با گسترش Omicron، خط مشی‌های آزمایشی را زیر نظر بگیرید

بریتانیا و اسرائیل سیاست‌های تست کووید خود را اصلاح می‌کنند، زیرا دولت‌ها به دنبال کاهش بار آزمایشگاه‌ها و مبارزه با منابع محدود کیت‌ها در میان افزایش نرخ عفونت ناشی از نوع Omicron هستند.
تقاضا برای کیت های تست عرضه را فشرده کرده است. هفته گذشته، صف‌هایی در خارج از داروخانه‌ها در مادرید پایتخت اسپانیا شکل گرفت که از زمانی که Omicron شروع به افزایش پرونده‌ها کرد، به یک صحنه رایج تبدیل شد. این شرکت افزایش تست را انتخاب می کند و هیچ محدودیتی برای اجتماعی شدن ندارد.
افزایش تقاضا برای آزمایشات منجر به مشکلاتی در بریتانیا شده است. آژانس امنیت سلامت بریتانیا (UKHSA) اعلام کرد که از اواسط دسامبر 100000 اسلات رزرو PCR بیشتر در روز در دسترس بوده و ظرفیت دو برابر شده و به 900000 کیت تست PCR و LFD در روز رسیده است. بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا روز چهارشنبه اعلام کرد که آزمایش‌های اجباری کووید مورد نیاز مسافران خارج از کشور واکسینه شده حداقل 48 ساعت قبل از ورود به انگلیس از صبح جمعه لغو می‌شود. همچنین، UKHSA روز چهارشنبه اعلام کرد، افرادی که در انگلیس آزمایش کووید مثبت در آزمایش‌های دستگاه جریان جانبی سریع (LFD) دارند، در صورت عدم نشان دادن علائم، نیازی به تأیید نتایج خود با آزمایش PCR بعدی ندارند. تست‌های PCR در آزمایشگاه پردازش می‌شوند و می‌توان برای تعیین نوع نوع آن استفاده کرد، در حالی که یک LFD را می‌توان در خانه استفاده کرد و در عرض نیم ساعت نشانه‌ای از عفونت‌پذیری نشان می‌دهد. داده‌های رسمی روز چهارشنبه نشان داد که بیش از یک نفر از هر 20 نفر در بریتانیا در آخرین هفته سال 2021 به کووید مبتلا شده‌اند که بالاترین میزان آلودگی ثبت شده است. اداره ملی آمار (ONS) اعلام کرد که حدود 3.7 میلیون نفر در بریتانیا به این ویروس مبتلا شده اند که نسبت به هفته گذشته 2.3 میلیون نفر افزایش یافته است.
اسرائیل نیز سیاست آزمایش خود را به عنوان بخشی از تلاش برای صرفه جویی در منابع تغییر داد. آزمایش‌های PCR برای افراد بالای 60 سال یا با سیستم ایمنی ضعیف اختصاص داده می‌شود، در حالی که افرادی که در معرض خطر کمتری هستند با آزمایش‌های آنتی ژن سریع بررسی می‌شوند.
CDC ایالات متحده روز سه‌شنبه از دستورالعمل‌های یک هفته‌ای خود برای افرادی که به دنبال پایان انزوای کووید در پنج روز هستند، حمایت کرد و افزود که اگر بخواهند می‌توانند آزمایش آنتی‌ژن سریع انجام دهند و می‌توانند به آن دسترسی پیدا کنند، اما این یک الزام نیست. کارشناسان تحت فشار قرار گرفته بودند تا پس از نصف کردن دستورالعمل‌های خود برای ایزوله کردن افراد، یک الزام آزمایشی ایجاد کنند.
ایرلند الزام خود را برای منفی بودن آزمایش ورود به کشور کنار می گذارد و به دنبال اثبات واکسیناسیون بازمی گردد. رویترز