اسلحه‌های کوچک و مهمات آمریکایی به اوکراین می‌رسند، زیرا پنتاگون جزئیات سربازان را برای آموزش ارتش این کشور ارائه می‌کند.

جو بایدن، رئیس‌جمهور این کشور، این بسته را در اول سپتامبر در حالی که ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین از کاخ سفید بازدید کرد، تصویب کرد. جان کربی، سخنگوی پنتاگون روز چهارشنبه گفت که این کمک ها شامل عناصر مرگبار مانند موشک های ضد تانک جاولین و همچنین عناصر غیر کشنده است.
این بسته امنیتی برای تقویت قابلیت دفاع از خود اوکراین طراحی شده است، به ویژه با توجه به تجمع نیروهای روسیه در نزدیکی مرزهای این کشور. ایالات متحده این جنبش ها را با نگرانی فزاینده تماشا کرده است و مقامات آمریکایی با همتایان ناتو و اروپایی خود در تماس بوده اند تا در صورت تصمیم ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه برای حمله به اوکراین، واکنشی را هماهنگ کنند.
کربی گفت که در سال جاری، ایالات متحده تقریباً 450 میلیون دلار کمک امنیتی به اوکراین ارائه کرده است، از جمله عناصری که این هفته وارد می شوند. از سال 2014 که روسیه به شبه جزیره کریمه حمله کرد و آن را اشغال کرد، ایالات متحده بیش از 2.5 میلیارد دلار به اوکراین کمک کرده است.

ارتش ایالات متحده همچنین به آموزش نیروهای اوکراینی کمک می کند.

در ماه نوامبر، حدود 150 عضو از گروه ویژه گارد گارد ملی فلوریدا به عنوان بخشی از گروه آموزشی مشترک چند ملیتی-اوکراین به اوکراین اعزام شدند و جایگزین گارد ملی واشنگتن شدند. این گروه آموزشی که در سال 2015 تأسیس شد، برای بهبود قابلیت‌های دفاعی اوکراین طراحی شد.

پنتاگون روز سه شنبه در بیانیه ای اعلام کرد، علاوه بر گروه ضربت گاتور، فرماندهی عملیات ویژه اروپا «نقش بزرگی» در آموزش و مشاوره به نیروهای ویژه اوکراینی از طریق تمرین، ارتباط و هماهنگی «در هر رده» دارد.

پنتاگون به دلیل نگرانی های امنیتی عملیاتی تعداد نیروهای ویژه در اوکراین را فاش نکرد.

ایالات متحده احتمالاً فعلاً تحریم های انرژی روسیه را به تعویق می اندازد، زیرا از تأثیر آن بر قیمت های جهانی می ترسد

سرهنگ دوم آنتون سملروت، سخنگوی پنتاگون در بیانیه گفت: «آموزش با شرکای اوکراینی ما اعتماد را تقویت می کند، آمادگی را تقویت می کند و روابط را توسعه می دهد، که به نوبه خود صلح و ثبات را در سراسر اروپا ترویج می کند.

پنتاگون در مورد جدول زمانی آموزش، عملیات یا استقرار جزئیات توضیح نمی دهد، و همچنین نمی گوید که آیا با توجه به تجمع نیروهای روسیه در نزدیکی اوکراین، برنامه زمانی تغییر کرده است یا خیر.

پنتاگون گفت، تفنگداران دریایی اروپا و منطقه در سرتاسر قاره برای آموزش و تمرین فعالیت می کنند و هزاران تفنگدار نیروی دریایی اعزامی دوم سال آینده در رزمایش واکنش سرد دوسالانه در نروژ شرکت خواهند کرد.

ارتش ایالات متحده اروپا و آفریقا در لهستان، لیتوانی، رومانی، آلمان، هلند و یونان آموزش می بینند، در حالی که تیپ 4 امداد نیروی امنیتی دارای تیم های چرخشی در گرجستان، لتونی، مقدونیه شمالی، لهستان و رومانی است.

تیپ توپخانه 164 دفاع هوایی گارد ملی فلوریدا در آنسباخ آلمان است.

به روز رسانی: این داستان و عنوان با جدول زمانی به روز شده وزارت امور خارجه در مورد بسته کمک امنیتی به اوکراین به روز شده است.

جنیفر هانسلر از CNN در این گزارش مشارکت داشت.