امارات اولین مجوز ازدواج مدنی را برای زوج های غیر مسلمان صادر می کند

اولین مجوز ازدواج مدنی امارات برای یک زوج غیر مسلمان در ابوظبی پایتخت صادر شد

ابوظبی: رسانه های دولتی روز دوشنبه گزارش دادند که امارات اولین مجوز ازدواج مدنی خود را برای یک زوج غیرمسلمان صادر کرد، زیرا این کشور خلیج فارس به دنبال حفظ برتری خود نسبت به رقبای منطقه است.
امارات متحده عربی – جایی که خارجی ها 90 درصد جمعیت تقریبا 10 میلیونی را تشکیل می دهند – قوانین خود را اصلاح کرده است تا خود را به عنوان یک نیروی مدرن در یک منطقه عمدتا محافظه کار معرفی کند.
خبرگزاری رسمی WAM اعلام کرد یک زوج کانادایی اولین کسانی بودند که بر اساس قانون جدید در مورد وضعیت شخصی غیرمسلمانان در ابوظبی پایتخت امارات ازدواج کردند.
WAM گفت که این حرکت “به تحکیم موقعیت ابوظبی به عنوان یک مقصد پیشرو در جهان برای مهارت ها و تخصص از سراسر جهان کمک می کند.”
ازدواج مدنی در خاورمیانه، زادگاه اسلام، مسیحیت و یهودیت، غیرمعمول است و معمولاً تحت یک مرجع مذهبی یکی از سه عقیده توحیدی انجام می شود.
ازدواج مدنی در تونس و الجزایر مجاز است.
در حالی که برخی از کشورهای منطقه بر اساس شرایط خاصی اجازه اتحادیه های مدنی را می دهند، برخی فقط ازدواج های مدنی انجام شده در خارج را به رسمیت می شناسند و برخی دیگر اصلاً ازدواج های مدنی را به رسمیت نمی شناسند.
اواخر سال گذشته، امارات متحده عربی مجموعه‌ای از قوانین را در یک برنامه آزادسازی اجتماعی که برای تقویت برند مترقی خود طراحی شده بود، اصلاح کرد.
اینها شامل لغو ممنوعیت زندگی مشترک زوج های مجرد، کاهش محدودیت ها برای الکل و ارائه اقامت طولانی مدت بود.
اوایل این ماه، امارات اعلام کرد که به سبک غربی تعطیلات آخر هفته شنبه تا یکشنبه خواهد رفت.
از اول ژانویه 2022، امارات تنها کشور خلیج فارس خواهد بود که تعطیلات آخر هفته را از جمعه، روز نماز مسلمانان، تا شنبه برگزار نمی کند.
رقابت در حال افزایش است زیرا عربستان سعودی همسایه خود که به دنبال تنوع بخشیدن به اقتصاد متکی به نفت خود است، قصد دارد پایتخت خود ریاض را به یک مرکز بین المللی تبدیل کند.
عربستان سعودی ممنوعیت رانندگی زنان را لغو کرده و قوانین پوشش اسلامی سختگیرانه خود را کاهش داده است.
سال گذشته، ریاض گفت با شرکت هایی که مقر منطقه ای خود را در خارج از پادشاهی دارند، قرارداد امضا نمی کند.

فیس بوکتوییترلینکدینپست الکترونیک