بایدن: رئیس جمهور ایالات متحده جو بایدن پس از یک هفته شکست زیرساخت ها را به نمایش گذاشت

واشنگتن: کاخ سفید در این هفته با رئیس جمهور جو بایدن که با تحریکات کره شمالی و روسیه، تورم سرسختانه و عقب‌نشینی در حق رای و مبارزه با همه‌گیری کووید مواجه شده است، دست به کار شده است.
روز جمعه، در تلاش برای اصلاح کشتی، بایدن رویدادی را برای تجلیل از طرح عظیم خود برای بازسازی زیرساخت های در حال فروپاشی کشور برگزار می کند.
کاخ سفید گفت: «دولت پیشرفت‌های کلیدی در راستای اجرای بزرگترین سرمایه‌گذاری بلندمدت در زیرساخت‌ها و رقابت‌پذیری آمریکا در نزدیک به یک قرن گذشته داشته است».
در 15 نوامبر، در میان هیاهوی بزرگ، بایدن لایحه‌ای را امضا کرد که خواستار 1.2 تریلیون دلار برای تعمیر پل‌ها و جاده‌ها، تعویض لوله‌های سربی ناسالم آب، ایجاد شبکه شارژ خودروهای الکتریکی و گسترش اینترنت پهن باند است.
در کنار او یک سناتور خندان، کیرستن سیما بود.
روز پنجشنبه، سناتور دموکرات آریزونا، در یک سخنرانی در مجلس سنا، تلاش‌های رئیس‌جمهور 79 ساله را برای تصویب لایحه‌های مربوط به حقوق رای که برای حمایت از رای دهندگان اقلیت طراحی شده بود، تحت تأثیر قرار داد.
برای تصویب این لوایح، دموکرات ها به حمایت سینما نیاز دارند تا قوانین سنا را تغییر دهند که به اکثریت فوق العاده 60 رای برای آوردن قانون به صحن نیاز دارد.
دموکرات‌ها تنها 50 کرسی در 100 عضو سنا دارند و بدون امضای سینما برای لغو قانون موسوم به فیلیباستر، لوایح محکوم به فنا هستند.
بایدن شخصاً بیشتر سرمایه سیاسی خود را در تلاش برای تصویب لوایح مربوط به حق رای سرمایه گذاری کرد و در چند سخنرانی هشدار داد که دموکراسی در خطر است و به سلف خود، دونالد ترامپ و به طور کلی جمهوری خواهان حمله کرد.
بایدن ضربه دیگری را روز پنجشنبه دریافت کرد، زمانی که دادگاه عالی تحت سلطه محافظه کاران دستور واکسیناسیون و آزمایش او را برای مشاغل بزرگ لغو کرد.
در همان روز، مشاور امنیت ملی او اذعان کرد که با وجود تلاش‌های دیپلماتیک آمریکا، روسیه همچنان تهدیدی برای اوکراین است.
و در روز جمعه، کره شمالی سومین آزمایش موشکی خود را در سال انجام داد و حتی در شرایطی که واشنگتن تحریم‌های جدیدی را اعمال می‌کند، به آمریکا ضربه زد.
هفته تلخ یادآور این است که بایدن، که یک سال پیش با وعده های بلندپروازانه به قدرت رسید، فضای بسیار کمی برای مانور دارد.
همانطور که سینما نشان می دهد، کنترل او بر سنا ضعیف است و دیوان عالی یک چرخش سخت به سمت راست داشته است.
از نظر اقتصادی، تورم به بالاترین حد خود از سال 1982 رسیده است و به دلیل مشکلات زنجیره تامین، قفسه‌ها در برخی از سوپرمارکت‌ها به طرز نگران‌کننده‌ای خالی هستند.
و سپس کووید وجود دارد.
کمبود کیت های تست وجود دارد، بستری شدن در بیمارستان در بالاترین حد خود است و نوع Omicron بیداد می کند.
در آخرین نظرسنجی از دانشگاه کوئینیپیاک، تنها 33 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی گفتند که با کاری که بایدن انجام می دهد موافق هستند. سایر نظرسنجی ها رتبه او را کمی بالاتر و حدود 42 درصد نشان می دهد.
جن ساکی، سخنگوی مطبوعاتی، از روی تریبون کاخ سفید، نیمه پر لیوان را گرفت.
ساکی به خبرنگاران گفت: «اجازه دهید کمی دیدگاه متفاوت در این مورد به شما بدهم. بیش از 200 میلیون نفر واکسینه شده اند.
او گفت: “ما اتحادها و روابط خود را در سراسر جهان بازسازی کرده ایم.” “اما ما همچنین می دانیم که وقتی شما یک حاشیه و آستانه کمی در سنا دارید، انجام کارها و تصویب قوانین بسیار دشوار است.
او گفت: “تلاش ما این است که کارهای سخت را انجام دهیم، کارهای سخت را امتحان کنیم و به آن ادامه دهیم.”
ما مطمئناً می‌توانیم قانونی پیشنهاد کنیم تا ببینیم آیا مردم از خرگوش‌های خرگوش و بستنی حمایت می‌کنند یا خیر، اما این برای مردم آمریکا چندان سودمند نیست.»