اسپانیا در دمای معمولی تابستان است

مادرید: سرویس ملی هواشناسی اسپانیا اعلام کرد که دمای هوا در بیشتر نقاط این کشور “به مقادیر معمول تابستان خواهد رسید” و بالاترین دمای آن 38 درجه سانتیگراد (100 درجه فارنهایت) در جنوب روز پنجشنبه پیش بینی می شود. دره گوادالکیویر.
در حالی که مردم در این کشور متورم شده بودند، رسانه های اسپانیایی گزارش دادند که وزارت بهداشت اجرای یک طرح پیشگیری از گرما را دو هفته زودتر در نظر خواهد گرفت تا به مناطق کمک کند تا به اثرات هوای گرم غیرقابل فصل واکنش نشان دهند.
این سازمان هواشناسی دولتی، که با نام اختصاری اسپانیایی شناخته می شود AEMET، گفت که دما در ماه آوریل “به طور استثنایی بالا” بود زیرا توده ای از هوای بسیار گرم و خشک از شمال آفریقا می آمد.
با نزدیک شدن به یک آخر هفته طولانی، برخی از مردم سواحل در امتداد ساحل را شلوغ کردند. اما ساکنانی که نمی‌توانستند از مادرید، پایتخت داخلی اسپانیا فرار کنند، کمتر خوش شانس بودند. لولی گوتیرز، 70 ساله، گفت که نگران این است که وقتی تابستان واقعاً فرا می رسد، شرایط چگونه خواهد بود.
“این در حال حاضر غیر قابل تحمل است. ما فقط در ماه آوریل هستیم. اگر این اتفاق در آوریل رخ دهد، ژوئن چگونه خواهد بود؟» او گفت.
سال گذشته گرم ترین سال اسپانیا از زمان شروع ثبت رکورد در سال 1961 و همچنین ششمین سال خشک ترین کشور با وجود پدیده آب و هوا بود. دختر، که کمی میانگین دمای جهانی را کاهش داد.
دولت اسپانیا از اتحادیه اروپا برای حمایت از کشاورزان و دامداران در شرایط خشکسالی شدید در مناطق کشاورزی این کشور از جمله دره گوادالکیویر درخواست کمک مالی فوری کرده است.
اسپانیا که بزرگترین صادرکننده روغن زیتون در جهان است، همچنین یک تولید کننده مهم میوه و سبزیجات برای بازار اروپا است. خشکسالی در حال حاضر قیمت روغن زیتون اسپانیا را به سطوح بی سابقه ای رسانده است.
در حال حاضر، 27 درصد از قلمرو اسپانیا به عنوان در شرایط خشکسالی “اضطراری” یا “هشدار” طبقه بندی شده است، و ذخایر آب در 50٪ ظرفیت ملی است.