اوکراین از ترس تهدید جدید روسیه برای ارتقای نیروی دریایی خود به رقابت می پردازد

افسر و بسیاری از متحدان اوکراین بر این باورند که تهدید از سوی روسیه است.

ما نمی دانیم چه رئیس جمهور [Vladimir] بلینکن روز شنبه در جریان سفر به سنگال، با اشاره به تهاجمات نظامی روسیه به کشورهای همسایه، اعتراف شده یا نه، گفت: نیات پوتین این است، اما ما می دانیم که در گذشته چه اتفاقی افتاده است.

ما کتاب بازی تلاش برای استناد به برخی تحریکات واهی از سوی اوکراین یا هر کشور دیگری و سپس استفاده از آن به عنوان بهانه ای برای انجام آنچه روسیه در تمام مدت برنامه ریزی کرده است را می شناسیم.

کرملین با متهم کردن کشورهای غربی به “هیستری” در مورد حمله روسیه به اوکراین واکنش نشان داده است.

دو کشتی گشتی توپخانه اوکراینی کرمنچوک و آکرمن.

ژاکت تنگ

با بالا گرفتن تنش ها در منطقه، CNN به کشتی نیروی دریایی اوکراین که از بردیانسک در خط ساحلی آزوف اوکراین حرکت می کرد، پیوست. او می گوید که معمولاً خدمه فرمانده اووچار با شش یا هفت قایق گشتی گارد ساحلی روسیه روبرو می شوند، اما در این مأموریت هیچ قایق وجود نداشت.

دریایی که او در حال گشت زنی است با کریمه، شبه جزیره اوکراین که در پی یک همه پرسی بحث برانگیز در سال 2014 توسط مسکو ضمیمه شده است، با نقض قوانین بین المللی هم مرز است.

از زمان تصرف کریمه، روسیه پلی ساخته است که آن را به خاک خود متصل می کند. پل کرچ بر روی تنگه کرچ به عنوان تنها ارتباط مستقیم بین روسیه و کریمه عمل می کند – و به مسکو عملاً کنترل دسترسی دریا به دریای سیاه و مدیترانه را می دهد.

اما اوکراین برنامه ای دارد تا مسکو را از کنترل کامل آب که دو بندر بزرگ اوکراین، بردیانسک و ماریوپل را به هم متصل می کند، باز دارد.

الکسی رزنیکوف، وزیر دفاع جدید اوکراین، در 13 نوامبر اعلام کرد که قرار است سرعت ساخت یک بندر دریایی جدید در بردیانسک افزایش یابد.

روز سه‌شنبه، CNN به پایگاه در حال ساخت «سحید» یا «شرق» دسترسی انحصاری پیدا کرد.

بلافاصله مشخص شد که هنوز کارهای زیادی باید انجام شود تا این پایگاه نزدیک به اتمام باشد.

منطقه بندر بردیانسک، جایی که اسکله های جدید و امکانات مدرن برای کشتی های نیروی دریایی به زودی ساخته می شود.

هدف این بود که مرحله اول ساخت و ساز — محله های زندگی جدید، ساختمان های اداری و یک مرکز پزشکی کوچک در محل یک کارخانه قلع مصرف نشده — تا پایان سال تکمیل شود. با این حال، در حالی که کمتر از شش هفته به پایان کار باقی مانده، حتی سقفی در ساختمان اصلی وجود نداشت.

گروه ویژه‌ای از سازندگان نظامی که با سنگ‌تراشی کار می‌کردند، روی سیمان می‌کوبیدند و آجر می‌گذاشتند، پرچم اوکراین در حین کار برافراشته بود.

وقتی به سمت بندر رفتیم و به یک بندر تجاری ملحق شدیم، مقیاس کار در حال انجام حتی بیشتر شد.

ساخت یک تسهیلات مسکن در بندر بردیانسک از سپتامبر آغاز شده است.  ارتش اوکراین می گوید که ساخت و ساز را تسریع کرده است و خدمه اکنون هفت روز در هفته کار می کنند.

سروان کلاس دوم الکساندر سردییک، با اشاره به انبوهی از فلزات تاب خورده و تخته سنگ هایی که به طور تصادفی در دریا افتاده اند، گفت: “این موقعیت اسکله ها خواهد بود.” ما قصد داریم این بخش را تا دو سال دیگر تکمیل کنیم.»

اما اوکراین ممکن است دو سال فرصت نداشته باشد تا برای درگیری آماده شود.

سرتیپ کایریلو بودانوف، رئیس آژانس اطلاعات دفاعی اوکراین، به روزنامه دفاعی آمریکایی “میلیتری تایمز” گفت که روسیه در حال افزایش سطح نیروها و سیستم های تسلیحاتی در کریمه برای حمله ای است که ممکن است در هر زمانی رخ دهد.
محل ساخت و ساز برای پایگاه جدید، که در آن ساختمان های مسکن، پزشکی و اداری در حال افزایش است.

کرملین بارها اعلام کرده است که هیچ برنامه ای برای حمله به اوکراین ندارد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی پوتین روز سه‌شنبه گفت: رسانه‌های آمریکایی و اوکراینی ادعا می‌کنند که روسیه برای حمله به اوکراین آماده می‌شود و ما می‌گوییم که اوکراین در حال برنامه‌ریزی خصمانه علیه دونباس، علیه جمهوری‌های خودخوانده لوهانسک و دونتسک است. . ما عمیقاً نگران اقدامات تحریک آمیز نیروهای مسلح اوکراین در خط تماس و آمادگی برای تلاش برای حل اجباری مسئله دونباس هستیم.

متحدان اوکراین شروع به پاسخ دادن به آنچه که به عنوان تهدیدی تازه از سوی همسایه شرقی خود می بینند، کرده اند.

روز دوشنبه سی ان ان گزارش داد که دولت بایدن در حال بررسی امکان اعزام مستشاران نظامی و تجهیزات جدید از جمله تسلیحات به اوکراین است. این بسته می تواند شامل موشک های ضد تانک جاولین، موشک های ضد زره و خمپاره باشد.

در صورت حمله روسیه به اوکراین، آمریکا همچنین در حال بررسی تحریم‌هایی با متحدان اروپایی است.

چرا هرج و مرج در اروپای شرقی هرگز برای ولادیمیر پوتین خبر بدی نیست

هفته گذشته، بن والاس، وزیر دفاع بریتانیا از اوکراین بازدید کرد و توافق نامه ای را برای “توسعه قابلیت های نیروهای دریایی اوکراین” امضا کرد. سی‌ان‌ان روز سه‌شنبه دریافت که بخشی از توافق بر روی بردیانسک متمرکز خواهد شد.

در همان روز، نیروی دریایی اوکراین از ورود دو قایق “از نوع جزیره ای” به نام های “فاستیو” و “سومی” خبر داد که از بالتیمور در ایالات متحده به اودسا در اوکراین تحویل داده شدند.

دریاسالار الکسی نیژپاپا گفت: “به زودی قایق ها پرچم نیروی دریایی اوکراین را برافراشته خواهند کرد و تحت فرماندهی خدمه اوکراینی سفر رزمی خود را برای اطمینان از ایمنی دریایی در دریاهای سیاه و آزوف آغاز خواهند کرد.”

سوال بزرگتر این است که آیا کشتی‌ها و زیرساخت‌های جدید اوکراینی، به‌علاوه هشدارهای غرب، به اندازه کافی بازدارنده خواهند بود؟