اندرو: شاهزاده اندرو بریتانیا به دلیل اتهامات تجاوز جنسی از افتخارات نظامی محروم شد

لندن: بلافاصله پس از اینکه قاضی نیویورک به دعوای مدنی ویرجینیا گیفر که مدعی بود شاهزاده اندرو در 17 سالگی او را مورد آزار جنسی قرار داده بود، چراغ سبز نشان داد، ملکه درجات نظامی و حمایت سلطنتی دوک یورک را از او سلب کرد.
دوک یورک به عنوان یک شهروند خصوصی از پرونده تجاوز جنسی دفاع خواهد کرد.
به گزارش سرویس مطبوعاتی کاخ باکینگهام، شاهزاده اندرو، پسر ملکه الیزابت دوم، پس از مواجهه با اتهامات تجاوز جنسی، از درجه نظامی و حمایت سلطنتی خود محروم شد.
خانواده سلطنتی روز پنجشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: با تایید و موافقت ملکه، وابستگی های نظامی دوک یورک و حمایت های سلطنتی به ملکه بازگردانده شده است.
در این بیانیه آمده است: «دوک یورک به هیچ گونه وظایف عمومی ادامه نخواهد داد و به عنوان یک شهروند خصوصی از این پرونده دفاع می کند.
این اتفاق پس از آن رخ داد که ویرجینیا گیفره، فعال حقوق بشر، در دادگاه فدرال منهتن شکایت کرد و شاهزاده اندرو را به تجاوز به او در 17 سالگی متهم کرد. به گزارش سی ان ان، با این حال، شاهزاده اندرو این اتهامات را رد کرده است.
قاضی نیویورک روز چهارشنبه با درخواست تیم حقوقی اندرو برای رد دعوی مدنی که ویرجینیا گیفر علیه او مطرح کرده بود، رای داد. او مدعی شد که توسط جفری اپستین، سرمایه دار رسوا، قاچاق شده و در سن 17 سالگی مجبور به انجام اعمال جنسی با شاهزاده شده است. نشریه آمریان گفت که اندرو این ادعاها را به شدت رد کرده است.
چشم انداز یک محاکمه عمومی که توجه جهانی را به خود جلب کند، می تواند اندرو – سومین فرزند (و طبق گزارش ها پسر مورد علاقه) ملکه الیزابت دوم – را در موقعیتی بی سابقه برای یکی از اعضای ارشد سلطنتی بریتانیا قرار دهد.
پیشتر در نوامبر 2019، شاهزاده اندرو بریتانیا اعلام کرد که به دنبال جنجال بر سر ارتباط “بد قضاوت” او با مجرم جنسی جفری اپستین، از وظایف سلطنتی استعفا می دهد.
علاوه بر این، عکسی از اندرو و اپستین در حال قدم زدن در پارک مرکزی جنجال بیشتری برانگیخت. به دنبال آن، اندرو مجبور به استعفا به عنوان نماینده تجاری برای بریتانیا شد.