برف و تگرگ نادر صحرای عربستان را فرا گرفته است

(سی ان ان) – برای اکثر مردم، فکر کردن به صحرای عربستان سعودی احتمالاً تصاویری از تپه های شنی پخته شده توسط آفتاب بی امان را به ذهن متبادر می کند.

با این حال، اخیراً این شن‌ها پوشیده از برف شده‌اند.

چندین بارش برف و تگرگ اخیر در منطقه، مناظر داخل و اطراف عربستان سعودی را دگرگون کرده و هیجان مردم محلی را برانگیخته و در رسانه های اجتماعی شور و هیجانی ایجاد کرده است.

در اوایل ماه جاری، اسامه الحبری، عکاس سعودی، تصاویر هوایی از استان بدر، در جنوب غربی شهر زیارتی مدینه منوره، با لباس سفید به عنوان مردم محلی که برای لذت بردن از این منظره غیرعادی جمع شده بودند، ثبت کرد.

الحربی به سی ان ان گفت که هوای زمستانی با چنین شدتی در منطقه صحرای بدر پدیده نادری است که سال ها اتفاق نیفتاده بود. او آن را یک «تگرگ تاریخی» توصیف کرد.

عکاس سعودی که در 11 ژانویه این صحنه ها را ثبت کرد، گفت که این سایت مملو از بازدیدکنندگان است، بسیاری از آنها مایل ها را طی کرده بودند تا نگاهی اجمالی به مناظر یخ زده داشته باشند.

سعودی ها برف را برای قهوه در جبل اللوز در نزدیکی تبوک آب می کنند.

سعودی ها برف را برای قهوه در جبل اللوز در نزدیکی تبوک آب می کنند.

ابراهیم عسیری/ خبرگزاری فرانسه/ گتی ایماژ

به گزارش خبرگزاری عربستان سعودی، مرکز ملی هواشناسی عربستان سعودی در زمان سفر الحربی، بارش باران متوسط ​​تا شدید در منطقه مدینه همراه با وزش باد، دید کم و تگرگ را پیش‌بینی کرده بود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، در این هفته شرایط زمستانی دوباره تجربه شد، زمانی که برف در شمال غربی عربستان سعودی بارید و شهر تبوک، در نزدیکی مرز با اردن و کوه های مجاور را در 16 فوریه پوشاند.