اکنون برنامه ای برای اضافه کردن اعضای جدید به گروه Quad وجود ندارد: کاخ سفید

واشنگتن: کاخ سفید با تاکید بر اینکه گروه نسبتاً جوان از فرصت‌هایی برای همکاری با طیف گسترده‌ای از کشورهای شریک هند و اقیانوس آرام در مورد موضوعاتی مانند امنیت دریایی، زیرساخت‌ها و آب و هوا استقبال می‌کند، گفت: اکنون برنامه‌ای برای افزودن اعضای جدید به چهارگانه وجود ندارد. تغییر دادن.
گفتگوی چهارجانبه یا چهارجانبه امنیتی شامل هند، ایالات متحده، ژاپن و استرالیا.
اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا، یوشیهیده سوگا، نخست وزیر ژاپن، نخست وزیر نارندرا مودیو جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده – قرار است در سیدنی، استرالیا برای سومین اجلاس حضوری در 24 مه، در بحبوحه رفتار تهاجمی چین در این منطقه مهم استراتژیک، دیدار کنند.
کواد دو سال پیش تاسیس شد. Quad هنوز یک شراکت نسبتاً جوان است. کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید روز دوشنبه در کنفرانس خبری روزانه خود به خبرنگاران گفت: در حال حاضر هیچ برنامه ای برای اعضای جدید وجود ندارد.
او گفت که اعضای چهارگانه توافق کرده‌اند که در حال حاضر روی تقویت بسیاری از نقاط قوت کواد تمرکز کنند.
او در پاسخ گفت: «با این حال، Quad از فرصت‌ها برای همکاری با طیف گسترده‌ای از شرکای هند و اقیانوسیه، مانند شرکای هند و اقیانوسیه خود در زمینه آگاهی از حوزه دریایی، که در حال ارائه فناوری‌های پیشرفته آگاهی از حوزه دریایی در سراسر منطقه است، استقبال می‌کند.» به یک سوال
«اجلاس 24 می سیدنی فرصت‌های دیگری را برای مشارکت چهارگانه در سراسر منطقه در زمینه آب و هوا، بهداشت جهانی، زیرساخت‌ها و موارد دیگر به نمایش می‌گذارد. اولویت اصلی Quad اطمینان از موقعیت مناسب برای تحویل در اقیانوس هند و اقیانوس آرام است. و بنابراین، در حال حاضر صحبتی در مورد تمدید یا گسترش وجود ندارد.»
در ماه می سال گذشته، رهبران چهارگانه در توکیو برای دومین اجلاس حضوری ملاقات کردند. در طی آن نشست، پرزیدنت بایدن چارچوب بلندپروازانه اقتصادی هند و اقیانوسیه برای شکوفایی (IPEF) را راه اندازی کرد که ابتکاری با هدف همکاری عمیق تر میان کشورهای همفکر در زمینه هایی مانند انرژی پاک، انعطاف پذیری زنجیره تامین و تجارت دیجیتال است.
انتظار می رود که گسترش IPEF سیگنالی را ارسال کند که ایالات متحده بر پیشبرد یک سیاست اقتصادی قوی برای منطقه برای مقابله با استراتژی تهاجمی چین در تجارت در منطقه متمرکز است.
در مارس 2021، پرزیدنت بایدن میزبان اولین اجلاس سران رهبران چهارگانه در قالب مجازی بود که پس از آن یک نشست حضوری در واشنگتن در ماه سپتامبر برگزار شد.
در نوامبر 2017، هند، ژاپن، ایالات متحده و استرالیا به پیشنهاد طولانی‌مدت در انتظار راه‌اندازی Quad برای توسعه استراتژی جدیدی برای عاری نگه داشتن مسیرهای دریایی حیاتی در اقیانوس هند و اقیانوس آرام، در میان ارتش رو به رشد چین، شکل دادند. حضور در منطقه استراتژیک
هند، ایالات متحده و چندین قدرت جهانی دیگر در مورد نیاز به تضمین یک هند و اقیانوس آرام آزاد، باز و پر رونق در پس زمینه مانورهای نظامی رو به افزایش چین در منطقه صحبت کرده اند.
چین تقریباً تمام دریای مورد مناقشه چین جنوبی را مدعی است، اگرچه تایوان، فیلیپین، برونئی، مالزی و ویتنام همگی مدعی بخشی از آن هستند. پکن جزایر مصنوعی و تاسیسات نظامی در دریای چین جنوبی ساخته است.