کل پاریس بود، آشکار شد.

پاپ ابراز

علیرغم اینکه اوپتیت در مقاله لوپوینت اعتراف کرده است که رفتار او “در قبال او ممکن است مبهم بوده باشد، که دلالت بر وجود یک رابطه صمیمانه و آمیزش جنسی بین ما دارد”، اوپتیت قاطعانه انکار کرده است که واقعاً چیزی بین او و زن مورد نظر اتفاق افتاده است.

او در مصاحبه‌ای با رادیو نوتردام در 27 نوامبر گفت: «کسانی که در آن زمان مرا می‌شناختند و زندگی روزمره‌ام را به اشتراک می‌گذاشتند، مطمئناً می‌توانستند شهادت دهند که من آنطور که مقاله نشان می‌دهد زندگی دوگانه‌ای نداشتم.

همانطور که قبلاً گفتم، متوجه شدم که با شخصی که بارها به من مراجعه کرده بود، سوء مدیریت کردم.

استعفای اوپتیت در حالی صورت می‌گیرد که وجهه عمومی کلیسای کاتولیک فرانسه با انتشار گزارشی توهین‌آمیز در ماه اکتبر که می‌گوید اعضای روحانیون کاتولیک در فرانسه در طول هفت دهه گذشته حدود 216000 نوجوان را مورد آزار جنسی قرار داده‌اند، آسیب دیده است.

تعداد افراد زیر سن قانونی که مورد آزار و اذیت قرار گرفته اند به 330000 نفر می رسد که شامل قربانیان افرادی می شود که روحانی نبودند اما پیوندهای دیگری با کلیسا داشتند، مانند مدارس کاتولیک و برنامه های جوانان.

کلیسای کاتولیک فرانسه پیشنهاد کرده است که املاک کلیسا را ​​برای تامین غرامت به قربانیان آزار جنسی بفروشد.

Aupetit متهم به آزار جنسی کودکان نیست.

واتیکان در همان بیانیه ای که استعفای اوپتیت را اعلام کرد، مونس را منصوب کرد. ژرژ پونتیه به عنوان جانشین او.