بایدن: بایدن با مشورت با رهبران هند و اقیانوسیه قصد دارد به جهان در مورد بن بست بدهی آمریکا اطمینان دهد.

هیروشیما: رئیس جمهور جو بایدن روز شنبه تلاش کرد تا به رهبران جهان اطمینان دهد که ایالات متحده در حالی که با سران استرالیا، ژاپن و هند در جلسه به اصطلاح شراکت چهارگانه که عجولانه به دلیل بدهی برنامه ریزی شده بود رایزنی می کرد، نکول نمی کند. بن بست را در واشنگتن محدود کنید.
بایدن با امید به جلوگیری از نتیجه ای که اقتصاد جهانی را متزلزل می کند و برای پکن موهبت است، سومین روز خود را در ژاپن در اجلاس سالانه گروه هفت قدرتمندترین دموکراسی های جهان با ارائه توضیحاتی از کارکنان خود در مورد آخرین وضعیت ها آغاز کرد. و شروع به گفتگو در مورد چگونگی افزایش سقف بدهی فدرال می کند.
رئیس جمهور همچنین در جلساتی با هدف به چالش کشیدن پیشرفت چین در سراسر اقیانوس هند-پاسیفیک فشرده شد. اعضای چهارگانه در ابتدا قصد داشتند هفته آینده در سیدنی ملاقات کنند، اما به جای آن در حاشیه G7 دور هم جمع شدند تا بایدن بتواند زودتر روز یکشنبه به واشنگتن بازگردد و به امید نهایی کردن توافق افزایش سقف استقراض ایالات متحده قبل از اتمام بودجه دولت. پول نقد برای پرداخت قبوض خود
بایدن گفت که احساس می کند پیشرفتی در مذاکرات با قانونگذاران جمهوری خواه وجود دارد.
او پیش از دیدار با آنتونی آلبانیز، نخست وزیر استرالیا، گفت: «اولین جلسات آنقدر مترقی نبودند، دیدارهای دوم و سوم بود. و سپس، آنچه اتفاق می‌افتد این است که حامل‌ها به سراغ مدیران می‌روند و می‌گویند: “این چیزی است که ما به آن فکر می‌کنیم.” و سپس مردم ادعاهای جدیدی را مطرح کردند. من هنوز معتقدم که می‌توانیم از یک پیش‌فرض جلوگیری کنیم و کاری شایسته انجام خواهیم داد.”
در نشانه ای از یک جلسه مجدد چانه زنی در واشنگتن، غذا در صبح شنبه به اتاق مذاکره در ساختمان کنگره ایالات متحده آورده شد، اما ساعاتی بعد آن را به دست آوردند. به گفته یک فرد آشنا با وضعیت مذاکرات که مجاز به بحث عمومی درباره وضعیت نبود و به شرط ناشناس ماندن صحبت کرد، احتمالاً هیچ ملاقاتی در روز شنبه برگزار نشده است.
این سفر کوتاه شده تنش اساسی را تقویت کرده است که ریاست جمهوری بایدن را شکل داده است: از آنجایی که او تلاش می کند به جهانیان نشان دهد که ایالات متحده ردای رهبری جهانی را به دست می گیرد، در لحظات کلیدی، نمایش های داخلی همچنان مانع ایجاد می شود.
تا روز شنبه، بایدن تا حد زیادی در اجلاس سران از دید عموم دور ماند و از اظهارات عمومی بزرگ چشم پوشی کرد و شام روز جمعه را زودتر ترک کرد. او در عوض با یک مانیتور ویدئویی در اتاقی در مجاورت سوئیت هتلش وقت می گذراند، جایی که دستیاران در واشنگتن او را در جریان مذاکرات پشت سر هم در مورد محدودیت بدهی قرار می دادند.
مشاور امنیت ملی جیک سالیوان اذعان کرد که رهبران جهان بایدن را در مورد بن بست در واشنگتن تحت فشار قرار داده اند. اما کارین ژان پیر، سخنگوی مطبوعاتی گفت، در حالی که علاقه شدیدی به نحوه حل و فصل یک رویارویی داخلی که پیامدهای ژئوپلیتیکی دارد توسط رئیس جمهور وجود داشت، هیچ وحشتی وجود نداشت – حداقل هنوز.
او گفت: «این یک موقعیت مو به آتش نیست.
در حاشیه این اجلاس، بایدن به جای سفر لغو شده به استرالیا، با آلبانیز گفتگو کرد. مقامات آمریکایی گفتند که این سفر دوباره برنامه ریزی خواهد شد و بایدن آلبانی را برای یک دیدار دولتی به واشنگتن دعوت کرده است.
بایدن به خاطر نادیده گرفتن استرالیا عذرخواهی کرد. آلبانیز گفت که شرایط را درک کرده است.
او به بایدن گفت: «من دقیقاً همین کار را می‌کردم» و افزود: «بسیار مشتاقانه منتظر دیدار دولتی هستم.»
رهبران قراردادی را برای تعمیق مشارکت خود در توسعه مواد خام مورد استفاده در فناوری‌های انرژی پاک امضا کردند – زیرا هر یک از آنها به دنبال دور کردن عرضه از اتکا به چین هستند. آنها همچنین بیانیه مشترکی صادر کردند که در آن زمینه های جدید همکاری در فضا، تجارت و دفاع را تشریح کردند.
رهبران گروه 7 همچنین درباره سرمایه‌گذاری‌های خود در زیرساخت‌ها در اقتصادهای کمتر پیشرفته، که تعادلی کلیدی برای وام‌ها و ساخت‌وساز ارائه‌شده توسط چین است، گفتگو کردند. بایدن گفت که ایالات متحده تا به امروز بیش از 30 میلیارد دلار سرمایه گذاری کرده است “و ما تازه شروع کرده ایم.”
بایدن در یک جلسه کامل در شب با همه رهبران چهارگانه عذرخواهی خود را در مورد نیاز به انتقال گردهمایی آنها به ژاپن تکرار کرد.
رئیس جمهور در حال اعزام آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده به منظور تکمیل جایگاه وی در نشست سران کشورهای جزیره اقیانوس آرام در پاپوآ گینه نو در روز دوشنبه است. این توقف ریاست جمهوری نیز لغو شد تا بایدن سریعتر به واشنگتن بازگردد.
سفر بایدن اولین سفر یک رئیس جمهور آمریکا به این کشور بود. این کشورها به شدت توسط ایالات متحده و چین مورد انتقاد قرار می گیرند، زیرا این دو قدرت برای نفوذ در بخش هایی از جهان که خطوط کشتیرانی حیاتی هستند، رقابت می کنند.
در هیروشیما، بایدن و دیگر رهبران جهان بر روی یک چارچوب مشترک برای بهبود انعطاف‌پذیری اقتصادی خود به توافق رسیدند – به رسمیت شناختن اینکه سطوح بالای تجارت با چین برای اقتصادهای بالغ بیشتر به خطر تبدیل شده است تا فرصت.
سالیوان گفت: رهبران گروه 7 اذعان داشتند که “ما به دنبال همکاری با چین در موضوعات مورد علاقه دوجانبه هستیم. و همچنین برای رفع نگرانی های مهم خود که با چین در زمینه های مختلف داریم، تلاش خواهیم کرد.” او عبارتی را تکرار کرد که اغلب توسط رهبران G7 استفاده می‌شود و می‌گوید که این گروه به دنبال “ریسک زدایی، نه جدا شدن از چین” است.
بایدن و بانوی اول جیل بایدن روز شنبه در ضیافت شامی برای رهبران گروه هفت و دیگر مقامات شرکت کننده در این نشست شرکت کردند.