هنگ کنگ، تونی چونگ، فعال 20 ساله را بر اساس قانون امنیت ملی زندانی می کند

تونی چانگ، 20 ساله، در اکتبر 2020 به جدایی، بر اساس قانون امنیت ملی، و پولشویی متهم شد و از تودیع وثیقه رد شد. رسانه های محلی در آن زمان گزارش دادند که او به همراه دو نفر دیگر در یک کافی شاپ نزدیک به کنسولگری ایالات متحده توسط افراد ناشناس بازداشت شده و گمان می رود که در حال آماده شدن برای درخواست پناهندگی است.

چانگ با اعتراف به گناه به اتهام جدایی و یک مورد پولشویی و بی گناهی به اتهام فتنه و اتهام دیگر پولشویی وارد معامله ای شد.

این ادعا منجر به کاهش 25 درصدی مجازات وی، 40 ماه برای انشعاب و 18 ماه برای پولشویی شد. تنها سه ماه از این دومی به طور جداگانه سپری می شود و مجموعاً به 43 ماه محکومیت محکوم می شود.

استنلی چان، قاضی دادگاه منطقه گفت: «او فعالانه فعالیت هایی را برای جدا کردن کشور سازماندهی، برنامه ریزی و اجرا کرد.

دادستان ایوان چئونگ گفته است که متهم به عنوان مدیر صفحات فیس بوک شاخه دانشجویی محلی ایالات متحده و سازمانی به نام حزب استقلال ابتکار عمل می کرد.

دادستان گفت که تی شرت ها، پرچم ها و کتاب های طرفدار استقلال نیز از خانه وی کشف و ضبط شد. اتهام پولشویی مربوط به کمک هایی بود که او از طریق پی پال دریافت کرده بود.

مانند سایر سازمان های ضد دولتی، Studentlocalism قبل از اینکه پکن قانون امنیتی را در ژوئن 2020 وضع کند، منحل شد تا هر چیزی را که به عنوان براندازی، جدایی، تروریسم و ​​تبانی با نیروهای خارجی تا حد حبس ابد بداند مجازات کند.

اکثریت قریب به اتفاق مردم هنگ کنگ از استقلال حمایت نمی کنند، اما هرگونه اشاره به این ایده برای پکن تحقیر می شود.

از زمان تصویب قانون امنیتی، هنگ کنگ یک چرخش اقتدارگرایانه سریع در پیش گرفته است، به طوری که اکثر سیاستمداران دموکرات اکنون در زندان یا در تبعید هستند. ده ها سازمان جامعه مدنی جمع شده اند و برخی از گروه های حقوق بین الملل شهر را ترک کرده اند.

مقامات چین و هنگ کنگ این قانون امنیتی را که حقوق فردی را پایمال می کند انکار می کنند و می گویند این قانون برای بازگرداندن ثبات پس از اعتراضات خیابانی گسترده در سال 2019 ضروری است.

مستعمره سابق بریتانیا در سال 1997 با وعده کسب درجه بالایی از خودمختاری به حاکمیت چین بازگشت. فعالان دموکراسی و برخی از دولت های غربی می گویند چین این وعده را زیر پا گذاشت – ادعایی که پکن به شدت آن را رد می کند.