بایدن: بایدن به حداقل 3 قاضی زن برای انتخاب SC برای انجام تعهدات انتخاباتی چشم دوخته است

واشنگتن: به گفته دستیاران و متحدان، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، دست کم سه قاضی را به عنوان نامزدهای بالقوه دیوان عالی در نظر دارد که به تعهد کمپین انتخاباتی خود مبنی بر معرفی اولین زن سیاهپوست به عالی ترین دادگاه کشور عمل کنند.
به گفته چهار نفر از افراد آشنا به این موضوع که مشروط صحبت کردند، با برنامه ریزی قاضی استفان بریر برای بازنشستگی، بحث های اولیه در مورد جانشین بر روی قاضی ایالات متحده، کتانجی براون جکسون، قاضی ناحیه ایالات متحده، جی. میشل چایلدز و قاضی دادگاه عالی کالیفرنیا، لئوندرا کروگر متمرکز شده است. ناشناس ماندن برای بحث در مورد مذاکرات کاخ سفید. جکسون و کروگر مدت هاست که به عنوان نامزدهای احتمالی شناخته می شوند.
از زمان روی کار آمدن بایدن در ژانویه 2021، او پنج زن سیاه‌پوست را در دادگاه‌های تجدیدنظر فدرال منصوب کرده است و سه نامزدی دیگر در انتظار سنا است. دستیاران و متحدان بایدن گفتند که یکی دیگر از نامزدهای دیوان عالی می تواند از میان آن گروه باشد. تقریباً تمام نامزدهای اخیر دیوان عالی، قضات تجدیدنظر فدرال بوده اند.
بایدن در پایان دوره اول خود موفق به تایید 40 قاضی شد که بیشترین تعداد از زمان ریاست جمهوری رونالد ریگان بود. بر اساس گزارش کاخ سفید، از این تعداد 80 درصد زن و 53 درصد رنگین پوست هستند.
جکسون 51 ساله از سوی رئیس جمهور باراک اوباما به عنوان قاضی دادگاه منطقه ای نامزد شد. بایدن او را به دادگاه استیناف ایالات متحده برای منطقه کلمبیا برد. او در اوایل کار خود، منشی قانون برای Breyer نیز بود.
چایلدز، یک قاضی فدرال در کارولینای جنوبی، نامزد شده است، اما هنوز تایید نشده است که در همان دادگاه منطقه ای خدمت کند. او در میان برخی از قانونگذاران برجسته، از جمله نماینده جیمز کلیبرن، DS.C. مورد علاقه است و از حمایت جمهوری خواهان برخوردار است.
کروگر، فارغ التحصیل دانشکده حقوق هاروارد و ییل، منشی دادگاه عالی بود و به عنوان وکیل دولت فدرال، ده ها مورد را در برابر قضات مطرح کرده است.
به گفته دو منبعی که روز چهارشنبه این خبر را به آسوشیتدپرس تأیید کردند، بریر 83 ساله در پایان تابستان بازنشسته خواهد شد. آنها به شرط ناشناس ماندن صحبت کردند تا مانع از اعلام رسمی بریر نشود.
بایدن گفت: «هر قاضی باید این فرصت را داشته باشد که تصمیم بگیرد چه کاری انجام می دهد و خودش آن را اعلام کند». “هیچ اطلاعیه ای از سوی قاضی بریر وجود ندارد. بگذارید هر اظهاراتی را که می خواهد بیان کند و من خوشحال خواهم شد که بعداً در مورد آن صحبت کنم.”
سنا می تواند جانشین خود را قبل از خالی بودن رسمی تایید کند.
زمانی که بایدن برای کاخ سفید نامزد می شد، گفت که اگر این شانس را داشته باشد که کسی را به دادگاه معرفی کند، با انتخاب یک زن سیاه پوست تاریخ را رقم خواهد زد.
بایدن در فوریه 2020 کمی قبل از انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری کارولینای جنوبی گفت: “به عنوان رئیس جمهور، افتخار انتصاب اولین زن آفریقایی آمریکایی را دارم. زیرا باید شبیه کشور باشد. زمان زیادی گذشته است.”
کاخ سفید وعده انتخاباتی بایدن را از زمان انتخابش تکرار کرده است.
اضافه کردن یک زن سیاه‌پوست به دادگاه به معنای یک سری اولین‌ها است – چهار قاضی زن و دو قاضی سیاه‌پوست که همزمان در دادگاه 9 نفره خدمت می‌کنند. قاضی کلارنس توماس تنها قاضی سیاه‌پوست دادگاه و دومین قاضی دادگاه پس از تورگود مارشال است.
بایدن اکنون این شانس را دارد که به رای دهندگان سیاهپوست که به طور فزاینده ای از رئیس جمهوری که به انتخاب آنها کمک کرده اند ناامید شده اند نشان دهد که او در مورد نگرانی های آنها جدی است، به ویژه پس از اینکه نتوانسته قوانین مربوط به حق رای را اجرا کند.
در عین حال، جایگزینی بریر با قاضی لیبرال دیگری، ساختار ایدئولوژیکی دادگاه را تغییر نخواهد داد. تعداد محافظه کاران 6-3 از لیبرال ها بیشتر است و سه نامزد دونالد ترامپ، دادگاه محافظه کار را حتی محافظه کارتر کردند.
با فشار بیشتر برای تنوع بخشیدن به قوه قضاییه – ترامپ عمدتاً مردان سفیدپوست را در دوران ریاست جمهوری خود منصوب کرد – تیم بایدن با صندوق دفاع حقوقی NAACP، اعضای گروه سیاهپوستان، کلیبرن و وکلای بانفوذ دموکرات مشورت کرده است.
حتی با وجود یک میدان محدود و عدم تغییر اکثریت دادگاه، هیچ تضمینی وجود ندارد که یک نامزد از طریق سنا عبور کند.
چاک شومر، رهبر اکثریت سنا، DN.Y، روز چهارشنبه گفت که نامزد بایدن “یک جلسه استماع سریع در کمیته قضایی سنا دریافت خواهد کرد و توسط کل مجلس سنای ایالات متحده با سرعت تمام عمدی مورد بررسی و تایید قرار خواهد گرفت.”
اما به‌ویژه جمهوری‌خواهان همچنان از جلسه دادرسی جنجالی برت کاوانا در سال ۲۰۱۸ ناراحت هستند. با این حال، دموکرات ها 50 رای به اضافه یک تساوی در معاون رئیس جمهور کامالا هریس دارند که باید نامزدی را تایید کنند.
جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید، گمانه زنی ها مبنی بر اینکه بایدن ممکن است هریس را نامزد کند، رد کرد و گفت که دولت تا زمانی که بریر بازنشستگی خود را رسمی نکند، اظهار نظر نخواهد کرد. او گفت بایدن به صراحت گفته است که قصد دارد با هریس برای انتخابات مجدد در سال 2024 نامزد شود.
جمهوری خواهانی که قوانین سنا را در دوران ترامپ تغییر دادند تا اکثریت ساده نامزدهای دیوان عالی را تایید کنند، ظاهراً از نتیجه کناره گیری کردند. سناتور لیندسی گراهام از کارولینای جنوبی، جمهوری‌خواه ارشد کمیته قضایی سنا در بیانیه‌ای گفت: «اگر همه دموکرات‌ها کنار هم بنشینند – که من انتظار دارم این کار را انجام دهند – آنها این قدرت را خواهند داشت که در سال 2022 بدون یک رأی جمهوری‌خواه به جای جاست بریر جایگزین شوند. ”
با این وجود، دموکرات‌ها همچنین نتوانسته‌اند همه اعضای خود را برای برنامه هزینه‌های اجتماعی و زیست‌محیطی بایدن یا پیش‌برد لایحه‌ای برای حق رای همراهی کنند.
بایدن به طور منحصر به فردی از چالش هایی که با تایید همراه است آگاه است. به عنوان یک سناتور، او به عنوان رئیس کمیته قضایی، نظارت بر شش جلسه تأیید دادگاه عالی از سال 1987 تا 1995، از جمله Breyer را بر عهده داشت.
و یکی از افرادی که در روند بایدن نقش اساسی خواهد داشت، ران کلین، رئیس دفتر، منشی سابق قانون دیوان عالی و مشاور ارشد کمیته قضایی سنا است. در حالی که در سال 1993 به عنوان مشاور مشاور رئیس جمهور بیل کلینتون در کاخ سفید مشغول به کار بود، کلین به همراه قاضی بایرون وایت که برای او کارمند بود به صبحانه احضار شد، اما با نامه استعفای کلینتون غافلگیر شد.
دو زن سیاه‌پوست دیگر که در دادگاه‌های استیناف فدرال منصوب شده‌اند نیز به‌عنوان رقیب در نظر گرفته می‌شوند: هالی توماس، وکیل قدیمی حقوق مدنی که او به دادگاه استیناف ایالات متحده برای حوزه نهم معرفی کرده است و کندیس جکسون-آکی‌وومی، یک وکیل سابق عمومی که او نامش را به دادگاه تجدیدنظر داد. دادگاه استیناف ایالات متحده برای حوزه هفتم.
بایدن همچنین می‌تواند فردی را از خارج از قوه قضائیه انتخاب کند، اگرچه احتمال آن کمتر به نظر می‌رسد. یکی از رقبا، رئیس صندوق دفاع قانونی و آموزشی NAACP، شریلین ایفیل، 59 ساله خواهد بود. او از سال 2013 ریاست این صندوق را بر عهده داشته و اعلام کرده است که در بهار از سمت خود کناره گیری می کند.
از سال 2010، زمانی که اوباما قاضی النا کاگان را به جای جان پل استیونز بازنشسته، به دادگاه معرفی کرد، بیش از یک دهه است که سه زن در این دادگاه حضور دارند. کاگان به دیگر نامزد اوباما، قاضی سونیا سوتومایور، اولین قاضی لاتین دادگاه، و قاضی روت بادر گینزبورگ پیوست. هنگامی که گینزبورگ در سپتامبر 2020 درگذشت، ترامپ هشت روز بعد انتخاب خود را برای امی کونی بارت اعلام کرد.
بارت دقیقا یک ماه پس از آن تایید شد. در آن زمان دموکرات‌ها به شدت از این جدول زمانی انتقاد کردند و استدلال کردند که اکثر تاییدیه‌ها بسیار طولانی‌تر شده است و جمهوری‌خواهان تلاش می‌کنند در صورت شکست ترامپ در انتخاب مجدد، نامزدی را متوقف کنند. اما اکنون که ریاست جمهوری و سنا را در دست دارند، هرچند به سختی، دموکرات‌هایی که در سیاست پیچیده مجلس 50-50 شرکت می‌کنند، به یک برنامه سریع مشابه چشم دوخته‌اند، حتی اگر Breyer رسما تا تابستان کناره‌گیری نکند.