ترامپ نتانیاهو را به دلیل تبریک گفتن به بایدن پس از پیروزی 2020 به بی وفاداری متهم کرد

ترامپ در جریان یک مصاحبه به بارک راوید، روزنامه‌نگار اسرائیلی گفت: “زود بود. خوب؟ بگذارید اینطور بگوییم – او خیلی زود به او سلام کرد. زودتر از بسیاری از رهبران جهان. من از آن زمان با او صحبت نکرده‌ام. او را نکبت کنید.” مصاحبه آوریل که توسط Axios Friday منتشر شد.

ترامپ با بحث درباره تصمیم خود برای به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل – که دهه ها سیاست ایالات متحده و اجماع بین المللی را به هم زد – و همچنین به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر بلندی های جولان، که در جریان جنگ در سال 1967 از سوریه تصرف شد، دلیل این احساس را بیان کرد. تلخ

“هیچ کس بیشتر از من برای نتانیاهو کار نکرد. هیچ کس بیشتر از من برای اسرائیل انجام نداد. و اولین کسی که به استقبال جو بایدن دوید نتانیاهو بود. و نه تنها به او تبریک گفت، او این کار را کرد. آن را در یک ویدیو. اگر به رهبران کشورهای دیگر – مانند برزیل – نگاه کنید، او ماه ها صبر کرد. پوتین. بسیاری از رهبران دیگر. مکزیک. همه آنها نیز احساس کردند که انتخابات تمام شده است. اما آنها نیز منتظر بودند. .کسی بیشتر از من برای بی بی نکرد.پول هم.ما به آنها پول زیادی دادیم و سرباز دادیم.ما همه کار کردیم.”

نتانیاهو تبریک خود را در 8 نوامبر 2020 در توییتر و در ویدئویی منتشر کرد، یک روز پس از آن که مسابقه به نفع بایدن اعلام شد.

نتانیاهو در آن پست گفت که او و بایدن نزدیک به 40 سال است که روابط شخصی “طولانی و گرم” داشته اند و او را “دوست بزرگ اسرائیل” می داند و مشتاقانه منتظر همکاری با یکدیگر است.

نتانیاهو در پست جداگانه‌ای در توییتر از ترامپ به خاطر دوستی که به اسرائیل و شخص من نشان دادید، به خاطر به رسمیت شناختن اورشلیم و جولان، ایستادگی در برابر ایران، توافق‌های صلح تاریخی و ایجاد اتحاد آمریکا و اسرائیل تشکر کرد. به ارتفاعات بی سابقه.»

نتانیاهو علیرغم ارسال پیام تبریک خود به صورت آنلاین، پس از انتخابات به کندی تماس گرفت و دو هفته منتظر بود تا با رئیس جمهور منتخب تماس بگیرد، که انتقاد برخی در اسرائیل را برانگیخت.
راوید دو بار در سال 2021 به عنوان بخشی از تحقیق در مورد کتاب جدیدی در مورد توافقنامه آبراهام که یکشنبه منتشر می شود، با رئیس جمهور سابق صحبت کرد. نقل قول های این مصاحبه در روز جمعه پرفروش ترین روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحارونوت و همچنین وب سایت خبری اکسیوس مستقر در ایالات متحده آمده است.